کنکور عملی طراحی لباس 1401

0 1,967
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

آزمون عملی رشته طراحی لباس برای علاقه مندان به این رشته بعد از کنکور کتبی سراسری هنر برگزار می گردد. برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه شرایط آزمون عملی رشته طراحی لباس، زمان برگزاری و نمونه سوالات می توانید با تیم مشاورین تخصصی کنکور هنر آرته در تماس باشید. همچنین در ادامه این مقاله به طور کامل و جامع به این موضوع مهم میپردازیم.

بسیاری از رشته های تحصیلی کنکور سراسری هنر دارای آزمون عملی نیز می باشند. آزمون عملی کنکور سراسری هنر بعد از آزمون کتبی برگزار می شود. نمره ی کسب شده در آزمون عملی دارای اهمیت بسیار زیادی برای قبول شدن در دانشگاه مطرح کشور می باشد از این رو می توانید برای شرکت در کلاس های عملی تخصصی کنکور هنر با آکادمی آرته در تماس باشید.

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس زیر نظر سازمان سنجش برگزار می گردد. همچنین دیگر رشته های : گرافیک – نقاشی – ارتباط تصویری و طراحی پارچه نیز در آزمون علمی دارای یک آزمون مشترک می باشند.

زمان آزمون عملی توسط سایت سازمان سنجش به شما اعلام خواهد شد و شما برای انجام این آزمون نیاز دارید تا وسایل مخصوصی به همراه خود داشته باشید. از جمله ابزار مورد نیاز به همراه داشتن مداد رنگی – مداد طراحی و کاغذ می باشد.

 

 

همچنین می توانید از تخته شاسی برای انجام طراحی خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید به همراه داشتن اکرولیک و آبرنگ – گواش  و رنگ روغن در آزمون عملی کاملا ممنوع می باشد. استفاده از فیکساتیو نیز در آزمون عملی ممنوع می باشد در نتیجه استفاده از پاستل و ذغال طراحی نیز امکان پذیر نمی باشد.

به طور کلی آزمون عملی رشته های گرافیک – نقاشی – ارتباط تصویری – طراحی پارچه – طراحی لباس و دبیری هنر (آموزش هنر و آموزش ارتباط تصویری) به صورت مشترک و با مداد رنگی می باشد.
در زمان آزمون عملی طراحی لباس به شما یک دفترچه تحویل داده می شود که در صفحه ی اول دفترچه موضوع مورد نظر برای طراحی برایتان مشخص شده است. دیگر صفحات دفترچه نیز جهت تمرین اتود و اسکیس طراحی لباس شما می باشد.

در نظر داشته باشید تمامی صفحات و حتی اتود هایی که به صورت تمرینی طراحی کرده اید را نگه داشته زیرا اتود ها نیز دارای امتیاز می باشند.

آزمون عملی رشته طراحی لباس
آزمون عملی رشته طراحی لباس

 

سوالات آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس

سوالات آزمون عملی رشته طراحی لباس بر اساس آخرین تغییرات سازمان سنجش دارای ضریب 12 می باشد.

یک موضوع برای شما مشخص خواهد شد و قوانین مورد نظر در طراحی آن موضوع نیز به شما گفته خواهد شد. برای ایجاد یک طراحی مناسب نیاز است که داوطلب با انواع سبک های طراحی لباس آشنا باشد و همچنین دانش کافی از تاریخ طراحی لباس داشته باشد. دانستن هارمنی رنگ ها از دیگر موارد مهم در طراحی لباس می باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی آزمون عملی رشته طراحی لباس می توانید از بسته های تخفیفی مکالمه با مشاورین کنکور هنر آرته استفاده نمایید.

 

نمونه سوال آزمون عملی رشته طراحی لباس

  • برای مثال طراحی یک پارک در صد سال آینده می تواند یک نمونه باشد.
  • نوازندگان در سالن موسیقی در حال نواختن ساز می باشند.
  • طراحی صف نانوایی.
  • کوهنوردی 3 دوست و نجات دادن یکی از کوهنوردان که در بخشی از کوهستان سقوط کرده است.

 

نکاتی که قابل توجه است :

  • طراحی نباید فراواقعی باشد (سورئال)
  • در طراحی خانم ها بایستی دارای پوشش اسلامی باشند.
  • نیازی به طراحی جزئیات صورت نیست.
  • تسلط بر رسم فیگور – آناتومی – ترکیب بندی – شناخت کامل مبانی رنگ ها و پرسپکتیو

منابع آزمون عملی رشته طراحی لباس

منابع وزارتی : طراحی 1 و طراحی 2
منابع آزاد : اصول هنر در طراحی لباس اثر پان کابسکی

زمان برگزاری آزمون عملی رشته طراحی لباس

زمان برگزاری آزمون عملی رشته طراحی لباس معمولا پس از گذشت 30 روز از کنکور کتبی سراسری هنر اعلام می شود.
در نظر داشته باشید به هیچ عنوان نمی توانید آزمون عملی را لغو کنید و حتی اگر رتبه ی برتر کنکور سراسری هنر نیز باشید ولی در آزمون عملی شرکت نکنید عملا در هیچ دانشگاه های قبول نخواهید شد.

ثبت نام آزمون عملی رشته طراحی لباس

داوطلبان رشته طراحی لباس می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در این رشته اقدام نمایند. هزینه ثبت نام نیز به صورت آنلاین با کارت های بانکی عضو سامانه شتاب قابل پرداخت می باشد. هر داوطلب می تواند حد اکثر در دو آزمون عملی شرکت نماید و برای هر رشته هزینه ی جداگانه محاسبه می شود.

 

ثبت نام آزمون عملی رشته طراحی لباس

 

تاثیر آزمون عملی رشته طراحی لباس

میزان تاثیر آزمون عملی رشته طراحی لباس در آخرین اخبار و تغییرات کنکور سراسری هنر با ضریب 12 می باشد. در نتیجه اگر در آزمون کتبی شرکت کنید اما به هر دلیلی در آزمون عملی شرکت نکنید عملا مردود خواهید شد.

به طور کلی نمره آزمون عملی بخش اصلی از نمره قبولی نهایی می باشد. شانس اینکه بتوانید از آزمون عملی نمره ی بهتری کسب کنید به مراتب بیشتر از آزمون کتبی می باشد و باید تمام سعی خود را کرده که نمره ی صد را به دست آورید.

آکادمی آرته همواره با داشتن کلاس های تخصصی آزمون های عملی کنکور سراسری هنر تضمین بهتری کیفیت را به شما می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از کلاس های آزمون عملی طراحی لباس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

پیشنهاد می کنیم حد اقل از یک سال قبل از آزمون عملی رشته طراحی لباس شروع به تمرینات پایه طراحی کنید و اصول و مبانی طراحی را یاد بگیرید.

هزینه آزمون عملی رشته طراحی لباس

هزینه آزمون عملی رشته طراحی لباس بر اساس آخرین آزمون به مبلغ 150000 تومان می باشد. هر ساله معمولا مبلغ اندکی به هزینه های ثبت نام آزمون اضافه می گردد. داوطلبانی که قصد در شرکت دو آزمون عملی دارند می بایست دو بار به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون عملی اقدام نمایند. ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور سراسری هنر و رشته طراحی لباس فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می باشد.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

پس از وارد شدن به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و انتخاب سربرگ بخش سراسری، کافیست بر روی گزینه آزمون علمی رشته های هنر کلیک کنید.

پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس از 3 روش زیر امکان پذیر است :

  1. شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه
  2. شماره پرونده + رسید ثبت نام
  3. شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی در رشته های خاص

شما می توانید اطلاعات ثبت نامی خود را در صفحه ی باز شده مشاهده کنید و از بخش پایین صفحه نسبت به اعلام علاقه مندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید. بعد از انتخاب سریال علاقه مندی خود می توانید وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش شوید و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس را تکمیل کنید.

 

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس
نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

 

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه بسیار مهم می باشد زیرا در این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب کنکور هنر درج شده است. همچنین زمان و محل آزمون نیز در آن نوشته شده است. در نظر داشته باشید برای ورود به جلسه آزمون عملی رشته طراحی لباس می بایست حتما کارت ورود به جلسه ی خود را همراه خود داشته باشید.

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی رشته طراحی لباس معمولا 2 الی 3 روز قبل از برگزاری آزمون عملی از طریق سایت سازمان سنجش می توانید اقدام کنید.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی رشته طراحی لباس داوطلبان می توانند از محل برگزاری آزمون عملی رشته طراحی لباس و همچنین زمان دقیق آن آگاه شوند. معمولا محل برگزاری آزمون هملی رشته طراحی لباس در مراکز استان داوطلبان می باشد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس

زمان اعلام نتایج آزمون عملی رشته طراحی لباس همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور هنر سرارسری می باشد و در صورت قبولی، در کارنامه کنکور شما نام رشته پذیرفته شده درج شده است. اگه بنا بر دلایلی نیاز به اعتراض به نتیجه آزمون کتبی و آزمون عملی داشتید می توانید درخواست خود را در سایت سازمان سنجش ثبت نمایید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته طراحی لباس

لیست دانشگاه های پذیرنده ی رشته ی طراحی لباس
نوع دوره نحوه پذیرش نام دانشگاه رشته ی طراحی لباس
استان دانشگاه نام رشته جنسیت پذیرش ظرفیت
غیرانتفاعی با آزمون دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ – تهران تهران طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی المهدی مهر – اصفهان (ویژه خواهران) اصفهان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی امام جواد(ع) – یزد یزد طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی حکیم ناصرخسرو – ساوه مرکزی طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی رسالت – کرمان (ویژه خواهران) کرمان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی فیضالاسلام – خمینی شهر اصفهان (ویژه خواهران) اصفهان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی کمالالملک – نوشهر مازندران طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی معماری و با آزمون پارس – تهران تهران طراحی لباس زن 60
روزانه با آزمون – مناطق محروم دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) تهران طراحی لباس زن 1
روزانه با آزمون – مناطق محروم دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) تهران طراحی لباس زن 2

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی در زمینه آزمون های عملی کنکور سراسری هنر می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

در رابطه با این موضوع بیشتر بخوانید:

دروس رشته طراحی لباس

کارشناسی طراحی لباس

رشته طراحی لباس برای پسران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.