نرخ جدید شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

0 904
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی کاملا بدون کنکور و آزمون عملی می باشد. دانشگاه علمی کاربردی همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های غیر انتفاعی دارای شهریه ثابت و شهریه متغیر است. اما به طور کلی به نسبت دیگر دانشگاه ها هزینه ی آن کمتر می باشد. شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای هنر می تواند به نسبت رشته ی مورد نظر متفاوت باشد. محاسبه ی هزینه ها به طور کلی بر اساس دروس ارائه شده در واحد های نظری و عملی می باشد. در نتیجه دانستن جزئیات شهریه برای داوطلبان اهمیت بسیاری دارد. همچنین شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای رشته های هنر در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 درج شده است.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی متفاوت می باشد

میزان شهریه کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

با توجه به شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه، می توانید دفترچه های راهنمای انتخاب رشته و نام نویسی را مستقیم از سایت سازمان سنجش دانلود نمایید. مقطع کاردانی (فوق دیپلم) و مقطع کارشناسی (لیسانس) هر کدام دارای دفترچه های مخصوص به خود می باشند. شهریه دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در حدود 10 الی 20 درصد بر اساس نرخ تورم در کشور افزایش دارد. شهریه نیم سال بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی رشته های هنر را در لیست زیر ارائه شده است :

 

شهریه رشته فرهنگ و هنر مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 (نیمسال بهمن)
شهریه ثابت 967 هزار تومان
شهریه متغیر دروس عمومی واحد نظری 45 هزار و 145 تومان
واحد عملی 73 هزار و 904 تومان
واحد نظری 49 هزار 269 تومان
دروس تخصصی واحد آزمایشگاهی 73 هزار و 904 تومان
واحد کارگروهی و پروژه 82 هزار 125 تومان
واحد کاربینی و کارورزی 213 هزار 870 تومان

 

میزان شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

همانطور که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی به آن اشاره شده است هزینه شهریه هر رشته برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. در همین راستا شهریه هر رشته در دو بخش “ثابت” و “متغیر” نوشته شده است. شهریه نیم سال بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی رشته های هنر در لیست زیر ارائه شده است :

شهریه رشته فرهنگ و هنر مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 (نیمسال بهمن)
شهریه ثابت 984 هزار 476 تومان
شهریه متغیر دروس عمومی واحد نظری 49 هزار 269 تومان
واحد عملی 80 هزار 561 تومان
واحد نظری 50 هزار 805 تومان
دروس تخصصی واحد آزمایشگاهی 75 هزار 952 تومان
واحد کارگروهی و پروژه 84 هزار 173 تومان
واحد کاربینی و کارورزی 213 هزار 870 هزار تومان

 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

داوطلبان می توانند از طریق اینترنت و یا مراجعه به مراکز کافی نت نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. برای انجام این کار شما بایستی رمز دوم پویای بانک خود را فعال کرده باشید. دانشجویان فقط از طریق سامانه ی اختصاصی “هم آوا” دانشگاه علمی کاربردی می توانند واحد های مربوطه خود را در ابتدای هر ترم اخذ کنند و سپس در مرحله ی آخر، شهریه را پرداخت نمایند. آکادمی آرته در ادامه مقاله راهنمایی های لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی را به شما ارائه می کند :

  1. در مرحله ی اول به سامانه جامع آموزشی “هم آوا” به نشانی edu.uast..ac.ir وارد شوید.
  2. نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره شناسنامه) را به ترتیب وارد نمایید.
  3. بعد ورود به صفحه ی خود، بر روی گزینه “دسترسی” کلیک کنید تا بتوانید منوی خدمات را مشاهده کنید.
  4. بر روی آیکون “پرداخت برخط شهریه” کلیک نمایید.
  5. دقت کنید در این مرحله شهریه مربوط به دوره ی تحصیلی خود را انتخاب کرده و سپس می توانید با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنید. در نظر داشته باشید رمز دوم پویا کارت بانکی حتما باید فعال باشد.
  6. در نهایت رسید پرداختی را دانلود و یا چاپ کرده و در پرونده ی خود نگه دارید.

عوامل موثر بر میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

با توجه به اینکه هر ساله میزان شهریه از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اطلاع رسانی می گردد اما در نهایت این مبالغ می توانند تحت تاثیر شرایط مختلف تغییراتی داشته باشند. در لیست زیر موارد مهمی که می توانند تاثیرگذار باشند را برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم :

عوامل موثر بر میزان قیمت شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402
نوع رشته تحصیلی
تعداد واحدهای انتخابی
مقطع تحصیلی
سال ورود به دانشگاه

نکاتی پیرامون شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402

در بخش های پایانی مقاله در نظر داریم نکات تخصصی پیرامون شهریه دانشگاه علمی کاربردی را که دارای اهمیت بسزایی می باشند برایتان توضیح دهیم.

  • به طور معمول هر ساله تا حد اکثر 20 درصد شاهد افزایش شهریه دانشگاه علمی کاربردی هستیم.
  • شهریه ای که هر ساله تغییر می کند در واقع “شهریه متغیر” می باشد که شامل هزینه ی دروس اخذ شده در انتخاب واحد است.
  • شهریه واحد های دانشگاه علمی کاربردی در مناطق آزاد به میزان 1/5 برابر بیشتر از شهریه ای است که دانشجویان در سایر مراکز علمی کاربردی پرداخت می کنند. در نظر داشته باشید داوطلبانی که مدرک دیپلم متوسطه خود را از استان های مربوط به مناطق آزاد دریافت کرده اند مشمول این مورد نخواهد شد.
  • شهریه دانشجویانی که پس از زمان انتخاب واحد و حذف اضافه، اقدام به انصراف از تحصیل کنند به آنها بازگردانده نخواهد شد.
  • دانشجویانی که قبل از شروع زمان حذف و اضافه انتخاب واحد نسبت به انصراف از تحصیل اقدام می کنند فقط می توانند شهریه متغیر همان نیم سال را دریافت کنند.
  • هر ساله صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در جهت کمک به تامین هزینه های تحصیلی برای دانشجویان علمی کاربردی تسهیلاتی تحت عنوان “وام دانشجویی” ارائه می کند. همچنین دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی می توانند از طریق سامانه وام دانشجویی به نشانی اینترنتی swf.ir تقاضای خود را ثبت کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی کنکور هنر و رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانید از بسته های تخفیفی مشاوره تلفنی آرته استفاده نمایید. مشاورین تخصصی آرته در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما عزیزان می باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.