راز های افزایش تمرکز

0 1,920
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

چگونه با تمرکز صد در صد درس بخوانیم؟

تقریبا می توان گفت که هفتاد درصد دانش آموزان در آغاز شروع به مطالعه خود از حواس پرتی و عدم تمرکز رنج می برند.
بعضی از آنان این مشکل را آنقدر به دوش می کشند تا از پا در می آیند. اما نگران نباشید.

تمرکز یک مهارت است!

پس شما هم می توانید با تمرین این مهارت را به دست آورید و تبدیل شوید به فردی که می تواند ساعت ها با تمرکز مشغول مطالعه یا انجام کار مد نظرش باشد.
وقتی شما بتوانید با تمرکز مطالعه کنید یا در کنکور با تمرکز حاضر شوید یا در یک مسابقه شرکت کنید می توانید اطمینان یابید که موفقیت شما صد در صد خواهد بود.
آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته در ادامه به شما خواهد گفت که راز طلایی تمرکز بالا چیست.

چه عواملی بر تمرکز تاثیر می گزارد ؟

مشکلات خواب، کمبود خواب، سن و سال، مشکلات زندگی، وجود یک سری بیماری های جسمی فراگیر و یک سری بیماری های روانی می توانند  در تمرکز و کاهش آن می تواند تاثیر گزار باشد.
وقتی شما تصمیم می گیرید که تمرکز کنید اما شکست می خورید، دچار نا امیدی می شوید.
اما نگران نباشید ما آنها را برای شما بررسی می کنیم.

تمرکز چیست ؟

تمرکز یعنی توجه معطوف به یک موضوع.
وقتی شما تمرکز می کنید شش دانگ حواستان را روی یک موضوع گذاشته اید و دیگر به چیزی جز آن فکر نمی کنید.

قبل شروع انجام کار تمرکزت رو اندازه گیری کن! بهتر است قبل شروع کار از خود بپرسید که در حال حاضر به اندازه کافی سرحال و هوشیار هستید؟

تمرکز خود را روی یک کار بگذارید

درست است که اگر چند کار را هم زمان انجام دهیم کارهایمان زودتر تمام می شوند اما این عمل تمرکز شما را افزایش نمی بخشد.
تمرکز را مانند یک چراغ قوه در نظر بگیرید که نمی توان آن را هم زمان روی چند چیز به کار گرفت نور چراغ فقط روی یک منطقه متمرکز است. تمرکز نیز دقیقا همینطور است.
پس حواستان باشد کار ها را یکی یکی انجام دهید تا صد در صد تمرکز شما معطوف به یک کار باشد.

خستگی قاتل تمرکز است

بین کار هایتان استراحت های حساب شده و کوتاه بگذارید.
محققان به این نتیجه رسیده اند که مغز انسان تمایل به نادیده گرفتن منابعی دارید که به طور مداوم او را تحریک می کنند. در نتیجه استراحت های کوتاه بین انجام کار می تواند با عث شود تمرکز ذهن خود را چند برابر کنید.
مثل مطالعه برای کنکور یا انجام فعالیت های حسابداری شرکتتان. پس به ذهن خود استراحت دهید تا خستگی و فرسودگی قاتل تمرکز شما نباشد.

عوامل حواس پرتی را حذف کنید

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که تمرکزتان صد درصد باشد درحالی که شرایط محیطی را برای رشید این مهارت فراهم نکرده اید !
مانند پرورش یک گل، که گلدان مناسبی برای ان قرار نداده اید و مسلما آن گل هم رشدی نخواهد داشت.
حواس پرتی هایی که تمرکز را پراکنده می کنند شامل  فضای نا آرام خانه، صدای تلوزیون، گوشی موبایل، اتاق نا مرتب و بهم ریخته است.
به حدالقل رساندن این موارد تمرکز شما را چند برابر می کند. بهتر است برای مطالعه به کتابخانه بروید. در کتابخانه شرایط متمرکز شدن مهیا است. در خانه تلوزیون را خاموش کنید. موبایلتان را به هیچ عنوان در حین مطالعه چک نکنید و فقط مشغول کاری باشید که در نظر گرفته اید روی آن تمرکز کنید.

دیدگاه های افزایش حواس

وجود یکسری دیدگاه و رویکرد می تواند شما را در افزایش تمرکز و حواس قوی تر کند.

1. در زمان حال حضور داشته باش

 

وقتی ذهن شما مداوم در آینده و یا گذشته سپری می کند نمی تواند متمرکز در حال باشد. ممکن است عادت کردن به آن کمی دشوار باشد اما لازم است بدانید که آینده شمارا زمان حال تشکیل خواهد داد پس در زمان حال تمام تلاشتان را بکنید تا آینده خوبی رقم بخورد. همچنان یادتان باشد گذشته تغییر پذیر نیست شما فقط باید سعی کنید در ادامه عالی باشید.

2. مراقبه کنید

انجام تمرینات مدیتیشن و مراقبه به شما می آموزد که در زمان حال حضور داشته باشید و به تمامی افکار، رفتار و کار های خود به طور آگاهانه بی اندیشید
این تمرینات بسیار گسترده هستند
یکی از آن ها را برای شما مثال میزنیم. در زمان حواس پرتی شروع کنید به تنفس عمق و روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. هوارا که وارد شش های خود می کنید حس کنید و حواستان به طور کامل روی بدن و تمرکزتان بگذارید.

3. تمرکز یک مهارت است پس برای به دست آوردن آن تلاش کن

 

تمرکز بالا یک شبه اتفاق نمی افتد. شما برای متمرکز شدن نیازمند زمان و تمرین هستید. زندگی روزمره و حواس پرتی ها ذهن مارا اینگونه تربیت کرده است که مداوم در گذشته یا آینده حضور داشته باشد و تمرکز امری دشوار باشد اما شما می توانید با انجام این تمرین ها به این مهارت فوق العاده دست پیدا کنید کافی است به خودتان زمان بدهید.

نکته

در ابتدای تمرین مهارت تمرکز به کیفیت کار فکر نکنید به کمیت و تعداد دفعات انجام تمرین ها فکر کنید. بعد از دو هفته تمرین متوجه می شوید که تمرکز شما رو به بهبود است و نتایج آن کم کم آشکار می شوند.

 

جمع بندی :

ابتدا به دلیل عدم تمرکز خود دقت کنید و ایراد های کارتان را پیدا کنید.
عواملی که تمرکز شمارا بهم زده است شناسایی کرده و حذف کنید.
تفکرتان را جهت دهید در زمان حال باشید و از سفر به گذشته و آینده پرهیز کنید.
کمبود خواب و خستگی خود را جبران کنید.
به خودتان زمان دهید و تمرینات را به طور مداوم انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.