درس درک عمومی هنر

درس درک عمومی هنر
2 1,426
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس درک عمومی هنر یکی از تخصصی ترین و مهمترین درس های مربوط به رشته هنر است که دارای ضریب بسیار بالایی بوده و اگر مهارت خود را در این درس بالاتر ببرید، خود را چند قدم به موفقیت در کنکور هنر نزدیک تر کرده اید، پس ارزش آن را دارد که وقت بیشتری را به آن اختصاص دهید. در این مقاله به بررسی کامل و جامع درس درک عمومی هنر می پردازیم. با آکادمی آرته همراه باشید.

کسب رتبه بهتر با موفقیت در این درس

رشته هنر، کتاب ها و درس های مختلفی را در بر می گیرد، یکی از مهمترین درس هایی که مربوط به این رشته بوده و در کنکور هنر، بیشترین نقش را در قبولی ایفا خواهد کرد؛ درس درک عمومی هنر است که یکی از هفت درس تخصصی و مهم به شمار می آید. پس اگر بیشترین توجه را به این درس داشته باشید، قطعا به نتیجه بهتری هم دست پیدا خواهید کرد.

به عبارت دیگر باید بگوییم این درس دارای ضریب چهار بوده و اگر موفق به کسب درصد زیاد در آن شوید، احتمال بهبود رتبه و تراز شما، چند برابر خواهد بود. البته باید بگوییم درس درک عمومی هنر در کنار درس خلاقیت تصویری و تجسمی قرار گرفته و هر دو با هم ضریب بالایی را به خود اختصاص داده اند؛ بنابراین با مطالعه این دو درس و تمرکز بیشتر روی آنها می توانید رتبه و تراز خود را به سمت مثبت حرکت دهید و با همان نتایجی روبرو شوید که انتظار داشتید.

خرید کتاب درک عمومی هنر قلمچی از دیجی کالا

کتاب آموزش و تست سبز درک عمومی هنر اثر جمعی از نویسندگان انتشارات قلم چی (عکس از دیجیکالا)

 

خرید کتاب درک عمومی هنر تست قلمچی از دیجی کالا

کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده درک عمومی کتاب های هنر اثر جمعی از نویسندگان انتشارات قلم چی (عکس از دیجیکالا)

خرید کتاب تاریخ هنر ایران و جهان تست کارنامه کتاب از دیچی کالا

 

کتاب تاریخ هنر ایران و جهان اثر احمد رستمعلی انتشارات کارنامه کتاب (عکس از دیجیکالا)

 

ضریب درس درک عمومی هنر در کنکور هنر

هر تست از درس درک عمومی هنر به دلیل داشتن ضریب بالا و از طرفی ضعیف بودن شرکت کنندگان کنکور هنر در این درس، میتواند رتبه شما به کلی جابجا کند. بنابراین این درس را خیلی جدی بگیرید، و با برنامه ریزی برای موفقیت در آن گام بردارید.

درک عمومی هنر یکی از مهمترین دروس اختصاصی کنکور هنر می باشد که در همه ی زیرگروه ها ضریب بالایی دارد. شما می توانید ضریب درس درک عمومی هنر را در هر زیرگروه در جدول زیر ببینید.

زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4 زیر گروه 5
ضریب درک عمومی هنر 4 3 3 3 3

اما در خصوص تعداد سوالاتی که از این درس در کنکور طرح می شوند، باید بگوییم تعداد آنها به 30 سوال می رسد، یعنی حجم قابل توجهی از سوالات دروس تخصصی کنکور هنر به این درس اختصاص دارد.

همچنین باید اضافه کنیم منابع کنکور هنر، آزاد بوده و بنابراین برای اینکه شما داوطلبان عزیز، تسلط و مهارت بیشتری بر منابع پیدا کنید، باید اول از همه بدانید که چطور مطالعه کرده و برای این کار، از چه روش هایی کمک بگیرید، اگر روش های مطالعاتی شما مشخص باشد و بدانید که باید چه کار کنید، هم سریع تر به مقصد رسیده و هم از حس بلاتکلیفی خارج خواهید شد.

درس درک عمومی هنر دارای ضریب بالا

در ادامه به بررسی روش صحیح مطالعه این درس برای کنکور هنر می پردازیم. با ما همراه باشید.

روش های صحیح مطالعه درس درک عمومی هنر

با به کارگیری روش های صحیح مطالعه می توانید نتیجه را به همان سمتی سوق دهید که می خواهید. در ادامه مهمترین روش های صحیح مطالعه را در رابطه با درک عمومی هنر ذکر خواهیم کرد که باید همه این روش ها را اجرا نمایید:

1. سعی کنید مطالب را درک کنید

حقیقت این است که درس درک عمومی هنر، همراه با حجم زیادی از مطالب بوده و بنابراین حفظ کردن همه این مطالب، ممکن نیست. حفظ کردن این مقدار از مطالب نه تنها یک سعی بیهوده است، بلکه امری خسته کننده بوده و چه بسا که به مرور، همه مطالبی که به ظاهر حفظ کرده بودید، از ذهن شما می پرند و جایی برای آنها باقی نمی ماند، زیرا مطالب مربوط به درس درک عمومی هنر، فرار هستند. در عوض سعی در یادگیری نکات به شکل تصویری داشته باشید و آنها را در ذهن مجسم کنید؛ در این صورت، ذهنتان با درک مطلب، آن را ذخیره کرده و دیگر مطالب را از یاد نخواهید برد.

2. خلاصه نویسی را فراموش نکنید

تجربه نشان داده یکی از بهترین روش های مطالعه درک عمومی هنر، خلاصه نویسی است؛ شما می توانید از طریق این روش، هر آنچه که یاد گرفته اید و نکته هایی که به نظر خودتان مهم به نظر می رسند را به طور خلاصه نوشته و آنها را بارها مرور کنید. یا حتی می توانید نکته هایی که در حواشی کتاب به چشمتان می خورند را هم در لیست خلاصه اضافه کرده و به آنها هم نگاهی بیندازید.

از طریق تلفن گویای  آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته از سراسر کشور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم، مشاوره ویژه و برنامه ریزی هفتگی را به افرادی که در آزمون های قبلی شکست خورده و قصد شروع دوباره و شرکت در کنکور هنر دارند، ارائه خواهیم داد تا آنها نیز به نتیجه مورد انتظار خود دست یابند.

3. حتما تست زنی انجام دهید

برای اینکه مطالعه درسی تان کامل تر شده و تسلط بهتری روی درس درک عمومی هنر پیدا کنید، باید علاوه بر خواندن کتاب درسی و یا کتاب های کمک آموزشی، تست های زیادی را انجام دهید تا مهارت شما در تست زنی افزایش یافته و مطالعه تان هم تکمیل گردد. روی تست های متنوع هم کار کنید تا قلق همه سوالات تستی دستتان بیاید.

4. نگاهی به تست های کنکورهای سال قبل داشته باشید

با این کار متوجه خواهید شد که کدام یک از مباحث درسی، بیشتر در کنکور تکرار شده اند؛ برای مثال مباحثی مانند سیر هنر در تاریخ، تاریخ هنر در جهان و آشنایی با مکاتب نقاشی با بیشترین سوالات تستی در هر سال همراه بوده و از سری مباحث مهم و اساسی به شمار می آیند که باید تست های مربوط به آنها را هم زیاد انجام دهید.

5. مطالعه مبحثی داشته باشید

اگر مبحث اصلی رنسانس در سیر تاریخ هنر دو را می خواهید مطالعه کنید، باید این مبحث را در تاریخ هنر جهان نیز جستجو کرده و بخوانید؛ با این کار، قدرت یادگیری تان افزایش یافته و در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

6. تصاویر را هم بررسی نمایید

گاهی تصاویری در کتاب درک عمومی هنر مطرح می شوند که ممکن است نسبت به آنها توجه نداشته باشید؛ ولی اگر تصاویر مربوط به بناها و آثار مختلف و یا هر تصویر دیگری که در کتاب درج شده را دقیق مطالعه کنید، می توانید برخی از تست های کنکور که متعلق به آنهاست را به خوبی پاسخ دهید.

بعضی تست های تصویری به شکل مستقیم به یک تصویر اشاره داشته و بعضی دیگر هم تصویری ترکیبی از چند مبحث درسی می باشند؛ لذا باید مهارت خود را در زمینه پاسخگویی به تست های تصویری ترکیبی هم تقویت کنید.

7. منابع مهم کمک آموزشی را هم مطالعه نمایید

یکی از روش های حتمی موفقیت در کنکور هنر این است که از منابع مهم کمک آموزشی غافل نشده و آنها را هم مطالعه فرمایید؛ برای مثال هر یک از این منابع: تاریخ هنر (گامبریج)، هنر در گذر زمان (هلن گاردنر)، تاریخ هنر (پرویز مرزبان) و کتاب‌ دایره ‌المعارف هنر رویین پاکباز می توانند نقش موثری را در قبولی شما ایفا نمایند، چرا که سوالاتی از بین آنها طرح می شود که اگر این منابع را مطالعه نکنید، قادر به پاسخگویی نخواهید بود.

درس درک عمومی هنر، پیش نیاز قبولی در دانشگاه

توجه ویژه به در این درس داشته باشید!

همانطور که گفته شد، بخشی از تست های این درس در کنکور هنر، از منابع آزاد مطرح می شود که در کتاب های معرفی شده از طرف سازمان سنجش (20 کتاب) وجود ندارد. طبیعتا خواندن 20 کتاب معرفی شده از طرف سنجش کار راحتی نیست، ضمن اینکه مرور آن ها نیز وقت زیادی می طلبد. بهترین کار این است که شما از مشاور کنکوری خود برای انتخاب منابع بهتر در این درس راهنمایی بگیرید.

خریدن و خواندن کتاب های منبع آزاد مثل هنر در گذر زمان “هلن گاردنر” یا  یا  به دلیل حجم بسیار بالای مطالب معمولاً برای رتبه های برتر کنکور دارای اهمیت نیستند و شاید از بعضی از کتاب های منبع آزاد بتوانید با کمک مشاور خود به روش های پیشنهادی استفاده کنید.

با این حال برخی از کتابهایی که ما پیشنهاد نمیکنیم که سراغ آن بروید به شرح زیر است: (حجم این کتاب ها زیاد است)

  • هنر در گذر زمان “هلن گاردنر”
  • تاریخ هنر “جنسن”
  • تاریخ هنر “گامبریج”
برخی از کتابهایی که توسط سازمان سنجش به عنوان منبع این درس معرفی شده است (نظیر کتاب طراحی اندام و لباس) ، تا بحال یک سوال هم از آن در کنکورهای گذشته مطرح نشده است، بنابراین شاید خیلی منطقی نباشد که سراغ مطالعه این منابع بروید. بهترین کار این است که برای این موارد از مشاور خود کمک بگیرید.

لیست کتاب های کنکور هنر معرفی شده از طرف سازمان سنجش که به نظر با این درس مرتبط هستند رو می تونین با کلیک روی عنوان هر کتاب دانلود کنید.

  1. آشنايی با بناهای تاريخی (رشته‌ نقشه‌كشی معماری)
  2. پايه و اصول صفحه‌آرايی (رشته گرافیک)
  3. عكاسی (1) (رشته‌ گرافيک)
  4. عكاسی (2) (رشته‌ گرافيک)
  5. تاريخ هنر جهان (رشته‌ گرافيک)
  6. تاريخ هنر ايران (رشته‌ گرافيک)
  7. کارگاه چاپ دستی 1 (رشته های نقاشی و گرافیک)
  8. دانش فنی پایه – پویا نمایی (انیمیشن)( رشته پویا نمایی)
  9. دانش فنی تخصصی – پویا نمایی (انیمیشن) (رشته پویا نمایی)
  10. خوشنويسی (رشته‌ های گرافيک و نقشه‌كشی معماری)
  11. آشنايی با مكاتب نقاشی (رشته‌ نقاشی)
  12. آشنايی با صنايع دستی‌ ايران (رشته‌ صنايع دستی)
  13. كارگاه طراحی نقوش سنتی 1 (رشته‌‌ صنايع دستی)
  14. مبانی تصویر سازی (رشته گرافیک)
  15. مبانی هنرهای تجسمی (رشته گرافیک)
  16. خط در گرافيک (رشته گرافیک)
  17. طراحی اندام و لباس (رشته‌ طراحی و دوخت)
  18. حجم‌ سازی 1 (رشته‌ نقاشی)
  19. كارگاه نقاشی (رشته‌ نقاشی)
  20. كارگاه هنر (1) پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)
  21. كارگاه هنر (2) پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)
  22. سير هنر در تاريخ (1) پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)
  23. سير هنر در تاريخ (2) پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)
  24. آشنايی با ميراث هنری و فرهنگی ايران، پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)
  25. انسان، فضا، طراحی، پیش دانشگاهی هنر (نظام قدیم)

برخی از مهمترین نکات و توصیه های اساتید برجسته هنر در خصوص درک عمومی هنر

اساتید برجسته هنر اعلام داشته اند که سوالات مربوط به درس درک عمومی هنر، بعد از کنکور 99، به کلی تغییر یافته و سوالات دچار پراکندگی شدند؛ در حالی که پیش از کنکور سراسری 98، اینطور نبود و 70 درصد سوالات مربوط به تاریخ هنر و 30 درصد هم مربوط به اطلاعات عمومی بود؛ ضمن اینکه برخی از کتاب ها مانند میراث فرهنگی و کتاب های سیر هنر 1 و 2 هم حذف شدند. اما سوالات جدیدتری که اضافه شدند، مربوط به اطلاعات عمومی هنر بوده و این سوالات، از رشته های جدید مانند رشته فتو گرافیک و انیمیشن سرچشمه می گیرند.

پس به جای تمرکز بر درس هایی مانند تاریخ هنر، سوالاتی که در زمینه های عکاسی، تئاتر، سینما، انیمیشن، خوشنویسی، موسیقی چاپ و صنایع دستی هستند را بیشتر مطالعه نمایید.

نکته مهمتر اینکه رقبای زیادی در درس درک عمومی هنر رقابت می کنند، چرا که این درس برای آنها سرنوشت ساز است و نقش مهمی را در تعیین آینده خواهد داشت؛ یعنی این درس به طور کلی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ پس اگر خواهان کسب درصد عالی در درس درک عمومی هنر هستید و یا می خواهید موفق به کسب رتبه برتر کنکور شوید، باید تاکید بیشتری بر روی خوشنویسی، سینما، انیمیشن، عکاسی، موسیقی، نمایش و صنایع دستی داشته باشید. همچنین بهتر است مبحث تاریخ هنر را به فراموشی بسپارید و خیلی روی آن مانور ندهید، چرا که این درس، فرار بوده و نتیجه ای جز دردسر برای شما نخواهد داشت. همچنین وقت گذاشتن پای آن به معنای هدر دادن وقت طلایی تان بوده و باید منابع جدیدتری را جایگزین آن سازید. سعی کنید به کل روش هایی که در مدرسه یاد گرفته اید را فراموش کنید، تصور نکنید که اگر تنها یک شب، تمام کتاب را زیر و رو کنید، می توانید با گرفتن نمره بیست، به موفقیت دست یابید، مرحله کنکور با مرحله تحصیل در مدرسه کاملا فرق داشته و شبیه نیست، پس نباید روش هایی که در مدرسه استفاده می کردید را برای کنکور هم تکرار کنید که این کار از پایه اشتباه است.

جمع بندی درس درک عمومی هنر

بایدها و نبایدها در این درس

یادگیری با صرف زمان و وقت زیاد میسر گردیده و باید برای کسب رتبه بهتر و موفقیت بیشتر، روزهای بیشتری را به مطالعه یک مبحث بپردازید، حتی آن را زیاد مرور نمایید.

باید مرور یک مبحث را به فاصله زمانی کم انجام دهید؛ اینکه الان بخشی از یک کتاب را خوانده و بعد به سراغ کتاب دیگر بروید و تا مدت ها سراغی از کتاب اولی که خوانده اید نگیرید، همه آنچه که یاد گرفته بودید، کاملا از یادتان خواهند رفت.

پس سعی کنید مطالبی که قرار است بخوانید را تقسیم بندی کرده و در بازه زمانی بیشتر به مطالعه آنها بپردازید؛ نه اینکه در یک بازه زمانی کوتاه سعی کنید آن را به اتمام برسانید. در طی این مدت هم نه یکبار، بلکه چند بار همان مطلب را تکرار نمایید تا آن را فراموش نکنید.

وسواس نداشته باشید

منظور از تکرار مطالب و مرور آنها در یک بازه زمانی طولانی این نیست که روی یک مطلب گیر کرده و مدام به تکرار چند صد باره آن بپردازید. بلکه باید تکرار را هم به صورت نرمال انجام داده و از بیش از حد مرور کردن یک مطلب پرهیز کنید، چه بسا که زیاد تکرار کردن هم ممکن است باعث تلقین حس عدم یادگیری در شما شده و واقعا همه آنچه که یاد گرفته اید را از ذهنتان بپراند.

یادگیری صحیح درس درک عمومی هنر

دوره کردن دروس تا زمان کنکور

اگر تصور می کنید که تنها صرف دو ساعت زمان برای حفظ کردن مطالبی که خوانده اید، کافی است، در اشتباه هستید؛ شما نباید چنین انتظار محالی از خود داشته باشید، چرا که اصلا چنین چیزی ممکن نیست.

شما باید حداقل چند بار تا موقع کنکور،  این درس را دوره کنید، بنابراین باید دوره کردن را هم در برنامه ریزی درسی خود لحاظ فرمایید.
مثلا اگر می خواهید در طی مدت سه هفته یعنی بیست و یک روز یک کتاب پنجاه صفحه ای را مطالعه نمایید و برای این کار، شش ساعت زمان در نظر گرفته اید، با مطالعه به روش سنتی و تکرار و حفظ جملات، دو ساعت از این شش ساعت را صرف کرده اید، با این تصور که تمام مطالب تکرار شده در طی این دو ساعت را یاد گرفته اید.

اما بعد از آن وقتی به سراغ کتاب های دیگر مثل ادبیات، عربی، خلاقیت تصویری و نمایشی هم رفته و به مطالعه آنها می پردازید و بعد از اتمام مطالعه، مجددا به سراغ همان کتاب اول می روید، می بینید که چیزی از مطالب خوانده شده در ذهنتان باقی نمانده است. به نظر شما اشکال کار کجاست؟ جواب این سوال واضح است، روش مطالعاتی شما غلط و نادرست بوده که منجر به چنین نتیجه ای شده است.

شما نه تنها از طریق این روش، چیزی یاد نگرفته اید، بلکه حتی زمان زیادی را هدر داده اید. در حقیقت روش مطالعه سنتی، آن هم در رابطه با درس درک عمومی هنر، روش چندان خوبی نبوده و بهتر است روش های دیگر را امتحان کنید.

دقت و تمرکز خود را افزایش دهید

به جای مرور بیهوده و خسته کننده یک مطلب به تعداد دفعات زیاد، روی مطالبی که گمان می کنید اهمیت بیشتری دارند و یا مطالبی که روی آنها تاکید شده است، تمرکز نمایید؛ نباید روی یک مطلب قفل کرده و این کار را آنقدر تکرار کنید که ذهنتان به سمت خستگی برود، شما برای کسب موفقیت نیاز به یک ذهن باز خواهید داشت، پس اصلا روی یک مطلب گیر نکرده و قفل نشوید که این کار، هیچ نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.

شما می توانید مطالبی را که مهم می پندارید، به صورت نموداری و در یک برگه مجزا خلاصه کرده و به مرور آنها بپردازید، البته باید مرور را به اندازه ای که نرمال است انجام دهید، نباید این کار را بیش از حد انجام دهید، با این کار، از خستگی ذهنتان جلوگیری خواهید کرد و از همه مهمتر اینکه مطالب خوانده شده را در ذهن به شکل بهتری ثبت خواهید کرد.

در آخر هم به موفقیت و کسب رتبه عالی در کنکور هنر نزدیک تر خواهید شد. پس درس درک عمومی هنر را با همه روش هایی که گفته شد، بخواهید تا با شکست مواجه نشده و مانند یک داوطلب موفق در آزمون کنکور ظاهر شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. آمنه می گوید

    نوشته های که در زیرتصاویردرج شده مثل تاریخ به وجوداومدن این اثر درکدام دهه وازکدام هنرمند هستش رو باید حفظ بکنیم کتاب های مثل تاریخ هنرایران وجهان وغیره

    1. آکادمی آرته می گوید

      سلام وقت بخیر.. بله تمامی قسمت های کتاب رو مطالعه بفرمایید و تمرکز بر کلمات کلیدی مفاهیم باشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.