چگونه وارد رشته بازیگری شویم؟

0 1,172
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

همانطور که می دانید از جمله هنر های پرطرفدار میان افراد مختلف هنر بازیگری می باشد. این را میدانید که برای ورود به هر حرفه یا رشته باید شرایط ورود به آن را داشته باشید. به علاوه اینکه باید نسبت به بازار کار آن رشته نیز اطلاعات کافی نیز داشته باشید. اما این رشته خود دارای گرایش هایی می باشد. برای نمونه می توان به گرایش های تئاتر, بازیگری و کارگردانی, راحی صحنه و ادبیات نمایشی اشاره کرد.

فرقی نمی کند که تصمیم به ورود به کدام گرایش را دارید. آنچه باید بدانید این است که ورود به هر گرایش نیاز به قبولی در آزمون عملی دارد. به علاوه اینکه باید در حوزه هنری موردنظر خود رزومه دار باشید. اگر شما هم خواهان کسب دقیق ترین و جدیدترین اطلاعات درباره رشته بازیگری هستید می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا به پاسخ سوال خود برسید.

شرحی بر رشته بازیگری

این رشته مناسب افرادی است که پشت دوربین رفتن را آرزو می کنند. برای اینکه به این آرزو برسید می توانید با انتخاب رشته بازیگری خود را وارد این رشته کنید. افرادی که در حوزه بازیگری شاغل هستند دو دسته می شوند. یک دسته در کلاس های دانشگاه و یا سایر کلاس های بازیگری دوره دیده اند. اما عده ای هم ممکن است بدون شرکت در این کلاس ها به جایی برسند. ولی در مقایسه با افرادی که کلاس رفته اند و اکنون مشغول هستند این افراد ناچیز می باشند.

این رشته با هدف تربیت افرادی ایجاد شده باشند که بتوانند هنر خود را در راستای گسترش تئاتر و تلویزیون و سایر رسانه ها به کار بگیرند. به طوری که سبب ارتقای فرهنگ کشورمان شوند و از نظر فکری مردم ما را بالغ تر کنند. پس اجازه دهید به صورت مفید و خلاصه تعریفی را به عنوان جمع بندی برای بازیگری ارائه کنیم.

 

 

بازیگری به عنوان زیرشاخه حوزه هنر رشته ای است که فرد پس از انتخاب رشته کنکور هنر و درصورت داشتن رتبه مناسبی وارد آن شده و به تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی و یا آزاد می شود. از بین تمامی زیر شاخه های هنر بازیگری دارای سابقه بسیاری می باشد. به طوری که از مهم ترین رشته ها در رشد و ارتقای فرهنگ کشورمان می باشد.

ورود به رشته بازیگری از طریق دانشگاه

آیا داشتن مدرک کارشناسی در رشته بازیگری ضروری می باشد؟

شاید برای اینکه به یک بازیگر تبدیل شوید داشتن لیسانس بازیگری تئاتر زیاد ضروری نباشد. اما اگر به دنبال این هستید تا با قدرت وارد این رشته پر چالش بشوید بهتر است دریافت مدرک را جز اهداف خود درنظر بگیرید. اگر دنبال این هستید تا مهارت های بازیگری را در یک محیط سازمان یافته ابراز کنید دانشگاه های تئاتر و تحصیلات آکادمیک در آن ها فرصت بسیار مناسبی می باشند.

دانشگاه تئاتر پس از چهار سال تحصیل در آن امکان دریافت کارشناسی تئاتر را برای شما فراهم می کند. شما در طول این چهار سال در کلاسهایی شرکت می کنید که تمامی جنبه های بازیگری را در آن ها فرا میگیرید. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که برای ورود به حرفه بازیگری چه مهارت هایی را به عنوان پیش نیاز باید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رشته‌ بازیگری: ظرفیت دانشگاه ها، بازار کار و درآمد رشته

مهارت های پیش نیاز رشته بازیگری

مهم ترین عوامل لازم برای ورود به رشته بازیگری را می توان در لیست زیر خلاصه کرد:

  • استعداد ذاتی بازیگری
  • مهارت شنیداری مناسب و نیز عملکرد مرتبط با شنیده ها
  • توانایی حفظیات مناسب مانند حفظ کردن فیلم نامه
  • توانایی کار کردن در شرایط سخت
  • و ….
ممکن است وقتی دم از شغل بازیگری زده می شود افراد آن را شغلی راحت تلقی کنند. اما واقعیت چیزی غیر از این است. سختی های این شغل نیز موردی قابل توجه است که باید در کنار پولساز تلقی کردن این رشته به آن توجه کنید. برای رسیدن به شهرت قابل توجه در شغل بازیگری باید به سختی های این حرفه به خوبی توجه کنید. اما علاوه بر بازیگر شدن در سینما و تئاتر امکان ورود به حرفه های مشابه و کمک کننده نیز وجود دارد. برای نمونه می توان به خدمات دکور و صحنه اشاره کرد.

آیا الزامی دارد که برای ورود به رشته بازیگری در هنرستان مخصوص درس بخوانید؟

برای ورود به این رشته الزاما نیازی به تحصیل در هنرستان های بازیگری نیست. ورود به این هنرستان ها تنها سبب می شود تا مسیر شما برای پیشرفت راحت تر شود. به بیان بهتر شما حتی اگر در رشته های علوم نظری نیز تحصیل کنید بازهم امکان ورود به رشته بازیگری از طریق کنکور سراسری را دارا هستید.

شرایط ورود به رشته بازیگری

دروس پایه رشته بازیگری کدامند؟

مهم ترین دروس پایه که در این رشته تدریس می شوند شامل موارد زیر می باشند:

  • اصول و مبانی ارتباطات
  • آشنایی با ادبیات کهن و معاصر ایران
  • شناخت موسیقی
  • جامعه شناسی هنر
  • فرهنگ و ادبیات عامه
  • تمثیل شناسی
  • جامعه شناسی عمومی
  • بنیاد نمایش در غرب و شرق
  • مبانی بازیگری
  • مبانی کارگردانی
  • مبانی طراحی صحنه
  • تاریخ نمایش ایران
  • تاریخ نمایش جهان
  • نمایش در آسیا 1
  • نمایش در آسیا 2
  • ماسک و گریم
  • بررسی نظریه های نمایش در شرق و غرب
  • حرکات موزون 1
  • حرکات موزون 2
  • کارگاه بازیگری 1
  • کارگاه بازیگری 2
  • کارگاه بازیگری 3
  • دیدن و تحلیل نمایش 1
  • دیدن و تحلیل نمایش
  • نقد در نمایش 1
  • اسطوره و نمایش
  • و ….

گرایش های رشته بازیگری در مقطع فوق لیسانس

مهم ترین این گرایش ها در لیست زیر آورده شده اند:

  • بازیگری
  • تولید سیما
  • بازیگری رادیو
  • بازیگری سینما

بازار کار رشته بازیگری

رشته بازیگری چطور بازار کاری دارد؟

از برخی نظر ها می توان بازار کار این رشته را پررونق و از طرف دیگر می توان بازار کار این رشته را ضعیف دانست. به طوری که درصورت موفق شدن در این رشته و نائل آمدن به درجات بالا درآمد بسیار خوبی را شما عزیزان خواهید داشت. از طرف دیگر اگر توانایی های لازم را نداشته باشید و نتوانید خود را نشان دهید جایگاه خوبی نخواهید داشت. اما این رشته حسن بزرگی هم دارد.

برای نمونه می توان به گسترده بودن دایره فعالیت های شما می باشد. برای همین می توانید در رشته های دیگری غیر از بازیگری تلویزیون هم فعالیت کنید. برای نمونه می توانید در رشته تئاتر نیز فعالیت کنید. از طرف دیگر می توانید وارد حوزه بازیگری سینما نیز  بشوید.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور بازیگری

رشته بازیگری بدون کنکور

اگر می خواهید در این رشته بدون کنکور تحصیل کنید این امکان وجود دارد. شما باید معدل لازم برای پذیرفته شدن در این دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی را داشته باشید. از بین دانشگاه های مختلف موجود در کشور دانشگاه علمی کاربردی معمولا چنین امکانی را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: رشته ی بازیگری بدون کنکور

اهمیت مصاحبه در قبولی این رشته

یادتان باشد تمامی دانشگاه های هنر های زیبا برای فیلتر کردن داوطلبان کاربلد مصاحبه عملی دارند. برای همین اگر می خواهید در رشته موردنظر در حوزه بازیگری پذیرفته شوید باید نمره ای مناسب و بالا را در مصاحبه عملی بدست آورید.

سخن اخر

در این مطلب درباره پاسخ این سوال که چطور وارد رشته بازیگری شویم؟ مطالبی را خدمت شما گفتیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید تا شما را به خوبی در مسیر ورود به این رشته یاری کنند. درباره بازار کار و پولساز بودن و یا نبودن این رشته هم توضیحات کاملی خدمت شما ارائه کردیم. از طرف دیگر دروس این رشته هم موردی بود که به طور کامل به آن پرداختیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.