کنکور عملی بازیگری

0 1,544
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته در این مقاله صفر تا صد کنکور عملی رشته بازیگری را به صورت کاملا تخصصی برای شما توضیح خواهد داد.

کنکور عملی رشته بازیگری چگونه است؟

یکی از راه های ورود به دنیای پر طرفدار بازیگری و ستاره شدن، داشتن تحصیلات آکادمیک و ورود به دانشگاه است. بازیگری در زیر مجموعه کنکور هنر جزو رشته های نیمه متمرکز است. یعنی داوطلب علاوه بر شرکت در آزمون کتبی باید در آزمون عملی رشته بازیگری نیز شرکت کند و در صورت عدم حضور در امتحان عملی، قبولی شما در دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی که اساس پذیرش آنان کنکور می باشد غیر ممکن خواهد بود. پس حضور در آزمون اجباری و دارای اهمیت بسیاری است.

آزمون عملی از چند نمره است ؟

کنکور عملی هنر از صد نمره می باشدو دارای ضریب 12 است. هرچقدر نمره شما به صد نزدیک تر باشد، امکان قبولی نیز بیشتر خواهد بود. در صورت کسب نمره صفر و یا کمتر از میانگین نفرات، امکان قبولی شما در دانشگاه صفر می شود.

طریقه ثبت نام آزمون عملی بازیگری

داوطلبین می توانند با مراجعه به سایت سنجش، جهت خرید کارت ورود به جلسه و ثبت نام آزمون عملی هنر اقدام کنند. هر هنرجو می تواند نهایت در دو آزمون شرکت کند مثال، بازیگری کارگردانی (آزمون عملی کارگردانی تلویزیون)  و موسیقی و برای هر رشته باید به طور جداگانه هزینه پرداخت کند. زمان برگزاری آزمون نیز از سایت سنجش به داوطلبین اعلام می شود.

محل برگزاری آزمون

آزمون عملی رشته بازیگری کارگردانی در شهر تهران و معمولا در دانشگاه هنر های زیبا برگزار می شود و هر ساله هنرجویان از سراسر ایران برای شرکت در آزمون، در تهران گرد هم می آیند. و البته محل برگزاری آزمون عملی تمامی رشته های نمایشی تهران است مانند سینما، ادبیات نمایشی، نمایش عروسکی.

هزینه کارت ورود به جلسه آزمون چقدر است ؟

شما بابت خرید هر یک از کارت های آزمون به طور میانگین مبلغ صد و پنجاه هزار تومان باید واریز کنید. سایت سنجش هزینه دقیق و زمان ثبت نام آزمون را برای شما مشخص خواهد کرد. wwww. sanjesh. org

تاریخ برگزاری کنکور عملی بازیگری _کارگردانی

زمان این آزمون حدودا بیست روز الی یک ماه بعد از کنکور کتبی می باشد. در صورت شرکت در کنکور کتبی و انتخاب رشته بازیگری، شرکت در آزمون عملی برای شما اجباری می باشد و در صورت عدم حضور در آزمون دیگر فرصت جبران نبوده و شما برای این رشته گزینش نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: موضوع کنکور عملی هنر ۱۴۰۰

سوالات آزمون عملی کنکور بازیگری کارگردانی

به محض ورود به جلسه آزمون، برگه ای به شما داده می شود و شما باید به سوالات آن برگه پاسخ کامل دهید.
در قسمت اولیه سوالاتی راجب اطلاعات شخصی شما نظیر شماره شناسنامه، نام پدر، نوع سهمیه کنکور، رتبه کنکور کتبی و… از شما پرسیده می شود.

قسمت بعدی سوالات مربوط به جلسه آزمون هستند.

نمونه سوالات  آزمون عملی کنکور هنر بازیگری:

  1. زمینه مطالعاتی خود را بنویسید ( در این قسمت باید قید کنید که در چه موضوعاتی مطالعه داشته اید به طور مثال، فیلم نامه، فلسفه، روانشناسی )
  2. نمایشنامه هایی که اخیرا خوانده اید ( نمایشنامه هایی که در طول یک ماه اخیر خوانده اید و داستان آن را در ذهن دارید قید کنید)
  3. نمایش هایی که اخیرا دیده اید ( اگر به نمایشی رفتید و تماشا کردید اسم آن را بنویسید)
  4. هنر های دیگری که بلدید ( اگر به جز بازیگری در زمینه های دیگری مثل موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی دستی دارید نام ببرید)
  5. چه ورزش هایی را دنبال می کنید ؟( ورزش هایی که انجام می دهید مهم است مانند والیبال، شنا، سوارکاری )
  6. لهجه یا گویش خاصی را بلدید؟  ( در صورت آشنایی با لهجه و زبان دوم مانند انگلیسی، فرانسوی می توانید اعلام آمادگی کنید)

مصاحبه مستقیم با داوران

در جلسه آزمون شما با داور ها به طور مستقیم و رو در رو ملاقات می کنید. داوران کنکور عملی پیشکسوتان عرصه نمایش می باشند و شما با چهره هایشان آشنا هستید.

در مصاحبه مستقیم آنها شروع میکنند به طرح یک سری سوالات و از شما می خواهند تا یک موقعیت نمایشی را با توجه به موضوعی که به شما می دهند برایشان بازی کنید.

ممکن است بخواهند برایشان آواز بخوانید یا حتی با خلاقیت خودتان یک موضوع ارائه دهید و آن را بازی کنید. یادتان باشد که اعتماد به نفس و جسارت انجام مواردی که از شما می خواهند حرف اول را برای کسب نمره صد می زند.

بیشتر بخوانید: کنکور عملی گرافیک

کتاب هایی که برای آزمون مفید هستند

بهتر است که هنرجو حدالقل یک کتاب راجب مبانی بازیگری مطالعه کرده باشد و دست خالی به آزمون نرود. منابعی که می توانید برای آشنایی با تئاتر از آنها استفاده کنید شامل :

  • سه جلدب تاریخ تئاتر جهان اسکاربراکت
  • مبانی بازیگری بلا مرلین
  • تکنیک بازیگری استلا آدلر
  • سه جلدی استانیسلاوسکی

 ضریب و تأثیر آزمون عملی بازیگری

با توجه به تغییرات کنکور در سال ۱۴۰۲، ضریب آزمون عملی بازیگری ۱۲ می باشد. آزمون عملی از صد نمره است و برای ورود به دانشگاه های سراسری و رنک بالا شما باید در آزمون عملی نمره بسیار عالی کسب کنید تا پذیرش شوید. بر اساس تغییرات تصویب شده و افزایش اهمیت آزمون عملی اساس پذیرش دانشجو در دانشگاه ها بر مبنای تسلط بر کار عملی می باشد.

اگر دانش آزمو در کنکور کتبی نمره خوبی کسب کند اما در آزمون عملی موفق نشود، احتمال قبولی او به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. اولویت پذیرش دانشگاه ها نمره عملی عالی می باشد.

اعلام نتایج آزمون عملی

نمره نهایی شما، بعد از انتخاب رشته و تعیین قبولی ها در کارنامه سبز قسمت انتهای کارنامه درج شده است. کافی است با داشتن کد ملی، شماره پرونده و شماره داوطلبی خود وارد سایت www. sanjesh. org شوید و نتیجه آزمون خود را با وارد کردن اطلاعات مشاهده کنید. در صورت عدم رضایت از نمره خود حق اعتراض دارید و می توانید به سازمان سنجش ایمیل بزنید و اعتراض خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کنکور عملی هنر ۱۴۰۱

دانشگاه های بازیگری و ظرفیت پذیرش آنها

رشته بازیگری فقط در ۴ دانشگاه سراسری ارائه می شود شامل :

  • دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش ۱۱نفر
  • دانشگاه هنر تهران ظرفیت پذیرش ۱۲ نفر
  • دانشگاه شهید باهنر کرمان ظرفیت پذیرش ۱۵ نفر
  • دانشگاه سیستان بلوچستان زابل ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر

البته دانشگاه غیر انتفاعی سوره تهران نیز از سال ۱۴۰۱ رشته بازیگری را ارائه کرده است. و ظرفیت پذیرش آن ۳۰ نفر می باشد.

در نتیجه با توجه به ظرفیت کم دانشگاه ها، شما برای قبولی در این رشته دوست داشتنی نیازمند تلاش درست و حساب شده می باشید و باید بتوانید در کنکور عملی نمره قابل قبولی کسب کنید. آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته هر ساله با برگزاری کلاس های آمادگی کنکور عملی بازیگری، هنرجویان زیادی را در سرتا سر کشور برای شرکت در این آزمون آماده می کند.

هدف از برگزاری کلاس های آنلاین آمادگی کنکور عملی بازیگری (آزمون عملی بازیگری هنر) تربیت هنرجو جهت کسب نمره صد از صد در آزمون عملی می باشد. شما می توانید در کنار اساتید مجرب و معتر ما رتبه کامل را به راحتی درآزمون عملی کسب کنید. برای کسب اطلاعات از شرایط کلاس ها کافی است با ما تماس حاصل کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.