راهکاری های افزایش ساعت مطالعه برای آزمون

0 389
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

چگونه ساعت مطالعه خود را افزایش دهیم؟

زمانی که ما برای کنکور درس می خوانیم، تفاوت های بسیار مهم و تکنیکال با زمان درس خواندن در مدرسه و امتحانات تشریحی دارد.
از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. روش مطالعه
  2. نوع تمرکز برای یادگیری
  3. قدرت جسمانی افراد
  4. رژیم غذایی مناسب
  5. قدرت تمرکز افراد
  6. استفاده از موسیقی کلاسیک

در بسباری موارد دیده شده که دانش آموزانی که انگیزه ی کافی برای رفتن در مسیر کنکور را داشته اند اما به هنگام مواجه شدن با درس خواندن کنکوری، آرام آرام خسته می شوند و حتی انگیزه ی خود را از دست می دهند.

به یاد داشته باشیم که یادگیری و انگیزه، دو کفه ی یک ترازو هستند. مقداری یادگیری می تواند تولید انگیزه نماید، همچنین مقداری یادگیری می تواند ایجاد انگیزه کند.

دانش آموزانی که همچنین مشکلاتی برایشان ایجاد می شوند چه راه کار هایی می توان به ایشان ارائه داد؟

آکادمی آرته با داشتن مشاورین تحصیلی به طور تخصصی در کنکور هنر در این مقاله به طور جامع به این موضوع مهم می پردازد.

کنکور و نحوه صحیح مطالعه

وقتی صحبت از کنکور می شود، باید بدانیم ما بایستی یک استراتژی بلند مدت داشته باشیم. بدانیم در کجای موقعیت تحصیلی خود هستیم و قرار است دقیقا به کدام قسمت از توانایی و پتانسیل خود دست پیدا کنیم. یک برنامه ریزی تحصیلی اصولی و تخصصی می تواند افق دید بسیار شفافی از مسیری که گفته شد برای دانش آموز کنکوری ترسیم نماید.

میزان ساعت مطالعه اهمیت بسیار بالایی در کنکور هنر دارد. از این جهت که کنکور هنر دارای ۷ درس تخصصی می باشد همچنین ۴ درس عمومی نیز دارد، و یک برنامه ریزی استاندارد این است که فرد بتواند تمامی دروس را ذره ذره پیش ببرد.

برای انجام نکاتی که گفته شد، انگیزه یکی از فاکتور های مهم است. داشتن رژیم غذایی مناسب، و همچنین خواب مناسب و داشتن ورزش روزانه به مدت نیم ساعت، می تواند به بهبود سلامت جسمانی و بهداشت روانی افراد کمک بسزایی نماید.

ما میدانیم وقتی که انسان در شرایط سخت قرار می گیرد، توانایی های جسمانی و ذهنی او دچار چالش می شود. انجام ورزش صبحگاهی و همچنین رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه جات، می تواند باعث افزایش آستانه ی تحمل ما گردد.

افرادی که زود خسته می شوند، با انجام ورزش صبحگاهی با ترشح هورمون های شادی آور در مغز مواجه می شوند، این هورمون ها به طور طبیعی در مغز ترشح شده و ضد افسردگی و همچنین شادی آور می باشند. پس دیگر نیازی به استفاده از قرص و دارو نیست، بدن خودمان می تواند براحتی مشکلات را برطرف کند.

روش هایی برای درس خواندن هر چه بیشتر بدون خستگی

1. داشتن یک برنامه درسی اصولی و منسجم

برنامه ریزی منسجم برنامه ای می باشد که به دانش آموز افق دید بلند مدت بدهد. مثال ملوانی که در کشتی خود بتواند سواحل دور دست را ببیند. شما میدانید در چه زمانی و از چه مسیری به ساحل مورد نظر خود برسید.
داشتن اولویت بندی ها، مشخص شدن ساعت خواب و بیداری، به طور کلی، برنامه ریزی زندگی برای رسیدن به ساحل آرزوهای خود.

درس های کنکوری می توانند به دو بخش توصیفی و تحلیلی تقسیم شوند. بهتر است از اول صبح دروسی که یاد گیری آن برای شما دشوار است را شروع کنید. زیرا گیرایی مغز انسان در صبح، بسیار بالاست. همچنین دروس تحلیلی مثل :

  • درک عمومی ریاضی و فیزیک
  • خلاقیت موسیقی

در صبحگاه، درصد یاد گیری بسیار زیادی دارند.

2. ورزش کنید تا ذهن مرتب داشته باشید

ورزش صبحگاهی همانطور که گفته شد تاثیر شگفت انگیزی بر مغز دارد. ترشح هورمون های اندورفین که به هورمون حس خوب معروف است، می تواند با نیم ساعت ورزش صبحگاهی اتفاق بی افتد. بعضا فکر می کنند که انجام ورزش موجبات خستگی جسمانی و ذهنی افراد را فراهم می کند و تمرکز خود را برای درس خواندن از دست خواهند داد، اما تحقیقات علمی و روان شناسی کاملا خلاف این موضوع را ثابت می کند.
ورزش نه تنها باعث فرسودگی فرد نمی شود بلکه حتی باعث افزایش یادگیری و تقویت حافظه و همچنین تقویت قوای جسمانی نیز می شود.

کمردرد یکی از مشکلاتی است که داوطلبان آزمون سراسری کنکور هنر با آن دست و پنجه نرم می کنند، انجام ورزش می تواند باعث تقویت عضلات کمر و گردن شده و می تواند مقاومت دانش آموز را برای مطالعه در ساعات بالا، افزایش دهد.

از ورزش هایی که می توان در صبح گاه انجام داد ورزش HIT می باشد. که مخفف جمله ی High Intensive Training می باشد.

3. داشتن انگیزه و انرژی

” دیل شانک ” ، روان شناس آموزشی دانشگاه کارولینای شمالی در کتاب روان شناسی یادگیری خود نوشته است :
رابطه انگیزش و رابطه دو سویه است.

شما کافی است قانون “پنج دقیقه انجام ” را پیاده کنید. به این صورت که هر کاری که فکر می کنید نمی توانید شروع کنید، فقط ۵ دقیقه آن را انجام دهید، ناگهان متوجه خواهید شد که چندین دقیقه مشغول آن هستید.

زمانی که انگیزه افزایش پیدا کند، انرژی فرد نیز بالا می رود. در نتیجه مغز انسان قدرت کنترل بدن و شرایط روحی را دارد.

هیچ وقت به نتیجه فکر نکنید، در لحظه تلاش کنید و نتایج لحظه ای خود افتخار کنید. آینده قابل پیش بینی نیست، اما ساختنی است.
تلاش امروز شما، سازنده ی آینده ی شماست. مثبت بیاندیشید و همواره به خود و خدای خود ایمان داشته باشید.

به نتیجه و جواب آزمون فکر نکنید، چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده نیازی نیست شما به استقبالش برید.

به طور کلی به استقبال حوادث و پیش آمد ها نباشید. ذهن خود را بر مسائل مثبت تمرکز دهید و همان برای شما اتفاق خواهد افتاد.

4. تعذیه و رژیم مناسب کنکوری

ویتامین های خانواده ب، مثال بنزین برای خودرو های شما هستند. پس تمامی غذاهای دارای ویتامین ب برای شما بهترین انتخاب می باشد. همچنین ویتامین های ب خاصیت ضد افسردگی دارند. شما می توانید با مشورت پزشک خود از آمپول های نوروبیون استفاده کنید.
همچنین با انجام آزمایشان خون و چکاپ های پزشکی به حساسیت های غذایی خود پی ببرید.
لازم است بدانید که زمانی که شما به طور مستمر در حال درس خواندن هستید باید به طور مستمر هم به بدن خود انرژی برسانید.
هیچ خودرویی پس از اتمام بنزین، حرکت نخواهد کرد. از قند های پیچیده استفاده کنید. همچنین از انواع آجیل می توانید از تامین انرژی بدن خود مصرف نمایید.
کشمش خسک، انجیر خشک و خرما دارای انرژی بسیار فراوان می باشد.
آب فراموش نشود. کم آبی در بدن می تواند باعث فراموشی کوتاه مدت شود و همچنین باعث سردرد های موقتی، در نتیجه می توانید یک قمقمه برای خود تهیه کنید و همیشه آب در کنار خود داشته باشید.

مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید حذف کردن مواد غذایی آماده یا فست فود می باشد، زیرا ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و چربی های غیر مفید در این غذا ها سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد. معمولا افراد در شب و برای شام از فست فود استفاده می کنند که باعث می شود در فردای آن روز نتوانند به خوبی بیدار شوند. اگر می خواهید سحر خیز باشید و صبح به راحتی بیدار شوید، حتما از غذا های سبک و رژیمی و در وعده ی شام استفاده نمایید.

5. داشتن برنامه ی مناسبی برای استراحت و خواب

استراحت مناسب دارای چه ویژگی می باشد؟ بسیار اوقات افراد شکایت می کنند که خواب کافی داشته اند اما همچنان خستگی در بدن و ذهن آنها رفع نشده است. زیرا کیفیت خواب نداشته اند.
تحقیقات علمی نشان می دهد که صرفا داشتن خواب با ساعات بالا، دلیلی بر رفع شدن خستگی نیست. کیفیت خواب نیز بسیار مهم تر از ساعات خواب می باشد. برای داشتن کیفیت خواب، قبل از بایستی فکر خود را از طریق مدیتیشن، خالی کنید. ذهن خود را از افکار منفی خالی کنید، در غیر اینصورت افکار منفی در خواب به سراغ شما می آیند و شما نمی توانید به عمق کافی از خواب دست پیدا کنید. همچنین در خواب دچار پریشانی افکار خواهید شد که این خود باعث مصرف انرژی و خستگی ذهنی خواهد شد.

برای دریافت مشاوره انگیزشی و آموزش انواع روش های مدیتیشین و خواب، کافی است با آکادمی آرته در تماس باشید. متخصصین انگیزشی و مدیتیشن آکادمی آرته با ارائه ی جدید ترین روش های روز دنیا، در خدمت شما می باشند.

یادتان باشد، زمانی که ما بین درس خواندن استراحت می کنید، کاملا دراز بکشید و چشمان خود را ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید.
بیشتر افراد در زمان استراحت، با گوشی های هوشمند خود مشغول می شوند و این کار بزرگ ترین اشتباه برای یک کنکوری می باشد.
زیرا افکار خود را مشغول اخبار و مسائلی که در دنیای مجازی در حال رخ دادن است، می کند. به هیچ وجه ذهن و حافظه ی خود را با این مسائل درگیر نکنید.

گوش دادن به موسیقی بی کلام یا موسیقی کلاسیک همچنین باعث آرامش ذهنی و دوری از پریشانی خاطر می گردد.

نتیجه گیری

همیشه از طریق آموزش اصولی و صحیح می توانیم بسیاری از عادات غلط خود را اصلاح کنیم و در مسیر پیشرفت قدم بر داریم.

یادمان باشد برای هر مشکلی یک راه حلی وجود دارد. دیگر جای نگرانی نیست.

شما می توانید از طریق تلفن گویا آکادمی آرته کاملا رایگان، برای مشکلات کنکوری خود مشاوره بگیرید.

کمک به شما، افتخار ماست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.