رشته ارتباط تصویری: معرفی کامل + وضعیت بازار کار این رشته

0 590
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

اگر درباره کنکور سراسری و گروه های آزمایشی آن اطلاعاتی داشته باشید درباره کنکور هنر هم احتمالا شنیده اید. افراد می توانند هم در یکی از رشته های علوم نظری و هم در یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان تخصصی کنکور دهند.

اما گروه آزمایشی هنر دارای رشته های مختلف دانشگاهی بوده و افراد پس از شرکت در آزمون به فراخور رتبه فرد می توانند در رشته هایی تحصیل کنند. برای نمونه می توان به موسیقی و بازیگری و …. اشاره کرد.

رشته ارتباط تصویری هم یکی از همین رشته ها می باشد که قصد بررسی آن را داریم. با ما همراه باشید تا درباره صفر تا صد این رشته برای شما توضیح دهیم.

افراد مناسب رشته ارتباط تصویری آکادمی آرته

چه کسانی را می توان مناسب رشته ارتباط تصویری دانست؟

همه ما می دانیم که ارتباط از نیاز های اصلی افراد از همان ابتدای زندگی خود بوده است. اشکال مختلف ارتباط اعم از کلامی و غیر کلامی همیشه بین افراد رواج داشته است. اما با گذشت زمان همیشه ارتباط به کمک تصویر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در رشته ارتباط تصویری چند عامل و مهارت بسیار مهم می باشند. برای اینکه در این رشته موفق شوید باید این مهارت ها را داشته باشید.

برای نمونه می توان به خلاقیت و ایده پردازی اشاره کرد. به بیان بهتر سواد بصری تنها پیش نیاز لازم برای موفقیت در این رشته نمی باشد. برای اینکه یک طراح گرافیک در این مسیر موفق شود موارد مختلفی را باید دارا باشد. برای نمونه می توان به مهارت هایی مانند خوشنویسی و نیز طراحی و البته استفاده از نرم افزار های طراحی اشاره کرد. از جمله این نرم افزار ها می توان فتوشاپ و نیز ایلاستریتور و البته کورل دراو اشاره کرد. باید در برخی منابع هم مطالعات خوبی داشته باشید.

 

 

از جمله منابعی که مرتبط با روانشناسی هنر و البته مخاطب شناسی و علوم ارتباطات می باشند. اما برخی از افراد در این باره سوال دارند که در برای موفقیت در رشته ارتباط تصویری کدام دروس دبیرستان را باید مسلط باشیم. با ما باشید تا در این باره هم توضیحات کاملی را ارائه کنیم.

دروس دبیرستانی که پیش نیاز رشته ارتباط تصویری می باشند کدام است؟

اگر از ما بپرسید که مهارت های پیش نیاز برای این رشته کدام موارد می باشند ما موارد زیر را مثال می زنیم:

  • داشتن ذهن خلاق
  • طراحی قدرتمند
  • شناخت خوب از رنگ ها

شما باید به خوبی بتوانید سواد بصری خود را ارتقا دهید. باید از دروس مختلفی در حوزه طراحی استفاده کنید تا بتوانید دروس تعیین شده توسط وزارت علوم را به خوبی فراگیرید.

اما نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که علاوه بر آزمون تئوری آزمون عملی هم در رشته های هنر در انتظار شما می باشد. برای همین باید درباره مهارت های طراحی و هنر های تجسمی و … هم تسلط کافی باشید.

رشته ارتباط تصویری دارای چه گرایش هایی می باشد؟

این رشته دارای آزمونی ورودی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این آزمون شکل نیمه متمرکز داشته و در زمینه عملی و نظری مهارت های داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد. در این رشته گرایش های مختلفی از جمله موارد زیر را داراست:

  • تصویر سازی
  • ارتباط تصویری
  • تصویر متحرک

این مقطع دارای 32 واحد می باشد. این 32 واحد به همراه پایان نامه و به شکل های عملی و تئوری باید پاس شوند. واحد های مذکور دارای دو شکل اجباری و اختیاری می باشند. رشته ارتباط تصویری دارای کارگاه های مختلفی نیز می باشد. برای نمونه می توان به کارگاه های رسانه های چاپی و نیز رسانه های الکترونیک اشاره کرد. رشته هایی مانند جراید و نشریات و نیز طراحی تخصصی و تصویر سازی فرهنگی را می توان از مهم ترین گرایش های رشته ارتباط تصویری دانست.

رشته ارتباط تصویری دارای چه دروسی می باشد؟

در این بخش نوبت به بررسی دروس دانشگاهی این رشته می رسد. این رشته تحصیلی در مقطع لیسانس دارای 137 واحد می باشد. مانند بسیاری دیگر از رشته های دانشگاهی دروس این رشته هم به دسته های اصلی و اختیاری و پایه و … می باشد.

اگر از ما بپرسید که مهم ترین واحد های درسی این رشته شامل چه مواردی می باشند ما به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • صفحه آرایی
  • تصویرسازی
  • هنر آرایش کتاب
  • گرافیک محیطی
  • خوشنویسی
  • کارگاه های ارتباط تصویری
  • و …

موارد بالا مهم ترین دروس تخصصی در رشته ارتباط تصویری می باشند. اما این رشته دارای واحد های اختیاری نیز می باشد از جمله :

  • آشنایی با هنر های سنتی
  • هنر در دنیای کودکان
  • مهارت های رایانه ای

دروس پایه رشته ارتباط تصویری نیز در این باره باید مورد اشاره قرار گیرند که در لیست زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • عکاسی
  • طراحی پایه
  • چاپ دستی
  • آشنایی با تاریخ هنر

اما بحثی که همه مشاوران کنکور در مشورت های خود مطرح می کنند بحث بازار کار آن رشته می باشد. در ادامه برای شما درباره بازار کار رشته ارتباط تصویری خواهیم گفت.

وضعیت بازار کار رشته ارتباط تصویری آکادمی آرته

بستر های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته ارتباط تصویری

همانطور که می دانید تبلیغات و ارتباطات تصویری یکی از پیش نیاز ها برای پیش برد بسیاری از امور می باشند. طوری که بسیاری از موسسات و سازمان ها و سایر واحد های شغلی نیاز به معرفی خدمات خود به طیف وسیعی از افراد آن هم به بهترین شکل را دارند. از مدیر تبلیغات گرفته تا مدیر فعالیت های هنری در واحد های مختلف می توانند سمت هایی باشند که شما عزیزان می توانید در آنها مشغول به کار شوید.

سخن آخر

در این مطلب درباره رشته ارتباط تصویری و نیز تمامی مواردی که در ارتباط با این رشته باید بدانید برای شما عزیزان صحبت کردیم.

اگر به دنبال یک موقعیت شغلی خوب به عنوان یک هنر دوست و داوطلب گروه آزمایشی هنر هستید روی رشته ارتباط تصویری به خوبی می توانید حساب کنید. درباره تمامی دروسی که قرار است در دانشگاه های مرتبط با این رشته بخوانید هم برای شما توضیحات کاملی را ارائه کردیم.

اکنون به خوبی می توانید برای انتخاب رشته در این میان گرایش های این رشته پرطرفدار با دید باز عمل کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی رشته ارتباط تصویری را شناخته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.