اپلای رشته طراحی لباس

اپلای رشته طراحی لباس
0 499
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

گستردگی رشته طراحی لباس آنقدر زیاد است که هر چقدر خلاق باشید بازهم این رشته تشنه نبوغ و ذوق هنری شماست. رشته طراحی لباس فقط به طراحی کردن لباس های مجلسی یا عروس ختم نمی شود. شما در این رشته با طراحی لباس های مردانه، زنانه، بچگانه، زیور آلات نظیر: کیف، کفش، کمر بند، دستمال سر و… سرو کار دارید. همچنین شما می توانید به طور ویژه برای سلبریتی ها و افراد مشهور لباس طراحی کنید.اگر قصد دارید به واسطه این شغل جایی استخدام شوید باید دقت نمایید که داشتن حداقل مدرک کارشناسی واجب است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی طراحی لباس

در جدول زیر برخی از دانشگاه هایی که در جهان ارائه کننده رشته طراحی لباس می باشند را به شما معرفی کرده ایم. موسسات و دانشگاه های بسیاری وجود دارند که رشته طراحی لباس را به شما ارائه می دهند.

 

عنوان رشته نام دانشگاه کشور دوره تحصیل
Fine Arts in Fashion Design Academy of Art University ایالات متحده ۸ ترم
Fashion Design Macromedia University of Applied Sciences آلمان ۷ ترم
Fashion Cambridge School of Visual & Performing Arts انگلستان ۳ سال
Fashion Design Stephens College ایالات متحده ۴ سال
Apparel Design Middle Tennessee State University ایالات متحده ۴ سال
Arts in Fashion Arts University Bournemouth انگلستان ۳ سال
Textile, Design Technical University of Liberec چک ۳ سال
Fashion Design Mount Mary University ایالات متحده
Fashion Design IED – Istituto Europeo di Design Milan ایتالیا ۳ سال
Fashion Design & Manufacture Marbella Design Academy اسپانیا ۳ سال
Fashion Merchandising with a Concentration in Fashion Design Bay State College ایالات متحده ۴ سال
Fashion Design and/or Tailoring and Fashion Techniques CANVAS سوئیس ۳ سال
Footwear and Accessory Design Academy of Art University ایالات متحده ۸ ترم
Fashion Design Anglia Ruskin University انگلستان ۳ سال

 

معرفی دروس طراحی لباس در مقاطع مختلف تحصیلی در خارج

دروس مقطع دیپلم رشته طراحی لباس (در موسسات معتبر)

 

دروس advance دروس intermediate دروس basic
Fashion Forecasting, entrepreneurship & Time Management Colours, Measurements & Patterns Basics Principles Of Fashion & Fashion Industry
Personal Relationship, Advertising And Media Planning Graphic Design Fabric Selection & Fashion Illustration
Planning & Strategies For Success Quality Assurance, Stitching Methods And Applications Accessories , Tools & Equipment
Fashion Show & Fashion Exhibition Designing Elements of Textiles
Internship Surface Design Technique Art & Costume Studies
Design Realization & presentation of Final collection Pattern Drafting

 

دروس مقطع کارشناسی طراحی لباس (در دانشگاه)

Textile Wet Processing Elements Of Fashion & Design
Fashion Forecasting, Fashion Styling & Graphic Design Design Thinking & Fashion History
Calligraphy, Makeup And Styling Photography & Visual Merchandising
Fashion Art And Design Pattern Making & Garment Construction
Draping & Needle Craft Fashion Illustration & Design
Entrepreneurship Development Fashion Retailing, Marketing And Merchandising
Textile And Apparel Testing Apparel Computer Aided Design (ACD)
Garment Surface Ornamentation Apparel Quality Management
Fashion Portfolio & Design Collection Clothing Culture And Communication
Retail & brand management Internship
Fashion Journalism & Packaging Design

دروس مقطع کارشناسی ارشد طراحی لباس

 

Design fundamentals: construction, patternmaking, tailoring, etc.
Advanced design technologies Industrial production of clothing
Computer-aided design (CAD) Fashion marketing and merchandising
Fashion illustration Textile design, research, and development
Sustainable practices in design History of fashion design
Professional presentation and portfolio development Inclusive and adaptive fashion design
Business of fashion

تحصیل در رشته طراحی لباس خارج از کشور

اپلای مقطع کارشناسی

شما به دو طریق می توانید از کشور خارج شوید و تحصیل نمایید. اولین گزینه اقدام به مهاجرت بعد از تمام شدن دوران هنرستان یا دبیرستان می باشد. شما به صورت مستقیم اپلای کرده و دوران کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور می گذرانید. اگر قصد مهاجرت در رشته طراحی لباس را دارید آکادمی آرته پاسخگوی سوالات شماست کافی است با ما تماس بگیرید.
اپلای رشته طراحی لباس

اپلای مقطع کارشناسی ارشد

طریقه دوم پس از اتمام دوره کارشناسی است که شما برای تحصیلات تکمیلی  مقطع ارشد به یکی از کشور های خارج مهاجرت می کنید.

شما در این مورد دیگر نیازی به گذراندن تحصیلات اولیه ندارید و مستقیم وارد کار تخصصی خواهید شد. و البته می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی هم در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

احتمال دریافت بورسیه و فاند در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس کمتر است اما در مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس امکان بورس شدن بیشتر می شود و حتی امکان مهاجرت کامل هم برای شما راحت تر اتفاق می افتد.

اما دقت کنید که نیاز است شما در مقطع کارشناسی به واسطه کنکور سراسری هنر وارد بهترین دانشگاه های ایران شوید تا مدرکی دارای ارزش و اعتبار دریافت کنید که امکان مهاجرت و اپلای را داشته باشد. در این صورت شما نیازمند تلاش بسیار زیادی برای قبولی در دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری هنر همراه با رتبه ای فوق العاده عالی می باشید.

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته به شما دربحث برنامه ریزی و مشاوره کنکور هنر یاری می رساند تا بهترین رتبه را کسب کنید.کافی جهت ثبت نام مشاوره تحصیلی با ما تماس بگیرید.

اپلای مقطع دکترا در رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس در مقطع دکترا ارائه نمی شود اما در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانید در شاخه های fiber science، apparel design و textile and apparel management مدرک PhD دریافت کنید.

در مقطع دکترای طراحی لباس، دروسی در زمینه ی فرایند های طراحی، مطالعات فشن، انواع سبک ها، اصول کارآفرینی، ساخت منسوجات، سطوح IPR، تکنیک های توسعه، روش تحقیق، تاریخ مد و طراحی، خیاطی، طراحی دیجیتال و ارائه مطلب، فرایند های تولید، مارکتینگ و غیره ارائه می شود.

مقطع دکتر در کشور های آمریکا، انگلستان، کره جنوبی، کانادا، هند، چین، ژاپن، رومانی و اسلوونی ارائه می شود.همچنین شما می توانید دکترای رشته پژوهش هنر را نیز کسب کنید.

بازار کار رشته طراحی لباس در خارج از کشور

لباس از دیرباز تاکنون یکی از سه نیاز اساسی انسان بوده است. یعنی خوراک مسکن و پوشاک. در نتیجه شما تولید کننده یکی از نیاز های مهم انسان ها هستید پس در هر جایی از جهان که باشید بازار کار فوق العاده ای رو به روی شما قرار دارد.

اما این مسئله هم قابل توجه است که دنیای مد، دنیایی بسیار دوست داشتنی است و سالانه افراد زیادی را به خودش جذب می کند در نتیجه برای کسب موفقیت در این عرصه چه در خارج و چه در داخل کشور نیازمند داشتن خلاقیت، ذوق هنری و دانش و سواد کافی در زمینه طراحی و تولید می باشید.

شما برای کسب درآمد از رشته طراحی لباس نیازمند داشتن مدرکی معتبر و بین المللی می باشید همچنین نیاز است در یکپی از بهترین دانشگاه های مطرح کشور تحصیل نموده باشید.
طراحان لباس می توانند به صورت خود اشتغال برند شخصی خودشان را افتتاح کنند و یا به صورت استخدامی در برند های معروف جهان استخدام شوند و شروع به انجام کار نمایند. همچنین می توانید به تولید عرضه بپردازید و مسئول خرید و فروش (Sales Manager, Purchasing manager and buyer)شوید.
بازار کار رشته طراحی لباس

گرفتن ویزا برای اپلای رشته طراحی لباس

برای گرفتن ویزا ابتدا باید برای دانشگاه مورد نظرتان اپلای کنید. بیشتر دانشگاه ها و موسسات آزمون های ورودی مخصوص دارند (مانند PAF،CEED،SOFT CET،AIFD WAT،NIFD)

مرحله دوم، شرکت در آزمون است. آزمون های طراحی لباس عموما شامل بخش های General Ability Test، Creative Ability Test و Personal interview and Group Discussion round می شوند. درصورتی که واجد شرایط اعلام شدید، می توانید از سفارت وقت گرفته و اپلای خود را انجام دهید. داشتن مدرک معتبر زبان نیز برای مهاجرت الزامی است. پس حتما اقدام به یادگیری زبان کنید.

برای ورود به سفارت لازم است مدارک زیر را همراه خود داشته باشید.

  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس با استانداردهای لازم
  • کارت‌های شناسایی
  • مقداری پول برای پرداخت هزینه‌های سفارت
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی
  • رزومه و پورتفولیو
  • توصیه نامه از سوی اساتید قبلی
  • تمکن مالی برای تحصیل و اقامت در صورت نداشتن فاند

مدارک نام برده شده اغلب برای مهاجرت به کشور های مختلف یکسان می باشد اما حتما قبل ورود به سفارت مدارک خود را با مدارک درخواستی آنان چک کنید.

میانگین درآمد از رشته طراحی لباس در خارج

حقوق و دست آورد شما از رشته طراحی لباس می تواند متفاوت باشد و بسته به میزان تلاش و کیفیت کارتان می تواند بالا و پایین شود. به طور میانگین هر طراح لباس ساعتی 16 دلار و حدود 65000 دلار در سال می تواند کسب درآمد داشته باشد. حدود ده درصد از طراحان مد و فشن حدود 130 هزار دلار در سال درآمد کسب می کنند. در بین شاخه های متفاوت طراحی، طراحی لباس برای هنرمندان و سلبریتی ها بهترین درآمد را برای شما خواهد داشت.

درآمد رشته طراحی لباس در خارج از کشور

پیشرفته ترین کشور ها در صنعت طراحی مد و فشن

هفت کشور فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آمریکا، ژاپن، آلمان و بلژیک، بیشترین شهرت جهانی را در این زمینه دارند. پاریس، میلان، نیویورک و لندن لقب چهار پایتخت بزرگ فشن را دارند و پاریس به عنوان مرکز مد جهان شناخته می شود اما خب با توجه به اهمیت طراحی و مد  لباس مرز جغرافیایی در این هنر معنای چندانی ندارد و این صنعت تبدیل به یک صنعت و تولیدی جهانی شده است که در تمامی نقاط جهان طرفداران خود را خواهد داشت.

مهارت هایی که هر طراح لباسی لازم دارد

  • دوخت و خیاطی را یاد بگیرید و در آن حرفه ای شوید
  • با طراحی و نقاشی آشنا شوید
  • هارمونی و رنگ ها را از بر شوید تا بتوانید بهترین ترکیب هارا در کارهایتان استفاده نمایید
  • برند های معروف را بشناسید و طراحان معروف دنیا را دنبال منید ئ از آنها ایده بگیرید
  • نرم افزار های طراحی را یاد بگیرید مانند
  • Photoshop، CorelDraw، Xara، Serif Draw Plus

سخن نهایی

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته مفتخر است که هرساله هنرجویان زیادی را در راه رسیدن به هدف خود همراهی نماید. شما می توانید با مشاوره های تخصصی کارشناسان آرته بهترین تصمیم را برای مهاجرت و آینده شغلی و تحصیلی خود بگیرید و دیگر نگران هیچ چیز نباشیبد کافی است با آرته تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.