رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی

رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی
0 1,505
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته طراحی لباس یکی از پر رونق ترین رشته های هنری می باشد که در سال های اخیر پیوند مستحکمی با صنعت ایجاد کرده است و در سراسر جهان صنعت مد و لباس حرف زیادی برای گفتن پیدا کرده است. در نتیجه نیاز به نیروی انسانی ماهر و خلاق روز به روز در این حرفه رو به افزایش است.

با توجه به خصلت ذاتی انسان و علاقه زیاد او به تنوع و خلاقیت در پوشاک و ظاهرش این رشته جزو نیاز های اصلی جوامع امروزی حساب می شود. این رشته با همراه شدن در صنعت و واردات و صادراتش توانسته است اقتصاد خوبی را در بر بگیرد.

این صنعت در تامین نیاز اجتماعی انسان ها می کوشد و در سینما، تئاتر، تلوزیون، هم جایگاه خاص خود را دارد و طراحان لباس زیادی جدای راه انداختن مزون های شخصی و مشغول شدن در تولیدی ها، در عرصه تصویر و نمایش به عنوان طراح لباس مشغول می شوند.

دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد شرایط تحصیل آسان در این رشته هنری فضای پیشرفت در این عرصه را برای دانشجویانش فراهم آورده است.

 

 

نکات لازم پیرامون رشته طراحی لباس

در حال حاضر رشته طراحی پوشاک با متد ها ی جدید روز تدریس می شود و به علت تشخیص لزوم جایگیزینی روش ها و تکنیک های مدرن در برابر متد های قدیمی برنامه ریزی و روال آموزشی در رشته طراحی لباس دستخوش تغییراتی زیادی شده است.

برای کسب درآمد و کسب تخصص در رشته طراحی لباس، نیاز به تحصیلات آکادمیک می باشد. از این رو یکی از راه های کسب مدرک معتبر و تحصیلات آکادمیک ورود به دانشگاه علمی کاربردی با شرط معدل می باشد.

شرایط ورود به رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

شروط مورد نیاز برای ورود به رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی، داشتن مدرک دیپلم و فارق التحصیلی از مقطع دبیرستان یا هنرستان می باشد. داشتن معدل بالای 16 نیز از شرایط لازم جهت ورود به این دانشگاه است.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس شرط معدل و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری هنر می باشد. دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو ترم بهمن و مهر ماه اقدام به پذیرشش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خواهد کرد.

اگر داوطلب ورودی مهر ماه می باشید باید در اواسط تیر ماه به سایت دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید. مهلت ثبت نام دو مرتبه تکرار می شود.

و اگر داوطلب ورودی ماه بهمن می باشید باید در اواسط آذر تا دی منتظر اطلاعیه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بمانید و اقدام کنید.

دانشگاه بدون کنکور طراحی لباس

مراحل ثبت نام در رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی

پس از مراجعه به سایت سنجش sanjesh.org گزینه دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب می نمایید. در صفحه جاری اطلاعات و اخبار مربوط به دانشگاه علمی کاربردی قید شده است و می توانید مشاهده بفرمایید. سپس از این قسمت دفترچه انتخاب رشته و ثبت نام را انتخاب نموده  و به طور کامل قوانین و شرایط را مطالعه کنید. سپس رشته ها و شهر های مورد نظرتان را انتخاب کرده و برای خودتان یادداشت نمایید.

گزینه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. در صفحه ثبت نام باید کارت اعتباری جهت ثبت نام را تهیه نمایید و بعد از تهیه کارت اعتباری باید شماره سریال کارت را در فرم مورد نظر ثبت کنید. در ادامه فیلد های مرتبط با اطلاعات شخصی را تکمیل نمایید.

پس از اتمام تمامی مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری برای شما ارسال می شود که باید کد را تا پایان اعلام نتایج قبولی ها نزد خودتان نگه دارید.

ثبت نام در رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی رشته طراحی لباس

ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه را تهیه کنید.

  • مدارک جهت ارائه حضوری دانشجو
  • اطلاعات مربوط به شناسنامه
  • اطلاعات مربوط به سابقه تحصیلیتان نظیر دیپلم، فوق دیپلم
  • اطلاعات فردی مانند آدرس، کد پستی، شماره تماس

پس از ثبت درخواست و اعلام نتایج قبولی نیاز است تا مدارک شناسنامه ای نظیر کارت ملی، شناسنامه و اصل آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایید.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی رشته طراحی لباس

دانشگاه غیر انتفاعی علمی کاربردی شهریه پرداز می باشد و دانشجو موظف است هزینه تحصیل را پرداخت نماید.

پرداخت شهریه شامل دو بخش شهریه ثابت و متغییر می باشد. هزینه شهریه ثابت به طور مشخص می باشد اما هزینه شهریه متغییر با توجه به تعداد واحد های انتخابی دانشجو، واحد های عملی و واحد های نظری متغییر می باشد.

چنانچه قصد دارید در دانشگاه های دولتی طراحی لباس قبول شوید و قصد شرکت در دانشگاه های شهریه پرداز را ندارید می توانید از مشاوره های تخصصی آکادمی کنکور هنر آرته مطلع شوید.

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی
مطالعه بیشتر: شهریه رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی

دروس رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی

دروس ترم اول

نام درس تعداد واحد دروس پیش نیاز
کاربینی 1
آناتومی 2
مبانی رنگ 2
پارچه شناسی 2
فلسفه پوشش اسلامی 2
طراحی لباس روی اندام 2
تکنیک های رنگ در طراحی لباس 2
دو درس از دروس عمومی 4

 

دروس ترم دوم

نام درس تعداد واحد دروس پیش نیاز
پایه و اصول الگو سازی 2
پایه و اصول دوخت 2
تاثیر خط و رنگ در طراحی لباس 2
طراحی سریع 2 طراحی لباس روی اندام
تاریخ لباس، پارچه و نساجی در ایران 2
دو درس مهارت مشترک 4
درس عمومی 2
 

کارورزی (1)

2

 

دروس ترم سوم

نام درس تعداد واحد دروس پیش نیاز
طراحی رایانه ای لباس 2 طراحی لباس روی اندام
طراحی لباس برای تولید 2 طراحی لباس روی اندام
طراحی لباس اجتماع بانوان 2 طراحی لباس برای تولید
طراحی لباس مجلسی بانوان 2 طراحی لباس برای تولید
طراحی لباس خانه بانوان 2 طراحی لباس برای تولید
مهارت مشترک 2
دو درس از دروس عمومی 4

 

دروس ترم چهار

نام درس تعداد واحد دروس پیش نیاز
طراحی لباس اجتماع آقایان 3 طراحی لباس برای تولید
طراحی لباس مجلسی آقایان 3 طراحی لباس برای تولید
طراحی لباس خانه آقایان 3 طراحی لباس برای تولید
مهارت مشترک 2
دو درس از دروس عمومی 4
کارورزی (2) 2

 

دانشگاه های علمی کاربردی ارائه کننده رشته طراحی لباس

 

  • مرکز آموزش علمی کاربردی الشتر ۱
  • مرکز آموزش علمی کاربردی جاجرم
  • مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران ۴
  • مرکز آموزش علمی کاربردی چرم ( تهران )
  • مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار ۲
  • مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت تعاونی تولیدکنندگان صنعت، کشاورزی و دامپروری بروجرد
  • مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت زاگرس پوش بروجرد
  • مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری صایین قلعه
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱ خمین
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱ گیلان(رشت)
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱ مازندران
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱ همدان
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴ بابل
  • مرکز آموزش علمی کاربردی مرودشت ۱
  • مرکز آموزش علمی کاربردی مهاباد3

 

قابلیت های فارق التحصیلان رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی

  • بهره مندی از کامپیوتر جهت انجام طراحی
  • پرروش خلاقیت زیر نظر اساتید مجرب
  • طراحی منحصر به فرد انواع لباس ها
  • ارتباط حرفه ای در محیط کاری
  • ایجاد کسب و کار های کوچک و بزرگ
  • آزموش به افراد تازه وارد و به عهده گرفتن سرپرستی کار
  • هدایت خط تولید در کارخانه ها

 

اشتغال زایی و امکان کسب و کار برای فارق التحصیلان رشته طراحی لباس

افتتاح مزون های شخصی

افتتاح تولیدی های عمده

سایز بندی لباس

سرپرستی در کارگاه های تولیدی

طراح لباس های مجلسی و عروسی

دستیار جهت طراحی لباس ها

 

 سخن نهایی

رشته طراحی لباس، مد و فشن یکی از پر طرفدار ترین رشته های هنری در سالهای اخیر می باشد که دانشگاه علمی کاربردی امکان تحصیل در این رشته را برای دانش آموزان و هنرجویانی که قصد شرکت در کنکور سراسری هنر را ندارد و یا رتبه مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های دولتی را کسب نکرده اند فراهم آورده است.

شما می توانید با ورود به این رشته یکی مسیر جدیدی را در زندگی حرفه ای خود شروع کنید و همواره با تلاش و کوشش میتوانید یکی از بهترین ها در طراحی مد و فشن باشید.

مطالب مرتبط:

کتابهای رشته طراحی لباس

دروس کاردانی رشته طراحی لباس

کنکور عملی طراحی لباس

کارشناسی طراحی لباس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.