معرفی دانشگاه هنر تهران

0 796
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

همه چیز در مورد دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران بزرگترین دانشگاه دولتی جهت تحصیل در رشته های هنری در ایران می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد که ۵ موسسه آموزش عالی هنر قبل از انقلاب را با هم ادغام کردند که از جمله: دانشکده هنرهای دراماتیک، دانشکده هنرهای تزیینی، دانشگاه فارابی، هنرستان عالی موسیقی و هنرکده موسیقی ملی می توان نام برد. این دانشگاه دولتی در دوره های روزانه و شبانه دانشجو می پذیرد.
دانشگاه هنر تهران ۷۳۳ مقاله منتشر شده دارد و رتبه ی ۷۹ را به خود اختصاص داده است.

دانشکده های دانشگاه هنر تهران

هنرستان عالی موسیقی قدیمی ترین هنرکده دانشگاه می باشد که در سال ۱۲۹۷ به صورت یک مدرسه مستقل از دارالفنون جدا شد و زیر نظر وزارت معارف؛ نام موزیک را بر روی آن نهادند. در سال ۱۳۶۲ این دانشگاه بازگشایی شده و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

با افزایش تعداد دانشجویان و متقاضیان رشته های هنر و همچنین گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی از قبیل ایجاد رشته های متنوع در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس؛ در سال ۱۳۷۰ این مجمع دانشگاهی هنر از سال ۱۳۷۰ به دانشگاه هنر تهران تغییر نام داد و با ۴ دانشکده هنرهای کاربردی، هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر و پردیس اصفهان به کار خود ادامه داد.دانشکده موسیقی در سال ۱۳۷۳ و دانشکده معماری و شهرسازی در سال ۱۳۸۰ به مجموعه دانشکده های دانشگاه هنر تهران اضافه شدند. و طبق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی دانشکده پردیس اصفهان نیز از سال ۱۳۷۹ از مجموعه دانشکده ها حذف شد..در حال حاضر  دانشگاه هنر تهران پنج  دانشکده در شهر های تهران و کرج دارد که مجموعا دارای ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳ رشته در مقطع دکترا می باشد.
در سال ۱۳۸۶ دانشکده هنر های تجسمی، از سال ۱۳۸۶ به پردیس ولیعصر و در نزدیکی دانشکده هنرهای کاربردی انتقال یافته است. دانشکده های حفاظت و مرمت و دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر در سال ۱۳۹۴ به مجموعه ی دانشکده های دانشگاه هنر تهران اضافه شدند.دانشگاه هنر تهران توانست برای اولین بار در ایران در زمینه ی توسعه ی تحصیلات تکمیلی از جمله برنامه ریزی و برگزاری دکترای پژوهش هنر موفقیت ارزنده ای کسب کند.
دانشکده هنرهای تجسمی تهران
دانشکده هنرهای تجسمی تهران

معرفی دانشکده هنرهای تجسمی

دانشکده هنرهای تجسمی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه هنر تهران تاسیس شد. تعدادی از رشته های دانشگاه فارابی و دانشکده هنرهای تزیینی نیز در این دانشکده تدریس می شوند.در سال ۱۳۶۱ دانشکده هنرهای تجسمی به دانشجویان انتقالی از موسسات ادغامی اجازه داد که ۲۵ واحد درسی باقی مانده خود را در این دانشکده بگذرانند و از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را با رشته های کارشناسی عکاسی، نقاشی و ارتباط تصویری آغاز کرد. این دانشکده تا سال ۱۳۵۸ در تهران در محیطی مشترک با دانشکده هنرهای کاربردی مستقر شد و پس از آن به مجموعه کرج انتقال یافت. در سال ۱۳۸۶ دانشکده هنرهای تجسمی مجددا به تهران منتقل شد و در پردیس ولیعصر دانشگاه هنر تهران قرار گرفت.

آدرس سایت: https://visualarts.ut.ac.ir/

دانشکده سینما و تئاتر تهران
دانشکده سینما و تئاتر تهران

معرفی دانشکده سینما و تئاتر

جواز تاسیس اداره هنرهای دراماتیک در سال ۱۳۳۶ توسط اداره کل هنرهای زیبای کشور ایران صادر شد. سپس وزارت فرهنگ و هنر سابق مجوز هنرکده هنرهای دراماتیک را صادر کرده و در سال ۱۳۴۳ این هنرکده تاسیس شد.
این هنرکده با هدف آموزش به دانشجویانی که علاقه‌مند فراگیری فعالیت های مربوط به نمایش از جمله نویسندگی، کارگردانی، دکور و صفحه آرایی و بازیگری بودند، فعالیت خود را آغاز کرد.
رشته سینما و تلویزیون پس از مدتی به این هنرکده اضافه شد و در سال ۱۳۴۹ این هنرکده به دانشکده هنرهای دراماتیک تغییر نام داد. این دانشکده دارای ۲ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد می باشد.
آدرس وبسایت : https://cinematheater.art.ac.ir/fa
دانشکده موسیقی تهران
دانشکده موسیقی تهران

معرفی دانشکده موسیقی

با ادغام این دانشگاه با هنرستان، هنرکده موسیقی و تشکیل مجمع دانشگاهی هنر، رشته موسیقی در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و تحت نظر دانشکده هنرهای کاربردی به فعالیت پرداخت.
سال ۱۳۷۳ این دانشکده به عنوان نخستین دانشکده موسیقی در ایران تاسیس شد و در پردیس کرج مستقر شد و دارای دو رشته موسیقی و موسیقی نظامی در مقطع کارشناسی بود.

آدرس وبسایت : https://music.art.ac.ir/

معرفی دانشکده معماری و شهرسازی

این دانشکده از سال ۱۳۷۸ در مقطع کارشناسی شهرسازی و در سال ۱۳۷۹ در مقطع کارشناسی معماری در مجموعه پردیس کرج شروع به کار کرد. با توسعه دانشکده معماری و شهرسازی، پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس معماری در سال ۱۳۸۳ و فوق لیسانس معماری داخلی در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.
لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که مقطع فوق لیسانس معماری داخلی برای اولین بار در این دانشکده راه اندازی شد.
در سال ۱۳۸۹ این دانشکده فعالیت خود را در رشته طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۹۱ دوره دکترای تخصصی رشته شهرسازی و در سال ۱۳۹۲ دوره دکترای تخصصی رشته معماری شروع کرد. همچنین در سال ۱۳۸۹ پذیرش دانشجو در رشته برنامه ریزی در مقطع فوق لیسانس آغاز شد.

آدرس وبسایت : https://arch.ut.ac.ir/

معرفی دانشکده هنرهای دراماتیک

با پیشرفت سریع هنر و فنون تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینما؛ وزارت فرهنگ و هنر اقدام به تاسیس مدرسه عالی برای تربیت و پرورش علاقه مندان این حوزه کرد. در سال ۱۳۶۶ اداره هنرهای زیبا کشور، اداره هنرهای دراماتیک را تاسیس نمود و در دی ماه این اداره به هنرکده هنرهای دراماتیک تبدیل شد و سرانجام به دانشکده هنرهای دراماتیک تغییر نام داد.

معرفی دانشکده هنرهای تزیینی

در سال ۱۳۳۹ دانشکده هنرهای تزیینی با هدف ایجاد هنرکده هنرهای زیبا و رفع نیازهای آموزشی هنرجویان و سایر علاقه مندان به تحصیلات عالی در این زمینه تاسیس شد. سال ۱۳۵۳ این هنرکده به دانشکده هنرهای تزیینی تغییر پیدا کرد.

معرفی دانشکده حفاظت و مرمت

در سال ۱۳۵۵ برای آموزش عالی مرمت بناها و بافت های تاریخی و مرمت اشیاء تاریخی در ایران؛ دانشکده حفاظت و مرمت تاسیس شد. تدریس در مقطع کارشناسی ارشد مرمت در دانشگاه هنر تهران پس از انقلاب اسلامی بار دیگر پیگیری شد.
دانشگاه هنر تهران تنها دانشگاهی است که برای دو دهه به آموزش مرمت بناها و بافت های تاریخی و مرمت اشیاء فرهنگی می پردازد.
این دانشکده دارای ۴ رشته مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی، اشیاء فرهنگی و تاریخی و بافت های تاریخی، مطالعات موزه و هنرهای اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و همچنین دکترای مرمت اشیاء نیز تدریس می شود.  می توان گفت این دانشکده در سال ۱۳۹۴ به عنوان دانشکده تخصصی با تحصیلات تکمیلی در زمینه های حفاظت و مرمت پس از طی مراحل قانونی راه اندازی شد.

معرفی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی

دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر تهران در سه رشته پژوهش هنر، تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر و فلسفه هنر در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و اساتید عالی و مجرب این دانشکده آماده تدریس به علاقه مندان به این رشته ها هستند.
با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نه چندان دور، سه رشته جدید تحت عناوین: حکمت هنرهای دینی، فلسفه هنر و تاریخ هنر در مقطع دکتری به مجموع رشته های ارائه شده در این دانشکده اضافه خواهند شد.

رشته های ارائه شده

در زیر لیستی از رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر تهران را مشاهده می فرمایید:

  1. ادبیات نمایشی
  2. ارتباط تصویری
  3. تصویرسازی
  4. تصویر متحرک
  5. چاپ
  6. سینما
  7. شهرسازی
  8. برنامه ریزی شهری
  9. برنامه ریزی منطقه ای
  10. کارشناسی موسیقی- نوازندگی کلاسیک
  11. آهنگسازی
  12. کارشناسی حرفه ای موسیقی- نوازندگی ساز ایرانی
  13.  کارگردانی
  14. کارگردانی نمایش
  15. بازیگری
  16. پژوهش هنر
  17.  فلسفه هنر
  18.  مدیریت پروژه و ساخت
  19.  تاریخ تطبیقی
  20. صفحه آرایی
  21. عکاسی
  22. فرش
  23. طراحی پارچه
  24. طراحی پارچه و لباس
  25. طراحی صنعتی
  26. فرش؛ گرایش پژوهش در فرش
  27. مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی
  28. مرمت و احیا ابنیه و بافت های تاریخی گرایش مرمت و حفاظت میراث شهری
  29. مرمت احیا ابنیه و بافت های تاریخی گرایش میراث معماری
  30. مطالعات موزه
  31. معماری
  32. معماری داخلی
  33. نقاشی
  34. نوازندگی موسیقی ایرانی
  35. نوازندگی موسیقی جهانی
  36. نمایش عروسکی

شرایط پذیرش دانشجو

همانند دیگر موسسات دولتی جهت ورود به دانشگاه باید در کنکور هنر شرکت نمود و لازم به ذکر می باشد که این دانشکده در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو پذیرش نمی کند.
برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توان با استفاده از سهمیه استعداد های درخشان بدون کنکور پذیرش شد.

نحوه ثبت نام

جهت ثبت نام به مدارک زیر نیاز است:

  • اصل مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا نظام جدید به همراه مهر و امضاء دبیرستان یا اداره کل آموزش و پرورش
  • اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه مهر و امضاء دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  • اصل مدرک کاردانی برای افرادی که مدرک دیپلم نظام جدید ندارند
  • اصل و دو نسخه کپی از شناسنامه و کارت ملی
  • ۶ قطعه عکس ۴*۳ تهیه شده در سال جاری
  • مدرک پایان خدمت برای آقایان مشمول
  • تاییدیه تحصیلی جهت ثبت نام
  • تعهدنامه جهت ثبت نام نهایی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.