هزینه های رشته صنایع دستی

هزینه های رشته صنایع دستی
0 640
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته صنایع دستی در کنکور هنر نسبت به رشته های دیگر کمتر شناخته شده و اطلاعات کمی از آن در دسترس است. آکادمی آرته در این مقاله شما را با این هنر اصیل و کهن و البته پر درآمد آشنا می کند . شاید شما هم به این رشته علاقه داشته باشید.

در رشته صنایع دستی آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی حرف اول را می زند . فردی که به دنبال رشته صنایع دستی می آید، باید ذوق و خلاقیت خود را پرورش دهد تا بتواند با تولید آثار هنری بازار کار این رشته را برای خود چند برابر بهتر کند .

در رشته صنایع دستی هدف تربیت هنرمندانی است که با استفاده از هنر دست خود و مواد و ابزار اولیه اقدام به زایش یک صنعت هنری می کنند .

شما با شرکت در کنکور سراسری هنر می توانید وارد رشته صنایع دستی شوید و در بهترین دانشگاهای ایران تحصیل نمایید. رشته صنایع دستی جزو رشته های متمرکز بوده و نیاز به شرکت در کنکور عملی هنر ندارد.

 محتوای رشته صنایع دستی در دانشگاه

رشته صنایع دستی در دانشگاه گرایش های مختلفی دارد که دانشجو بعد از گذراندن دو سال اول تحصیل خود می تواند تخصص و گرایش خود را انتخاب کند . شما با هنر هایی مانند شیشه گری، سرامیک و سفالگری، خراطی، چاپ های سنتی، حصیر بافی، میناکاری، معرق کاری، ساخت زینت آلات، خاطم سازی، منبت کاری و تولیدات پوستی و چرمی، فرش های دستبافت و … آشنا خواهید شد . دقت داشته باشید که در این رشته سلامت کامل چشم و دست داوطلب اهمیت بسیار دارد.

محتوای رشته صنایع دستی
محتوای رشته صنایع دستی

هزینه های رشته صنایع دستی

در رشته صنایع دستی نیاز به سرمایه برای خرید مواد اولیه دارید تا بتوانید در ابتدای کار تمرین کنید و در نتیجه محصولات خود را تولید و عرضه نمایید . با پیشرفته شدن کارتان، شما برای تولیدات انبوه و عرضه به کل کشور نیز نیاز به ایجاد یک کارگاه دارید تا بتوانید در آن به فعالیت مشغول شوید، مواد اولیه را تهیه نموده و با خرید ابزار آلات لازم کار خود را شروع کنید.

 بازار کار رشته صنایع دستی

بازار کار رشته صنایع دستی
بازار کار رشته صنایع دستی

بازار کار این رشته می تواند برای شما درآمد بالایی ایجاد کند . به شرط اینکه بتوانید مناطق مختلف ایران و فرهنگ های مختلف را بشناسید. با توجه به نیاز آنها تولیدات خود را شروع کنید و پاسخگوی نیاز آنان باشید . دقت نمایید که شناخت اقوام ایرانی، پوشش آنها، طرز تفکر و سلیقه آنان در بازار کاری که ایجاد می کنید حرف اول را جدای کیفیت محصولات شما می زند . هر چقدر بیشتر به فرهنگ و سلیقه مردم نواحی مختلف ایران نزدیک شوید، فروش محصولات شما بهتر اتفاق می افتد.

چرا رشته صنایع دستی می تواند بازار کار خوبی داشته باشد ؟

شما در رشته صنایع دستی محصولاتی را تولید می کنید که مردم به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. در نتیجه می توانید درآمد خوبی کسب کنید . البته بازار کار این رشته صرفا به تولیدات خودتان در کارگاه های خانگی و یا کارگاه های بزرگ خطم نمی شود، شما می توانید در سازمان میراث فرهنگی، اداره کل صنایع دستی، کارشناسی صنایع دستی، کار های تحقیقاتی و پژوهشی مشغول شوید. انتخاب با شماست که به صورت خود اشتغال کار کنید و یا در بستر های دولتی.

حال اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید این رشته را برای آینده خود انتخاب کنید می توانید به کمک کارشناسان اکادمی تخصصی کنکور هنر آرته، برای قبولی در رشته صنایع دستی حاضر شوید . کافی است با ما تماس بگیرید 02191015424 تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

صنایع دستی در دانشگاه شامل چه گرایش هایی می باشد ؟

دانشجویان این رشته پس از سپری کردن دو سال از تحصیل باید گرایش خود را به یکی از موارد زیر اعلام نمایند:

  • صنایع چوب
  • سفال
  • نگارگری
  • طراحی فرش

شما پس از آشنایی با ۲۴ گروه گسترده و بزرگ از صنایع دستی که ۱۵۲ شاخه می شود، متوجه گرایش خود شده و تخصص خود را انتخاب می کنید.

توانایی های لازم برای دانشجویان رشته صنایع دستی

اگر شما فردی هستید که می خواهید رشته صنایع دستی را انتخاب کنید، باید بدانید که این رشته نیازمند ذوق و خلاقیت هنری می باشد . سلامت دست و چشم برای ورود به این رشته از شروط لازم است. مثال شما برای انجام خاتم کاری نیازمند دستی قوی و چشمانی سالم هستید تا از پس ریزه کاری ها بر بیاید و ظرافت کار را ایجاد کنید . همچنین دانشجویان باید توان بدنی خود را بالا ببرند تا بتوانند ساعت ها مشغول تولید باشند.

صبرو حوصله، علاقه به سنت و فرهنگ ایران، علاقه به ادبیات کهن و گسترده ایران از دیگر ملزومات این رشته است . باید بدانیدکه هنر ایرانی با ادبیاتش گره خورده است و اگر می خواهید در صنایع دستی موفق شوید باید با این بعد ازکارتان هم آشنا شوید. بخشی از کار را به صورت موردی برای شما نام میبریم:

  • علاقه به هنر سنتی و ادبیات کهن ایرانی
  • خلاقیت و ایده های هنری
  • بالا بردن پتانسیل بدنی جهت حضور مداوم در کارگاه ها
  • مطالعه در مورد سنت های قدیم ایرانی و داستان های رایج
  • آشنایی با طرح ها و نقوش اسلیمی
  • استقامت و صبر و حوصله

دروس رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی

تحصیل در رشته صنایع دستی به طور کلی شامل گروه های درسی زیر می باشد:

  • دروس پایه
  • دروس اصلی
  • دروس تخصصی
  • دروس عمومی
  • دروس اختیاری

    دروس رشته صنایع دستی

معرفی دروس عمومی

معارف اسلامی، ادبیات فارسی، اخلاق اسلامی، زبان خارجی، تاریخ صدر اسلام، تربیت بدنی و ورزش، انقلاب اسلامی، دانش جمعیت خانواده، وصایای امام، رو خوانی قرآن کریم، اندیشه اسلامی، تفسیر موضوعی قرآن کریم.

معرفی دروس پایه

کارگاه حجم سازی،، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، انسان, طراحی, طبیعت 1، کارگا ه طراحی پایه 1 و 2، کارگاه عکاسی پایه 1 و 2، هنر و تمدن اسلامی 1 و 2، آشنایی با هنر در تاریخ 1 و 2، مبانی هنرهای تجسمی 1 و 2.

معرفی دروس اصلی

هندسه نقوش در صنایع دستی ایران 1 و 2، مرمت نگهداری آثار هنری 1 و 2، تحقیق در صنایع دستی ایران 1 و 2، انسان, طراحی, طبیعت 2، خوشنویسی و طراحی حروف 1، تحول صنایع دستدی، طرح اشیا در تمدن اسلامی.

معرفی دروس تخصصی

کارگاه صنایع دستی 1، 2، 3، ….الی 9 ( شما 9 کارگاه صنایع دستی را طی خواهید کرد )

کارگاه تخصصی صنایع دستی 1 و 2

طرح و رساله نهایی

معرفی دروس اختیاری

آشنایی با رشته های هنری معاصر، خوشنویسی و طراحی حروف 2، کارگاه مواد و روشهای ساخت 1 و 2 و 3، حکمت هنر اسلامی، مدیریت تولید صنعتی، هندسه مناظر و مرایا، کارگاه چاپ باتیک ( کلاغه ای)، تاریخ طراحی صنعتی و اختراعات، کارگاه چاپ، تاریخچه کتابت.

گرایش های رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی ارشد

این رشته فقط در مقطه کارشناسی دارای گرایش است که پیش تر برای شما نام بردیم . در مقطع کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی گرایش به خصوصی ارائه نمی شود.  با توجه به دفترچه کنکور ارشد ناپیوسته سال 1400، مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی شامل 10 رشته می شود با نام های پژوهش هنر، صنایع دستی، هنر اسلامی(با 6 گرایش)، نقاشی ایرانی، تاریخ هنر ایران اسلامی، تاریخ هنر ایران باستان، حکمت هنر اسلامی، تاریخ هنر جهان اسلام، مدیریت موزه و مطالعات موزه است.

رشته صنایع دستی در مقطع دکترا

در حال حاضر این رشته فقط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشورمان ارائه می شود . در صورتی که شما تمایل داشته باشید تحصیلات خود را  تا مقطع دکتری ادامه دهید، می توانید در یکی از رشته های پژوهش هنر مشغول شوید . مانند رشته های هنرهای اسلامی، هنرهای تجسمی، هنرهای اسلامی، پژوهش هنر، تاریخ تطبیقی و تحلیل هنر اسلامی.

البته شما می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع تخصصی دکترا مهاجرت کنید.

کسب درآمد از رشته صنایع دستی

اگر که شما در مکان های دولتی مشغول به کار شده باشید، میزان حقوق شما ثابت و مشخص خواهد بود . اما در صورت ایجاد بیزینس شخصی، درآمد شما می تواند متغییر باشد . با توجه به تعداد تولید و خلاقیت شما، برند شخصیتان می تواند تا حد چشم گیری رشد کند . کافی است ابتدا علم کافی و بعد هنر دستتان را افزایش دهیدتا این دو مکمل هم بوده و به شما در تولید و ایجاد یک برند صنایع دستی با کیفیت و زیبا کمک کنند.

بهترین دانشگاه های رشته صنایع دستی در کشور

حال آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته دانشگاه هایی که رشته صنایع دستی را در ایران تدریس می کنند، به شما معرفی می کند:

  • دانشگاه هنر اصفهان
  • دانشگاه الزهرا تهران ( ویژه خواهران )
  • دانشگاه هنر تهران
  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه سیستان بلوچستان _زاهدان
  • دانشگاه شیراز
  • دانشگاه مازندران_ بابلسر
  • دانشگاه هرمزگان _ بندرعباس

 نمونه کارنامه قبولی رشته صنایع دستی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.