آزمون عملی نقاشی

0 2,210
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

آزمون عملی رشته‌ی نقاشی کنکور هنر

در برخی رشته‌ها، پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود یعنی پس از برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان کنکور رشته‌های هنر با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور حدود یک و نیم ماه فرصت دارند به آماده سازی خود برای شرکت در آزمون عملی بپردازند. رشته‌های دارای آزمون عملی یا مصاحبه در کنکور هنر را در جدول ذیل مشاهده می‌فرمایید :

ردیف عنوان رشته کنکور هنر
۱ نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی پارچه و لباس
۲ طراحی صنعتی
۳ مجسمه سازی
۴ ادبیات نمایشی
۵ طراحی صحنه
۶ بازیگری
۷ نمایش عروسکی
۸ کتابت و نگارگری
۹ آهنگسازی
۱۰ موسیقی ایرانی
۱۱ موسیقی جهانی
۱۲ موسیقی نظامی
۱۳ عکاسی

سینما

داوطلبان این امکان را دارند که دو مجموعه از مجموعه رشته‌های فوق را جهت آزمون عملی کنکور انتخاب کنند. عدم حضور داوطلب در تاریخ تعیین شده برای شرکت در آزمون عملی هر رشته مساوی حذف خودکار آن رشته از لیست انتخاب رشته‌ی کنکور هنر آن داوطلب خواهد بود. اعلام نتایج نهایی، همه ساله در اواخر شهریور ماه و بعد از ترازگیری بین نمره آزمون کتبی و نمره آزمون عملی انجام می‌شود .

 

آزمون عملی رشته‌ی نقاشی

در آزمون عملی رشته نقاشی که به صورت گروهی برگزار و و به هر گروه یک موضوع داده می شود تا مهارت‌های طراحی شما مورد سنجش قرار بگیرد. پاک‌کن، مداد طراحی و مداد رنگی از جمله ابزار و لوازمی‌است که باید همراه داشته باشید. فراموش نکنید که بردن هر نوع کاغذ اعم از سفید یا دارای تصویر و نوشته به جلسه آزمون ممنوع است.

به دلیل کمبود وقت نمی‌توان از تکنیک‌هایی چون گواش، آبرنگ، اکرولیک و … استفاده کرد. از تکنیک‌های زغال طراحی و پاستل هم به علت ممنوعیت استفاده از فیکساتیو آزمون عملی نمی‌توانید استفاده کنید . دفترچه ای در آغاز آزمون به داوطلبان داده می‌شود که در صفحه اول آن موضوعی که باید طراحی کنید نوشته شده‌است. صفحات بعدی به اسکیس های شما و نقاشی نهایی با تکنیک مداد رنگی اختصاص دارد .

در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کنکور هنر و نیز مشاوره و برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی شرکت در کنکور هنر با کارشناسان ما در آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته تماس بگیرید .

موضوع آزمون عملی نقاشی

موضوع آزمون عملی رشته نقاشی کنکور هنر، هر ساله تغییر می کند ولی عموماً از فیگور انسانی به عنوان موضوع آزمون عملی استفاده می شود تا توانایی داوطلبان در زمینه‌ی رعایت پرسپکتیو ترکیب بندی و طراحی آناتومی سنجیده شود .

بایستی توجه کنید طراحی فیگورها و چهره‌ها تا جایی که ممکن است، رئالیستیک باشند. به عنوان مثال طراحی فروشندگانی در حال فروش، موضوع کنکور عملی هنر رشته نقاشی در سال ۱۳۹۶ بود و انتظار می رفت نکات فنی و هنری، آناتومی و پرستکتیو توسط داوطلبان به درستی رعایت شود.

موضوعات دیگری نظیر طراحی یک پارک در صدسال آینده، صف نانوایی یا اتوبوس، خرید از بازار، روز درختکاری، نوازندگان درحال نواختن موسیقی و …  در آزمون عملی نقاشی داده شده است.

رعایت پرسپکتیو، ترکیب بندی، آناتومی و فیگور مناسب برای شما امتیاز می آورد.

نکات مهم آزمون عملی نقاشی

همراه داشتن وسایل اضافی در جلسه آزمون ممنوع است . برخی از وسایل ممنوعه عبارتند از :

  • هرگونه کاغذ و مقوا، به جز مواردی که مجاز اعلام شده باشد .
  • مدل‌های فیگور
  • روزنامه
  • کتاب
  • جزوه
  • تلفن همراه
  • نوت‌بوک
  • هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری
  • ماژیک، لاک های الکلی و تینری، روان نویس، راپید، رنگ های پودری و مایع، خودنویس، گراف، آبرنگ، رنگ گواش، مرکب و سایر وسایل مشابه

قدم زدن و سرکشی روی کار دیگران و نیز سوال و جواب با بقیه داوطلبان به منزله‌ی تقلب محسوب می‌شود .

کولاژ و نصب و چسباندن هر نوع مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی ممنوع است.

زمان پیش‌بینی شده برای آزمون عملی رشته نقاشی سه ساعت است.

بعضی از دانش اموزان در شروع کار، سه صفحه اول را که جهت ایجاد اتود و اسکیس ها است رد می کنند وسریعا به صفحه اخر و ایجاد طرح اصلی می روند. اما این اشتباه است اتود های ابتدایی شما می توانند برای شما امتیاز محسوب شوند .

کادر کشیدن عمودی و افقی با توجه به موضوع گفته شده را فراموش نکنید. سعی کنید با تمرین مداوم و شرکت در کلاس های آمادگی کنکور عملی زیر نظر اساتید مطرح کیفیت و سرعت کار خود را افزایش دهید .

همچنین ایده شما و بالا بردن مهارت کار ذهنی بسبار اهمیت دارد، زیرا شما درجلسه آزمون باید با توجه به موضوع  داده شده به صورت ذهنی کار کنید.

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته همراه بهترین اساتید کشور برگزار کننده کلاس های آنلاین و با کیفیت کنکور عملی هنر است که شما می تواند با شرکت در کلاس های تخصصی کنکور عملی، رتبه برتر آزمون ها شوید و با کسب رتبه بالا قبولی خود را در دانشگاه های دولتی و رنک یک کشور تضمین کنید. برای اطلاع از شرایط کلاس ها کافی است با آرته تماس حاصل کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.