رشته عکاسی بدون کنکور

2 792
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته عکاسی بدون کنکور هم در دانشگاه های مختلف دانشجو می پذیرد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام انتخاب رشته کنکور آن را مطرح می کنند. مدتی است که انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف بدون احتساب نتیجه کنکور سراسری رواج پیدا کرده است. به طوری که بسیاری از افراد علاقه مند هستند در دانشگاه های پوشش دهنده رشته های بدون کنکور ثبت نام کرده و در رشته موردنظر تحصیل کنند. از جمله این رشته ها می توان به رشته عکاسی اشاره کرد که طیفی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های علمی کاربردی و نیز آزاد و سراسری به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند. بدون کنکور

در این مطلب برای افرادی که به دنبال تحصیل در رشته عکاسی بدون کنکور هستند کامل ترین توضیحات را ارائه می دهیم. به طوری که فرد چه قصد تحصیل در دانشگاه هنر اصفهان را داشته باشد و چه بخواهد در تهران بدون کنکور رشته هنر را برای ادامه تحصیل انتخاب کند مسیر خود را به خوبی بشناسد.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که میخواهید در رابطه با کلیت رشته عکاسی اطلاعات کسب کنید و به نوعی این سوال در ذهن شما است که اصلا آیا رشته عکاسی خوبه یا نه؟ پیشنهاد میکنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید:

پیشنهاد ما : معرفی شته عکاسی: ظرفیت دانشگاه ها، گرایش ها و بازار‌کار

چه زمانی برای ثبت نام رشته عکاسی بدون کنکور اقدام کنیم؟

مانند بسیاری دیگر از رشته های بدون کنکور برای ثبت نام در این رشته نیز دو نوبت می توانید اقدام کنید. یکی از این نوبت ها در مهر ماه و نیز نوبت دیگر در بهمن ماه می باشد. در این نوبت ها باید تمامی داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در رشته عکاسی بدون کنکور اقدام کنند. این را هم بدانید که افرادی که می خواهند در این رشته ثبت نام کنند این امکان به صورت آنلاین و در سامانه سنجش قابل انجام است.

برای ثبت نام در این رشته باید چه شرایطی داشته باشم؟

ثبت نام در هر رشته ای برخی پیش نیاز ها را طلب می کند. طیفی از این پیش نیاز ها جنبه عمومی داشته و نیز طیفی دیگر جنبه خصوصی دارند. اگر به دنبال این هستید که از آخرین شرایط ثبت نام در رشته عکاسی بدون کنکور باخبر شوید می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. این شرایط از پیش تعیین شده مواردی هستند که همکاران ما به خوبی به آن ها واقف می باشند.

کدام دانشگاه ها بدون کنکور پذیرنده دانشجو در رشته هنر می باشند؟

شما عزیزان پیش از ثبت نام در رشته عکاسی بدون کنکور باید از دانشگاه های مربوطه باخبر باشید. به دلیل اهمیت موضوع به چند مورد از دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این رشته به صورت بدون کنکور در زیر اشاره کردیم:

  • دانشگاه پیام نور تهران – مرکز دماوند با ظرفیت 50 نفر
  • دانشگاه پیام نور خوزستان – مرکز اهواز با ظرفیت 60 نفر
  • دانشگاه غیر انتفاعی معماری و هنر پارس – مرکز تهران – ظرفیت 60 نفر
همانطور که بالاتر خدمت شما گفتیم امکان ثبت نام در این رشته دوبار در سال فراهم است. پس اگر قصد ثبت نام در این رشته را دارید در مقاطع مهر ماه و بهمن ماه مدارک احتمالی را آماده کنید تا بدون فوت وقت ثبت نام شما بدون مشکل انجام شود. آخرین ثبت نامی های رشته عکاسی بدون کنکور ثبت نامشان در مرداد ماه آغاز شد. این مهلت ثبت نام علی رغم شروع از مرداد ماه تا اوایل شهریور فرصت ثبت نام را دارا بودند. اما هنوز سازمان سنجش درباره ثبت نام این رشته در سال 1401 اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

برای همین شما عزیزان باید گوش به زنگ باشید تا به محض انتشار اطلاعیه از سوی سایت سازمان سنجش خود را برای ثبت نام در این رشته آماده کنید. درباره دومین زمان ثبت نام این رشته هم نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد. برای نمونه در سال 1398 این رشته در مقطع کاردانی شروع به پذیرش بدون کنکور دانشجو در دی ماه کرد. اما برای سال 1401 هنوز آگهی دقیقی برای دومین نوبت ثبت نام این رشته منتشر نشده است.

ثبت نام رشته عکاسی در دانشگاه علمی – کاربردی

درباره دانشگاه علمی کاربردی نیز این قاعده وجود دو نوبت ثبت نام در سال صادق است. اما بحث موردنظر ما در این قسمت حضوری و یا اینترنتی بودن ثبت نام است. معمولا اولین نوبت ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی صورت می گیرد. اما نوبت بهمن ماه این ثبت نام در برخی مواقع حضوری و در برخی موارد اینترنتی بوده است. اما در ادامه برای شما خواهیم گفت که چطور می توانید در این رشته در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید.

چگونه در رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی ثبت نام کنیم؟

برای اینکار باید چند گام را طی کنید. اولین مرحله این است که به سایت سازمان سنجش سری بزنید و دفترچه راهنمای ثبت نام د دانشگاه علمی کاربردی را دریافت کنید. در گام بعدی شما عزیزان باید نگاهی به شرایط قید شده در دفترچه برای ثبت نام کنید. طوری که بررسی کنید که آیا دارای شرایط لازم برای ثبت نام در این رشته و در این دانشگاه هستید یا خیر؟ در گام بعدی سری به کد رشته های مربوط به رشته عکاسی بزنید و آن ها را تحلیل و بررسی کنید.

پس از بررسی گام های فوق باید بررسی کنید که چه مدارکی را برای ثبت نام احتیاج دارید. بنابراین نوبت به گردآوری مدارک می رسد. درنهایت پس از آن که هزینه ثبت نام را پرداخت کردید و فرم های مربوطه را پر کردید باید کد رهگیری ثبت نام در رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی شته عکاسی خبری: معرفی رشته و بازار‌کار

کدام دانشگاه های علمی و کاربردی پذیرنده دانشجو برای رشته عکاسی می باشند؟

  • عناوین مختلفی را برای این رشته ممکن است بشنوید. یکی از این عناوین کاردانی عکاسی خبری می باشد. عنوان دیگر کاردانی حرفه ای هنر های عکاسی – تجسمی می باشد. اما در ادامه برای شما در لیست زیر مهم ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته عکاسی را ذکر کرده ایم:
  • مرکز آموزش علمی کاربردی صدوقی با ظرفیت 49 نفر
  • مرکز آموزش علمی کاربردی خبرنگاران با ظرفیت 67 نفر
  • مرکز آموزش علمی کاربردی خبرنگاران با ظرفیت 63 نفر

پذیرش رشته عکاسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد بدون کنکور

علی رغم پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری و نیز علمی کاربردی در دانشگاه های آزاد نیز شاهد پذیرش دانشجو در رشه عکاسی به صورت بدون کنکور هستیم. اما بحث اینجاست که باید درست در زمان مقرر در این رشته ثبت نام کنید. برای اطلاع از زمان ثبت نام در این رشته در دانشگاه آزاد می توانید از طریق همکاران ما از آخرین جزئیات این اخبار مطلع شوید.

سخن آخر

در این مطلب درباره پذیرش بدون کنکور رشته عکاسی در طیفی از دانشگاه ها با هم دیگر صحبت کردیم. رشته عکاسی از رشته های مشهور گروه آزمایشی هنر می باشد. فرد به کمک عکاسی می تواند لحظات دلخواه را برای خود به صورت همیشگی ثبت کند و برای خود تصاویری جاودانه از مناظر دلخواهش تهیه کند. نکته مهم این است که چه شرایطی برای پذیرش در رشته عکاسی بدون کنکور باید دارا باشیم.

برای اینکار همانطور که گفتیم باید از طریق سازمان سنجش و مطالعه دفترچه های مربوطه آخرین اطلاعات را در این باره بدست آورید. درباره چند دانشگاه مهم که پذیرنده دانشجو در این رشته به صورت بدون کنکور می باشند هم صحبت کردیم. به علاوه اینکه به ظرفیت این دانشگاه ها هم اشاره کردیم. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مطلب به پاسخ سوالات خود درباره پذیرش در رشته عکاسی بدون آزمون سراسری رسیده باشید. اگر باز هم در این باره سوالی دارید همکاران ما درخدمت شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام ، خسته نباشید
    من محصل رشته نقشه کشی معماری هستم و کارم عکاسیه و امسال هم دیپلمم میگیرم .
    می‌خواستم بدونم که بدون آزمون در دانشگاه سوره رشته های کارگردانی و یا سینما و یا عکاسی و یا تصویر برداری و یا تدوین میشه قبول شد و در چه صورتی امکان پذیره و غیر دانشگاه سوره چه دانشگاه های بدون آزمون دارای این رشته ها هستند و در چه شهر هایی فعالیت دارند و مبلغ شهریه این رشته ها چقدر در میاره برای یک ترم

    1. آکادمی آرته می گوید

      وقت بخیر. رشته ی سینما دارای آزمون عملی نیز می باشد. در دانشگاه سوره بدون کنکور امکان پذیرش نیست. حتی اگر با سوابق تحصیلی هم باشد شما بایستی در کنکور شرکت کرده و در زمان انتخاب رشته دانشگاه ها با سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.