رشته صنایع دستی بدون کنکور

رشته صنایع دستی علمی کاربردی
0 1,304
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته صنایع دستی از رشته هایی می باشد که در دانشگاه علمی کاربردی می توانید بدون آزمون ورودی نسبت به ثبت نام در این رشته اقدام نمایید.

رشته صنایع دستی بدون کنکور علمی کاربردی، نمایانگر هنر و فرهنگ ایران زمین می باشد. هر کجا از سرزمین ما دارای فرهنگ و اقلیم خاص خود است و مردمان عزیز ما در هر گوشه ای از این خاک دارای هنر و صنایع دستی منحصر به خود هستند.
صنایع دستی هر اقلیمی می تواند نماینده آداب و رسوم و همچنین اعتقادات آن ناحیه باشد. به همین جهت که این رشته دارای ارزش بسیاری می باشد و نیاز است ترویج داده شود و در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور در جهت پذیرش دانشجو بدون آزمون ورودی اقدام کرده است.

با این کار، این هنر گران بها ماندگار خواهد شد و می تواند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به نسل های بعدی خود منتقل نماید. دانشجویان رشته صنایع دستی با مباحث زیر آشنا می گردند :
کارگاه عکاسی – مبانی هنرهای تجسمی – آشنایی با تاریخ هنر – هندسه نقوش در صنایع دستی ایران – مرمت و نگهداری آثار هنری – طراحی و خوشنویسی – حکمت هنر اسلامی و رشته های هنری معاصر

ثبت نام رشته صنایع دستی بدون کنکور

ثبت نام رشته صنایع دستی بدون کنکور می تواند برای داوطلبانی که شرایط شرکت در آزمون های ورودی را ندارند بهترین گزینه باشد.
داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانسته اند انتخاب رشته کنند و همچنین برای بانوان خانه دار که در زمینه صنایع دستی مستعد هستند و فعالیت دارند ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را راه بی اندازند و حتی در منزل قادر به کسب درآمد باشند.

لازم به ذکر است که ثبت نام رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. همچنین دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کارشناسی (لیسانس) و کاردانی (فوق دیپلم) دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور برای داوطلبانی که توانایی شرکت در آزمون های ورودی را ندارند این امکان را داده که بتوانند بدون آزمون ورودی به تحصیل در رشته صنایع دستی ثبت نام نمایند. مدارک حداقلی مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مدرک دیپلم با معدل حداقل ده می باشد.

رشته صنایع دستی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شهریه رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور

شهریه رشته صنایع دستی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور دارای تعرفه سالیانه می باشد. این مراکز دانشگاهی نیز هر سال دارای دو ترم می باشند که هر ترم دارای شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد. شهریه ثابت در واقع شهریه مشخص سالانه برای هر ترم می باشد که هر سال درصد مشخصی به آن اضافه می گردد. شهریه متغیر بستگی به تعداد واحد های درسی انتخاب شده توسط دانشجو دارد و بر اساس آن محاسبه می گردد. رشته صنایع دستی به علت داشتن واحد های عملی دارای هزینه های جانبی نیز می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی در مورد شرایط ثبت نام و هزینه های دقیق رشته صنایع دستی با مشاورین آکادمی آرته در تماس باشید. برای مشاوره کلیک نمایید.

رشته صنایع دستی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور

رشته صنایع دستی در دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه ی ایجاد خلاقیت و هنر را برای افراد علاقمند به این رشته فراهم کرده است. دانشجویان در این رشته می توانند ایده های خلاقانه خود را گسترش دهند و با داشتن تلاش و پشتکار باعث ایجاد بازار کار در این رشته نیز گردند. هر چقدر ایده های بهتر و خلاقانه تر در امر صنایع دستی ایجاد شود می تواند از ایجاد کسب و کار و فروش بیشتر محصولات نیز کمک شایانی کند.

همچنین فارغ التحصیلان رشته صنایع دستی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور می توانند به صورت استخدامی یا قراردادی در سازمان های مربوطه مشغول به کار و فعالیت رسمی و پژوهشی شوند. برای مثال در سازمان های : اداره کل موزه ها و ارشاد اسلامی – اداره صنایع دستی – سازمان صنایع دستی ایران.

همچنین این امکان را دارند تا صنایع دستی خلاقانه خود را در گالری ها و نمایشگاه های مخصوص به خود عرضه کنند و به نمایش بگذارند یا به صورت شخصی اقدام به ایجاد کارگاه های شخصی نمایند.

روش پذیرش دانشجو در رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

ثبت نام دانشجویان رشته صنایع دستی در کد رشته های محل های تحصیلی معدل کل که در گواهینامه دیپلم درج شده است، صورت می گیرد. همچنین نوع دیپلم (مرتبط یا غیرمرتبط) و داشتن سهمیه، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و بومی گزینی نیز دارای شرایط خاص خود می باشد. آن دسته از داوطلبانی که شاغل هستند می توانند از کد رشته های دارای ظرفیت پذیرش صرفا شاغل استفاده نمایند. به طور کلی از کد رشته های پذیرش آزاد نیز می توانند استفاده نمایند. پذیرش و ثبت نام دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حالت متمرکز با در نظر گرفتن امتیاز کل داوطلبان و اولویت انتخاب هایشان و همچنین ظرفیت های اختصاص داده شده به هر سهمیه انجام می پذیرد.

روش پذیرش دانشجو در رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

ثبت نام و پذیرش دانشجویان گرامی در دانشگاه علمی کاربردی به صورت متمرکز در هر یک از کد رشته های تحصیلی درج شده در مدرک دیپلم صورت می گیرد. داوطلبانی که سهمیه آزاد هستند و مدرک کاردانی (فوق دیپلم) ایشان مرتبط با رشته های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش همان رشته هستند. سهمیه های آزاد، رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و همچنین بومی گزینی نیز با تشخیص مراجع ذیصلاح انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که ظرفیت های باقی مانده برای هر کد رشته در اولویت های یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد دارای مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می یابد. بنابراین پیشنهاد می گردد که داوطلبان برای انتخاب کد رشته محل های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی خود اقدام کنند.
آن دسته از داوطلبانی که شاغل هستند فقط در یک زیر گروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل خود پذیرش می شوند.

مدارک لازم برای ثبت نام رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

در لیست زیر مدرک کاملی که برای ثبت نام نیاز خواهید داشت نام برده ایم :

  • مدرک دیپلم یا گواهینامه معتبر پایان تحصیلات متوسطه
  • داشتن “گواهی معدل دار” برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها دارای معدل نمی باشد.
  • داشتن “فرم تایید معدل” برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات برایشان صادر نشده است.
  • داشتن “فرم استفاده از سهمیه شاغل” برای افرادی که شاغل می باشند
  • داشتن “فیش حقوقی” برای افرادی که متقاضی استفاده از سهمیه شاغل می باشند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

در لیست زیر مدرک کاملی که برای ثبت نام نیاز خواهید داشت نام برده ایم :

  • مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان، آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش
  • داشتن “فرم تایید معدل” برای داوطلبانی که گواهینامه پایان تحصیلات برایشان صادر نشده است.
  • داشتن “فرم استفاده از سهمیه شاغل” برای افرادی که شاغل می باشند و متقاضی استفاده از سهمیه شاغل هستند
  • داشتن “آخرین فیش حقوقی” برای استفاده از سهمیه شاغل

راهنمای انتخاب رشته صنایع دستی علمی کاربردی بدون کنکور

داوطلبان می توانند بر اساس علاقه ی خود به رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور یکی از چهار گروه آموزشی را انتخاب نمایند :

  1. کشاورزی
  2. صنعت
  3. فرهنگ و هنر
  4. مدیریت و خدمات اجتماعی
بر اساس جدول ثبت نام، جدول شماره 6 تعریف شاغل و شرایط اختصاصی کد اشتغال و امکانات رفاهی مراکز آموزشی درج گردیده است. کد رشته محل و عنوان رشته، ظرفیت پذیرش شاغل و آزاد، کد اشتغال و جنسیت پذیرش هر کدام از کد رشته محل های گروه های آموزشی ذکر شده در بالا در جدول های شماره 7 تا 10 درج شده است. لازم به ذکر است محل های گروه های آموزشی بر اساس استان، شهر و مراکز آموزشی هستند.

داوطلبان دارای وضعیت پذیرش آزاد در مقطع کاردانی حد اکثر در 30 کد رشته و در مقطع کارشناسی در 20 کد رشته مجاز به انتخاب از لیست رشته های علمی کاربردی می باشند. بر اساس جدول شماره 3 دفترچه ثبت نام فقط می توانند در یک گروه آموزشی انتخاب نمایند.

داوطلبان دارای وضعیت پذیرش شاغل در مقطع کاردانی در 30 کد رشته و مقطع کارشناسی در 20 کد رشته از لیست رشته های علمی کاربردی مجاز به انتخاب می باشند. همچنین بر اساس جدول شماره 3 دفترچه ثبت نام، فقط در یک گروه آموزشی می توانند انتخاب نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.