مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر

0 261
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

شرکت کنندگانی که بعد از کنکور سراسری هنر بر اساس نتایج کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دو نوبت روزانه و غیر روزانه شده اند، در مرحله ی بعدی با مطالعه ی دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که می توان با مراجعه به سایت سازمان سنجش این دفترچه را دانلود کرد، برای انتخاب ۱۵۰ کد رشته اقدام نمایند.
مرحله ی بعد از کنکور سراسری که دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، موضوع انتخاب رشته بصورت اصولی و حرفه ای می باشد.

 

 

شما می توانید با مشاوره با کارشناسان متخصص ما در امور انتخاب رشته ، همواره اطلاعات خود را به روز نگه داشته و از اشتباهات احتمالی در هنگام انتخاب رشته جلوگیری کنید.
وقتی که زمان انتخاب رشته فرا می رسد در واقع هنرجویان و داوطلبان کنکور سراسری هنر نیاز دارند متوجه این موضوع شوند که با رتبه بدست آمده در کدام دانشگاه و در چه استان و شهری از کشور می توانند اقدام به تحصیل نمایند.
به همین خاطر آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته در این زمینه اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

همانطور که گفته شد بعد از اعلام نتایج کنکور، داوطلبان می توانند در دو دوره ی روزانه و غیر روزانه مجاز شوند و ادامه تحصیل بدهند.
در واقع اصطلاح روزانه به معنی دانشگاه ها یی که دارای خوابگاه می باشند.
و غیر روزانه در واقع دانشگاه ها یی هستند که دارای خوابگاه نمی باشند و دانشجو بایستی به خوابگاه های مستقل و آزاد و خود گردان مراجعه کرده یا نسبت به اجاره ی منزل در شهر مورد نظر، اقدام نماید.
انتخاب رشته بر اساس رتبه ی کل در سهمیه نهایی اتفاق می افتد و علاوه بر اینکه رتبه ی ما در زیر گروه ها در چه وضعیتی قرار دارد.
این آمار و ارقام توسط مشاورین ما بررسی می شوند و بر اساس تجربیات درخشانی که در چند سال اخیر در کارنامه ی خود داشته اند می توانند بهترین گزینه ها را برای شما مشخص کنند .
در نظر داشته باشید سیستم انتخاب رشته دارای الگوریتم خاص خود می باشد.

موارد دارای اهمیت در انتخاب رشته :

رتبه ی داوطلب کنکور سراسری هنر
ظرفیت دانشگاه ها
علایق داوطلب
استان ها و شهر های مورد پسند برای تحصیل
موقعیت جغرافیایی دانشگاه

انتخاب رشته به طور کلی بر اساس موارد ذکر شده انجام می شود و به علاوه تکنیک ها و دانش مشاور مورد نظر نیز تاثیر گذار می باشد.
بعد از انجام انتخاب رشته برای داوطلب مورد نظر، حدودا در مدت یک ماه بعد جواب نهایی قبولی یا عدم قبولی در دانشگاه اعلام می شود.
اما در نظر داشته باشید اگر در این مرحله شما مجاز نشدید می توانید همچنان منتظر کارنامه سبز بمانید، همیشه احتمال اینکه در کارنامه ی سبز داوطلب در یک محل مجاز شده باشد باید در نظر گرفته شود.
کارنامه ی سبز در واقع مشخص می کند که چه افرادی از رشته ی خود انصراف داده اند و شما رتبه ی مورد نظر بعد از آن فرد هستید، و در واقع در ظرفیتی که خالی شده شما ادامه تحصیل بدهید.
در نظر داشته باشید نمره کنکور عملی هم در همین کارنامه سبز مشخص می شود.

در نتیجه، داوطلب کنکور سراسری هنر حتما بایستی زیر نظر یک مشاور متخصص در امور انتخاب رشته اقدام نماید، اگر به اشتباه انتخاب رشته نماید احتمال اینکه در یک رشته ای که اصلا علاقه ای به آن نداشته قبول شود بسیار است.
نکته ی بسیار دارای اهمیت این است اگر داوطلب در رشته ای در نوبت روزانه قبول شود و برای ثبت نام اقدام نکند، محرومیت یک ساله کنکور برای او در نظر گرفته می شود.
در واقع یک سال از ورود به دانشگاه های روزانه ( با خوابگاه ) محروم می شود.

به طور کلی ظرفیت کل پذیرش در رشته های هنر هر ساله به روز رسانی می شوند، ما در اینجا آخرین جدول منتشر شده را در اختیار شما قرار می دهیم :

جدول ظرفيت پذيرش رشته های تحصيلی گروه آزمايشی هنر در دوره های مختلف کنکور 99

دوره با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی
روزانه 3319
نوبت دوم ( شبانه ) 406
سهمیه مناطق محروم ، زلزله زده و سایر مصوبات 57
دانشگاه فرهنگیان ( ویژه داوطلبان آزاد ) 420
موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی 420
جمع کل 4622

همواره بایستی در نظر داشته باشید بسیاری از رشته های هنر، با کنکور عملی همراه می باشند.
همچنین مواردی همچون سهمیه ایثار گران و جانبازان و خانواده شهدا، سهمیه های مناطق بومی و مناطق محروم نیز باید در نظر گرفته شود و بنابراین رتبه قبولی دو شرکت کننده با سهمیه های متفاوت الزاما قابل مقایسه نیستند.

داوطلبانی که سهمیه مناطق دارند، آموزش پرورش با توجه به امکانات آموزشی در ۳ منطقه دسته بندی می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد، پیام نور و .. می توانید با مشاوران آکادمی آرته در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.