منابع کنکور رشته نقاشی

2 1,513
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته نقاشی یکی از پر طرفدار ترین رشته های هنری در آزمون سراسری کنکور هنر می باشد.

رنگ ها و زیبایی های این رشته و همچنین ارتباط مستقیم رشته نقاشی با طبیعت، یکی از دلایلی می باشد که این رشته بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

البته باید بدانیم که رشته نقاشی صرفا ایجاد نقاشی از طبیعت یا طراحی از چهره ی انسان نیست. نقاشی، گرایش ها و سبک های مختلفی دارد و در این مقاله سعی بر آن داریم تا به طور کامل به توضیح این رشته بپردازیم.

تفکر اشتباهی که در توضیح تعریف نقاشی معمولا در ذهن افراد شکل گرفته این است که نقاشی صرفا کار با سیاه قلم هستش و یا فقط نقاشی های بازاری و رئال ایجاد کنیم. یا کاور کردن نقاشی های قدیمی. باید بدونید که حتی در دانشگاه های سطح پایین نیز سیاه قلم مورد قبول نیست.

رشته ی نقاشی یکی از رشته های هنرستانی می باشد که دارای دروس مشترک با بقیه رشته های هنری است. به طور مثال : تاریخ هنر ایران و جهان، همچنین دارای دروس تخصصی نیز می باشد به طور مثال : نقاشی موضوعی – نقاشی  یک و دو – طراحی یک، دو، سه و چهار می باشد.

منابع کنکور رشته نقاشی

منابع آزاد کتاب های مواد و تکنیک طراحی و نقاشی رویین پاکباز که توضیحی درباره متریال های مورد استفاده در طراحی و نقاشی و شیوه ساخت این مواد و توضیح میده، کتابهای تاریخ هنر نوین ارناسن ح هاروارد و هنر در گذر زمان هلن گاردنر که اصلی و مرجع های همیشگی تاریخ هنر هستند.

تاریخ هنر ارنست گامبریج که روان تره نوشتارش و بیشتر برای آگاهی کلی از تاریخ هنر مفید است و به اندازه کتابهای قبلی فرم آموزشی ندارد.

کتابهای فلسفه و حکمت مثل پدیدار شناسی هنر محمود خاتمی، شاهکار هنری چیست، هنرمندان همیشه پول دوست داشته اند، چرا هنرمندان فقریند، هنر مدرن و به صورت کلی کتابهایی که مربوط به فلسفه، تاریخ و هنر باشند مفید هستند. فرقی هم ندارد مربوط به چه دوره ای و چه مکانی باشند.

و کلاسهای طراحی آکادمیک مثل کلاس های آکادمی خیال سنندج کلاسهای چاپ های مختلف چون درس چاپ هم دو مورد دارند در کارشناسی و ارشد مثل کلاسهای چاپ مهرداد خطایی ، کلاسهای طراحی فرسام سنگینی و در کل کلاسهایی که استاد های خوبی داشته باشند مفید می باشد.

کمی در رابطه با رشته نقاشی

به طور کلی نقاشی هنر به تصویر کشیدن آنچه رخ میدهد و آنچه که بازتابی از طبیعت است می باشد.

زمانی که وارد هنرستان می شویم در سال اول، از نقاشی پایه بر روی طبیعت بی جان شروع می کنیم و به طور کلی آموزش می بینیم که چطور اشیا ساده را نقاشی کنیم.
نقاشی های سال اول هنرستان اغلب شامل : طبیعت های بی جان و مناظر می باشد.
البته اینطور نیست که صرفا مشغول نقاشی بشویم، همچنین دروسی مثل مبانی رنگ و رنگ شناسی نیز از جمله دروس توصیفی یا تئوریک می باشند.

در سال بعد همچنین مباحث زیر را مسلط می شویم:

  • فیگور
  • پرسپکتیو
  • ترکیب بندی ها
شما در رشته نقاشی تقریبا همه چیز را تجربه خواهید کرد حتی عکاسی! بخش های از رشته های مجسمه سازی ( حجم سازی ) گرافیک و معماری ( مناظر مرایا ) تجربه خواهید کرد. دانستن اطلاعات از کلیت دیگر رشته ها به توانایی های شما در به تصویر کشیدن موضوع نقاشی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

درس بازشناسی که ما را با تصویر و نگار گری ایرانی آشنا می کند. چگونگی کشیدن شمسه را یاد می گیریم. همچنین در درس مواد و مصالح دانشجو این موضوع را یاد می گیرد که خودش بتواند رنگ روغن و پاستل گچی بسازد.

از تفاوت های رشته ی نقاشی با رشته های گرافیک و تصویر سازی این است که رشته های گرافیک و تصویر سازی بعد یک الی دو سال گذراندن در هنرستان، کار ها به سمت کامپیوتری شدن پیش می روند. به خصوص زمانی که وارد دانشگاه می شوید تمامی کار ها با سیستم و کامپیوتر می باشد. استفاده از نرم افزار هایی مثل : فوتوشاپ و ایلوستراتور

ولی در نقاشی حتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز شما نقاشی های موضوعی خواهید داشت. و نقاشی با ابزار در واقع کار سیستمی ندارد. در رشته نقاشی با درس دیوار نگاری آشنا می شوید. که ۴ تا ۶ واحد در بر دارد. کار هایی مثل حجم سازی ۴ تا ۶ واحد. کار با گل، فلز و قالب گیری.

همچنین دانش کافی از آناتومی بدن دارای اهمیت بسیار زیادی در رشته نقاشی می باشد.

بحث هزینه ی رشته نقاشی همیشه مطرح بوده، در این رشته شما مدام در حال خرید وسایل و ابزار ها خواهید بود ولی در رشته های گرافیک و ارتباط تصویری اینطور نیست و یک بار نرم افزار را نصب می کنید.

آزمون عملی رشته نقاشی

در کنکور عملی رشته نقاشی دو صفحه به ابعاد ۳۵ در ۴۵ به شما می دهند و شما با استفاده از تکنیک مداد رنگی نقاشی می کشید. موضوع از قبل مشخص خواهد بود توسط هیئت داوران. همچنین فضای نقاشی هم ممکن است مشخص شود مثال شب یا روز.

تعداد فیگور ها – تعداد پلان ها – در سوال مشخص می کنند. یکی از صفحات برای اتود زدن و یک صفحه هم برای کار اصلی که می کشید و رنگ می کنید.
نمونه سوالات :

آتش نشانان در حال کمک کردن به کوهنوردی که از کوه سقوط کرده است.  ( حد اقل تعداد فیگور ۳ عدد )

درآمد در رشته نقاشی

اگر واقع بین باشیم درآمد در رشته ی نقاشی کار نسبتا سختی می باشد. هزینه های این رشته نسبتا زیاد است. به طور مثال یک پاستل گچی از سه میلیون شروع می شود. فضای فروش کار صرفا در گالری وجود دارد. برای رشته های گرافیک و تصویر سازی بازار بهتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. نسا می گوید

    برای اینکه در کنکور هنر فقط رشته نقاشی را انتخاب کنیم چه کتاب هایی واقعا بهتر است و نتیجه خوبی می‌دهند رو بگین لطفا

    1. آکادمی آرته می گوید

      وقت شما بخیر. در کنکور هنر تمامی منابع مهم هستن و دیگر زیرگروه وجود ندارد. بنابراین اگر میخواید در دانشگاه های تاپ قبول بشید مطالعه تمامی منابع وزارتی دارای اهمیت هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.