رشته تولید سیما: بازار کار و معرفی رشته

رشته تولید سیما
0 1,278
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

تولید سیما یا به شکل کلی تولید صدا و سیما ، یکی از دوره های دانشگاهی است که به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ساخت برنامه تشکیل شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا این رشته را به طور کامل بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

این رشته نیز مانند سایر رشته های کنکور هنر عناصری را به ما می آموزد که آن عناصر به طور جدی در ایجاد یک برنامه هنری نقش دارند. نور، صدا، تصویر، خلاقیت، جذب مخاطب، موسیقی و… یک کار هنری را در ترکیبی عالی و متعادل ماندگار می کند و هنرجو یاد می گیرد که چگونه در رشته ای که انتخاب می کند، یک اثر هنری بیآفریند.

پذیرش در این رشته به شکل نیمه متمرکز بوده و داوطلبانی که در میان برگزیدگان (چند برابر ظرفیت) آن رشته قرار می گیرند باید بر اساس خلاقیت های نمایشی، تصویری و رسانه ای در آزمون عملی شرکت کنند.

ضریب دروس درک عمومی هنر یک، خلاقیت نمایشی 4 و خلاقیت تجسمی و بصری 2 است.

تولید سیما یا به شکل کلی تولید صدا و سیما ، یکی از دوره های دانشگاهی است که به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ساخت برنامه تشکیل شده است. در ایران نیز رشته تولید سیما تقریباً همزمان با دانشگاه های سایر نقاط جهان رشد کرده و چندین نسل خلاق و مؤثر از فارغ التحصیل ها را تربیت کرده است.

تولید سیما چیست؟

تولید سیما یا تهیه کنندگی تلویزیون، به قدمت خود تلویزیون به عنوان یک تخصص دانشگاهی وجود داشته است. در ایران نیز رشته تولید سیما تقریباً همزمان با دانشگاه های سایر نقاط جهان رشد کرده و چندین نسل خلاق و مؤثر از فارغ التحصیل ها را تربیت کرده است، فهرست بلندی از فارغ التحصیلانی که در رشته های مختلف سینما، تلویزیون و هنرهای تجسمی به نام های ماندگار و جهانی تبدیل شده اند. اگرچه تربیت نیروهای متخصص برای برنامه‌سازی صرفا تلویزیونی هدف این رشته در ابتدا بود، اما امروزه این امر معانی جدیدی یافته است: تغییر شکل‌های رسانه‌ای و این که حضور تلویزیون اینترنتی صورت‌بندی‌های جدیدی در هدف این رشته دانشگاهی ایجاد کرده است.

کسی که فارغ التحصیل رشته تولید سیما در دنیای امروز است، یک کارگردان هنری است که توانایی کار جمعی و مدیریت تیم را در فرآیند ایجاد برنامه های مبتنی بر فرهنگ بومی با خلاقیت هنری ترکیب می کند.

صنعت و بازار کار

فارغ التحصیلان این رشته بیشتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بخشهای مختلف سینمای کشور و حوزه هنری فعالیت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.