زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲

0 1,463
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

داوطلبان کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ در نظر داشته باشند که اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد. کنکور هنر از نوع شناور می باشد به این معنی که شما از هر رشته ی دبیرستان (انسانی – ریاضی – تجربی و …) قادر می باشید در این کنکور شرکت کنید.

کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ در بسیاری از رشته ها دارای آزمون عملی نیز می باشد، به این معنی که علاوه بر بدست آوردن رتبه ی قابل قبول در کنکور کتبی نیاز است در آزمون عملی رشته ی مربوطه شرکت کنید و بر اساس دانشگاه مد نظر رتبه ی مناسب را کسب کنید.

آکادمی آرته با برگزاری کلاس های تخصصی آزمون های عملی کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ در تمامی رشته ها در خدمت شماست.

زمان و محل برگزاری آزمون عملی برای هر یک از رشته ها متفاوت است.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲

بازه ی زمانی دقیق آزمون عملی کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ اوایل مرداد تا اواخر شهریور می باشد. برای هر رشته ی هنری یک روز مشخص می گردد. با توجه به آخرین تغییرات کنکور هنر، از این پس آزمون کتبی در دو نوبت دی ماه و تیر ماه برگزار می شود. شما می توانید حد اکثر در ۴ کنکور شرکت کنید و با یکی از رتبه های بدست آمده انتخاب رشته را انجام دهید. به طور کلی آزمون عملی فقط در تیر ماه می باشد و شرکت کنندگان در کنکور دی ماه بایستی تا تیر ماه صبر کنند و با شرکت کنندگان کنکور تیر ماه در آزمون عملی ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

ضریب آزمون عملی کنکور هنر سراسری ۱۴۰۲ برابر با ۱۲ می باشد که در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش آن رشته محاسبه خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین تغییرات تخصصی کنکور سراسری هنر و جزئیات دقیق آزمون های عملی برای هر رشته می توانید از طرح طلایی مشاوره تلفنی آرته استفاده نمایید.

رشته های دارای آزمون عملی

در لیست زیر رشته های دارای آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ را به اطلاع شما می رسانیم :

  • گرافیک
  • نقاشی
  • ارتباط تصویری
  • دبیری هنر (آموزش ارتباط تصویری و آموزش هنر)
  • نوازندگی ساز ایرانی
  • نوازندگی ساز جهانی
  • آهنگسازی
  • بازیگری
  • سینما
  • ادبیات نمایشی
  • نمایش عروسکی
  • طراحی صحنه
  • مجسمه سازی
  • نگارگری
  • طراحی لباس
  • طراحی پارچه
  • طراحی صنعتی
  • عکاسی
رشته ی سینما از سال ۱۴۰۲ دارای آزمون عملی می باشد.
مطالعه بیشتر: رشته های دارای کنکور عملی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری هنر۱۴۰۲

داوطلبان رشته های دارای آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ حتما باید در محل برگزاری آزمون عملی حضور داشته باشند و در صورتی که نتوانند در این آزمون شرکت کنند امکان قبولی آنها در هیچ رشته ی با آزمون عملی نمی باشد.

هر داوطلب واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر می تواند در دو آزمون عملی شرکت کند. هر رشته دارای هزینه مشخص به خود است. پس از ثبت نام در سایت سازمان سنجش داوطلبان می توانند محل و زمان دقیق برگزاری آزمون عملی خود را در همین سایت پیگیری کنند.

همچنین پس از مشخص شدن زمان و محل برگزاری آزمون عملی، داوطلبان بایستی کارت ورود به جلسه خود را پرینت کنند و در زمان آزمون آن را نزد خود نگه دارند. در صورت نداشتن یا گم کردن کارت ورود به جلسه، از ورود شما به آزمون عملی جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کنکور هنر 1401

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری هنر۱۴۰۲

با توجه به توضیحاتی که داده شد آزمون عملی کنکور هنر برای داوطلبانی مجاز می باشد که ابتدا در کنکور کتبی سراسری هنر شرکت کرده اند و سپس در سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) با اعلام علاقه مندی خود در حد اکثر دو رشته دارای آزمون عملی ثبت نام کرده باشند.

متقاضیان آزمون عملی هنر با در دست داشتن کارت ورود به جلسه که قبلا آن را در سایت سازمان سنجش دانلود و چاپ کرده اند می توانند به محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.

به طور کلی در آزمون عملی هنر مجموعه سوالاتی مربوط به رشته ی مورد نظر سوال می گردد و همچنین داوطلب بایستی توانایی خود را با انجام کار عملی به داوران حاضر در صحنه نشان دهد. داشتن مهارت و توانایی کامل از کلید های کسب نمره ی کامل می باشد. همچنین حفظ اعتماد به نفس و کنترل استرس نیز از دیگر موارد بسیار مهم می باشد.
شما می توانید با شرکت در جلسات تخصصی کنترل استرس و تمرکز آکادمی آرته به دور از هر گونه استرس در آزمون شرکت کنید و نمره ی کامل را به دست آورید.

مشاوره تخصصی شرکت در آزمون عملی سراسری هنر ۱۴۰۲

داوطلبان پس از ثبت نام در آزمون عملی هنر، در نظر داشته باشند به همراه داشتن سوابق کاری هنری و رزومه مکتوب و همچنین داشتن گواهی های دوره های آموزشی می تواند به کسب امتیاز به شما کمک شایانی کند.
داوطلبان رشته های دارای آزمون طراحی بایستی با خود موارد زیر را به همراه داشته باشند :

  • تخته شاسی در سایز A3
  • مداد B4
  • مداد رنگی
  • پاک کن
  • تراش

کاغذ مورد نیاز در زمان برگزاری آزمون عملی توسط سازمان سنجش به شما تحویل داده خواهد شد.

جزییات آزمون عملی رشته های هنری

رشته های تجسمی

رشته های نقاشی – ارتباط تصویری – گرافیک -دبیری هنر (آموزش ارتباط تصویری و آموزش هنر) – طراحی لباس و طراحی پارچه دارای یک آزمون عملی مشترک می باشند. که هدف اصلی در این آزمون طراحی آناتومی، ترکیب بندی، پرسپکتیو و فیگور می باشد. همچنین طراحی باید به سبک رئال باشد و از ترسیم اشکال غیر واقعی خودداری گردد.

درباره آزمون عملی رشته نقاشی بیشتر بخوانید.

رشته های نمایشی

رشته بازیگری : آزمون عملی رشته بازیگری به صورت مصاحبه مستقیم با داوران می باشد. داوطلب بایستی یک نمایش را آماده کرده و در حضور داوران آن را به اجرا درآورد. همچنین بتوانید به سوالات داوران در مورد حرفه ی بازیگری و تاریخچه ی آن پاسخ دهید.

سینما : آزمون عملی رشته سینما بصورت مصاحبه مستقیم با حضور داوران می باشد. داوطلب می بایست اطلاعات کاملی در زمینه ی فنی سینما و تاریخچه ی آن داشته باشد. همچنین در زمینه ی تدوین، فیلم برداری، فیلمنامه نویسی و کارگردانی دارای اطلاعات تخصصی باشد.

نمایش عروسکی : آزمون عملی رشته نمایش عروسکی در حضور داوران انجام می شود. در سال جدید در مقایسه با سال های قبل تغییراتی صورت گرفته است. و داوطلب باید بتواند در لحظه، خواسته ی داوران را انجام دهد. دانستن صدا پیشگی، عروسک گردانی و عروسک سازی از موارد بسیار مهم می باشد.

ادبیات نمایشی : آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی در حضور داوران برگزار می شود. داوطلبان بایستی دارای پیش زمینه ی نویسندگی ادبی باشند. همچنین تاریخچه نمایش را بدانند و نمایشنامه های شاخص ایران و جهان را مطالعه کرده باشند.

طراحی صحنه : آزمون عملی طراحی صحنه در حضور داوران انجام می گیرد. تسلط بر کشیدن پرسپکتیو و همچنین تسلط بر فضای صحنه های نمایشنامه های شاخص و دانستن سبک های مختلف طراحی دکور از موارد مورد نظر در این آزمون می باشد.

رشته های موسیقی

در رشته های آهنگسازی – نوازندگی ساز های ایرانی و نوازندگی ساز های جهانی داوطلبان بایستی توانایی و مهارت خود را در اجرای ساز تخصصی خود به داوران نشان دهند. همچنین دانش ابتدایی از ساز پیانو و تربیت گوش در شناختن آکورد ها و گام های موسیقی برای تمامی زیر شاخه های موسیقی الزامی است.

درباره آزمون عملی رشته موسیقی بیشتر بخوانید.

رشته عکاسی

در رشته عکاسی داوطلبان مورد نظر بایستی با گوشی هوشمند خود در محل برگزاری آزمون عملی نسبت به گرفتن عکس اقدام کنند. عکس ها باید دارای استاندارد هایی همچون : کادر بندی – نور – رعایت خطوط و سوژه باشد.

درباره آزمون عملی رشته عکاسی بیشتر بخوانید.

رشته طراحی صنعتی

آزمون عملی رشته طراحی صنعتی دارای شباهت هایی با رشته هنر هاری تجسمی می باشد و تفاوت در طراحی اشکال مورد نظر می باشد. تمرکز طراحی بر روی ابزار آلات و  لوازم صنعتی می باشد. همچنین پرسش های تئوری در مورد مسائل فنی نیز از داوطلب سوال می شود.

درباره آزمون عملی رشته طراحی صنعتی بیشتر بخوانید.

رشته نگارگری

در آزمون عملی نگارگری تمرکز بر روی نگارگری انواع طرح می باشد. همچنین داوطلب بایستی مهارتی در خوشنویسی داشته باشد.

رشته مجسمه سازی

آزمون عملی مجسمه سازی تمرکز بر روی طراحی و حجم دهی می باشد. تسلط بر کار با گِل مجسمه سازی و خاک رُس و همچنین تسلط بر ساخت مجسمه های مفتولی از موارد مورد نظر در آزمون عملی می باشد.

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبانی که در دو رشته دارای آزمون عملی شرکت کرده اند بایستی دو کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲ به صورت جداگانه نزد خود داشته باشند.

در نظر داشته باشید که آزمون عملی به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. زمان دقیق انتشار کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ بعد از انتشار اخبار در همین مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲

شما می توانید به صورت قدم به قدم مراحل زیر را انجام دهید و موفق به دریافت و چاپ کارت ورود به جلسه خود گردید :

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org
  2. در منوی سمت راست سایت روی گزینه ی “سراسری” کلیک نمایید
  3. در این مرحله در صورت فعال بودن لینک “دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر ۱۴۰۲” بر روی آن کلیک نمایید
  4. سپس یکی از روش های زیر را برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی انتخاب نمایید :
  • شماره پرونده + شماره سریال ثبت نام + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + نام و نام خانوادگی + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + شماره صندلی

چنانچه بعد از دریافت و پرینت کارد ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲ در بخش اطلاعات درج شده نقص اطلاعات دیده شد و یا مغایرتی وجود داشت می بایست قبل از برگزاری آزمون عملی به باجه های رفع نقص سازمان سنجش که در مراکز استان ها می باشد مراجعه گردد. به همراه داشتن کارت شناسایی ملی الزامی است.

کلام آخر

مشاورین تخصصی کنکور هنر آرته بصورت تلفنی آماده اند تا اطلاعات کامل و جدید تغییرات کنکور هنر ۱۴۰۲ و همچنین دو مرحله ای شدن و حذف زیر گروه ها را برای شما به صورت کامل شرح دهند. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی مشاوره تلفنی آکادمی آرته از تخفیف های ویژه ما استفاده نمایید. همچنین با عضویت در کانال تلگرام آکادمی آرته از آخرین و تازه ترین اخبار های کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ مطلع شوید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.