رشته هنرهای نمایشی: بازار کار و نحوه ثبت نام دانشگاه

رشته هنرهای نمایشی
0 2,077
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

یکی از پرطرفدارترین رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی رشته هنرهای نمایشی است. انواع هنرهای نمایشی از زمان های قدیم در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. همیشه برای بیان داستان ها و واقعیت های تاریخی، اجتماعی، مذهبی و… از هنر نمایش استفاده می‌کردند. بنابراین فرهنگ و تمدن، از گذشته تا به حال با زندگی ما عجین شده است. در همین راستا رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه ها به وجود آمده است.

هنر نمایش؛ یعنی توانایی انتقال یک موضوع به صورت یک روایت یا داستان، از طریق مهارتهای حرکتی و کلامی، در ارتباطی نزدیک و بصری با مخاطبان. در این رشته، مهارت های فرد در بیان و تاثیرگذاری هر چه بیشتر موضوع، هنر وی را به نمایش می گذارد. از این رو رشته هنرهای نمایشی در گروه رشته های فرهنگ و هنر دانشگاه قرار میگیرد.
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

دانشگاه علمی کاربردی در صدد بر آمده است تا اصول و قواعد هنر نمایش را از طریق رشته هنرهای نمایشی، بدون کنکور و به صورت آکادمیک و حرفه ای به علاقه مندان آموزش دهد، و بتواند با پرورش هنرمندان حرفه ای، در اعتلای فرهنگ و هنر سرزمین مان کمک کرده باشد. گرایش های مختلف رشته هنرهای نمایشی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی از این قبیل اند: ادبیات نمایشی، کارگردانی سینما، بازیگری، صحنه آرایی، نمایش عروسکی و… . این گرایش ها در دروس تاریخ نمایش، مبانی بازیگری، مبانی نمایش عروسکی، مبانی دکور و صحنه آرایی، مبانی نمایشنامه نویسی، آشنایی با هنر های تجسمی و چند درس دیگر مشترک هستند.

 

ثبت نام رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور

برخی افراد در کنکور رشته هنرهای نمایشی پذیرفته نمی شوند ولی دارای خلاقیت، استعداد، توانایی و پشتکار لازم برای تحصیل در این رشته هستند. دانشگاه علمی کاربردی تحصیل در این رشته را برای آنها فراهم کرده است، تا زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنها به وجود بیاورد. ثبت نام رشته هنرهای نمایشی بدون کنکور، در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

شرایط ثبت نام رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور

در فرایند کنکور و انتخاب رشته، بسیاری از افراد در رشته و گرایش مورد نظر و دلخواهشان قبول نمی شوند. برای همین پذیرش بدون کنکور، شرایط را برای داوطلبان علاقمند به تحصیل آسان کرده است. شرایط ورود به رشته هنرهای نمایشی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، داشتن یک سری شرایط عمومی و خصوصی تحصیل و داشتن مدرک دیپلم با حداقل معدل است. شرایط برای عموم داوطلبان یکسان است.

شهریه رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور

سیستم کلی دانشگاه علمی کاربردی دارای شهریه ثابت و متغیر میباشد. رشته هنرهای نمایشی نیز از این سیستم تبعیت می کند و دارای شهریه ثابت و متغیر در هر ترم می باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت نام در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه علمی کاربردی، در مورد ماهیت این رشته، شهریه آن، بازار کار آن در کشور، و…، از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرید تا بتوانید با آگاهی بیشتری انتخاب کنید. آکادمی کنکور هنر آرته با مشاوره های دقیق، جامع و همه جانبه می تواند برای رسیدن به تصمیم گیری بهتر، به شما کمک کند.

رشته هنرهای نمایشی

رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور

رشته هنرهای نمایشی دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور یک رشته پویا است که خلاقیت دانشجویان در سایر مهارت های هنری مانند موسیقی، نقاشی و… را نیز پرورش می دهد.

دانش آموختگان رشته هنرهای نمایشی، با بالا بردن سواد و مهارت های خود، می توانند خیلی زود خود را به دنیای هنر بشناسانند و خود را در این عرصه تثبیت کنند. دانش آموختگان رشته هنرهای نمایشی می توانند در گروه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون، سازمان های تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و دیگر عرصه های مرتبط فعالیت کنند.

روش پذیرش دانشجو در رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

پذیرش دانشجو در رشته هنرهای نمایشی، در همه انواع کد رشته محلهای تحصیلی بر اساس این مؤلفه ها صورت می گیرد: نوع دیپلم (مرتبط یا غیر مرتبط)، معدل کل ثبت شده در گواهینامه معتبر دیپلم، سهمیه شاغل، آزاد، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران، ورزشکاران و بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح.

داوطلبان شاغل (صرفا شاغل)، می توانند علاوه بر کدرشته محل های دارای ظرفیت، از کدرشته محل هایی که پذیرش (آزاد) دارند نیز انتخاب رشته نمایند. پذیرش بدون کنکور دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روش متمرکز و با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویتهای انتخابی آنها و ظرفیتهای اختصاص داده شده به هر سهمیه صورت می گیرد.

 

روش پذیرش دانشجو در رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

شرایط دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته هنرهای نمایشی به صورت متمرکز، در هر یک از کد رشته محل های تحصیلی عبارت است از: نوع مدرک (مرتبط یا غیر مرتبط)، معدل کل ثبت شده در گواهینامه داوطلب، سهمیه شاغل، آزاد، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران، ورزشکاران و بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح. آن دسته از داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی خود داشته باشند برای پذیرش در اولویت قرار دارند.

داوطلبان سهمیه آزاد با مدرک کاردانی غیرمرتبط، می توانند از ظرفیت باقیمانده در هر کد رشته محل با اولویت یکسان استفاده کنند.

رشته هنرهای نمایشی بدون کنکور
پذیرش بدون کنکور رشته هنرهای نمایشی

بنابراین پیشنهاد می شود داوطلبان کد رشته محل های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی خود را انتخاب کنند. داوطلبان سهمیه شاغل صرفا در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل خود پذیرش می شوند.

اگر داوطلب ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هستید با ما تماس بگیرید.

●آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران

●رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران

●دانشگاه علمی کاربردی هم آوا

●دفترچه علمی کاربردی

●سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

●لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج

●دانلود دفترچه علمی کاربردی

●زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

●دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

●رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی

●دفترچه دانشگاه علمی کاربردی

●لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان

●رشته حقوق علمی کاربردی

●ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی

●لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

●ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

●زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

●لیست رشته های بدون کنکور مشهد

مدارک لازم برای ثبت نام رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

  • گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه یا مدرک معتبر دیپلم.
  • فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تا کنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۲).
  • گواهی معدل دار برای افراد فاقد معدل در گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه.
  • آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.
  • فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می نمایند (کاربرگ شماره ۱۰۱).

مدارک لازم برای ثبت نام رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

  • گواهینامه دوره کاردانی که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، (اعم از پیوسته/ناپیوسته) از دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی برسد.
  • فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۳).
  • آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.
  • داوطلبانی که شاغل هستند و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می کنند باید فرم استفاده از سهمیه شاغل را تکمیل کنند. (کاربرگ شماره ۱۰۱).
تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی
تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی

راهنمای انتخاب رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی بدون کنکور:

مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، دارای چهار گروه اصلی شامل:

  • فرهنگ و هنر
  • صنعت
  • مدیریت و خدمات اجتماعی
  • کشاورزی

می باشند. داوطلبان بر اساس میزان علاقه و شرایط پذیرش عمومی و اختصاصی، می توانند در یکی از این چهار گروه، برابر با ضوابط و مقررات اقدام به تحصیل نمایند.

در جدول شماره (۶) دفترچه ثبت نام، تعریف شاغل، کد اشتغال، شرایط اختصاصی، و امکانات رفاهی مراکز آموزشی ذکر شده است. همچنین مندرجات جداول شماره (۷ الی ۱۰ ) دفترچه ثبت نام، به معرفی عنوان رشته و کدرشته محل، کد اشتغال و جنسیت پذیرش، ظرفیت پذیرش اعم از آزاد و شاغل در هر یک از کدرشته محلهای گروه های آموزشی چهارگانه بر اساس استان، شهر و مرکز آموزشی پرداخته است.

داوطلبی که دارای وضعیت پذیرش آزاد است، در مقطع کارشناسی می تواند حداکثر ۲۰ کد رشته محل و در مقطع کاردانی حداکثر ۳۰ کد رشته محل، از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفا در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام انتخاب نماید.

داوطلبی که دارای وضعیت پذیرش شاغل است، در مقطع کارشناسی می تواند حداکثر ۲۰ کد رشته محل و در مقطع کاردانی حداکثر ۳۰ کدرشته محل، از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفا در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام انتخاب نماید.

سوالات متداول

آیا برای کارشناسی ارشد رشته هنرهای نمایشی دانشگاه پذیرش وجود دارد؟

در حال حاضر خیر.

آیا امکان انتقال، میهمان شدن، تغییر رشته، مرخصی تحصیلی، در رشته هنرهای نمایشی علمی کاربردی وجود دارد؟

دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس مقررات آموزشی از نیمسال تحصیلی دوم به بعد، این موارد را بررسی و در صورت امکان قبول می کند.

آیا می توان همزمان با خدمت سربازی، به تحصیل در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمود؟

خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.