درس خواص مواد

درس خواص مواد
0 732
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس خواص مواد یکی دیگر از درس هایی است که داوطلبین کنکور هنر می بایست برای موفقیت در این درس برنامه ریزی کنند. این درس شامل 20 سوال است. عموما داوطلبین با میانگین 1.8 درصد از این درس عبور می نمایند اما آمار کنکور 98 نیز نشان داده است که بیشترین درصد از این درس 50 درصد بوده است. در این مطلب به بررسی درس خواص مواد در کنکور هنر، نکات مهم، ضرایب و منابع این درس می پردازیم. با آرته همراه باشید.

دور از ذهن نیست که درس خواص مواد را جزء سخت ترین درس های کنکور بتوان بشمار آورد. باید در نظر داشت که این درس بسیار گسترده است و منابع آن نیز نامشخص هستند. با توجه به اینکه هر سال تعداد سوالات جدید در این رشته بسیار زیاد است لذا گاها دانشجویان با درصد منفی از این درس عبور می نمایند.

بنابراین اگر درسی بسیار گسترده باشد، منابع مطالعاتی آن نیز بسیار زیاد خواهد بود. از همین رو می بایست اطلاعات زیادی را حفظ نمایید. به همین دلیل برای موفقیت در درس خواص مواد داشتن یک برنامه ریزی دقیق هفتگی که طبق آن هر روز این درس بررسی و مطالعه شود، ضروری است.

مبحث های درس خواص مواد در کنکور هنر

1. بررسی و یادگیری خواص فیزیکی

در این بخش سرفصل هایی همانند جرم، وزن، حجم اشغالی، سطوح، تخلخل، خواص حرارتی، ضریب نرمی و مواردی از این قبیل بررسی می شوند. البته خواص الکتریکی، خواص مکانیکی، مفهوم تنش، مقاومت در برابر شوک، خواص ماده و عناصر شیمیایی از دیگر موارد مهمی هستند که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند.

2. بررسی مایعات

آشنایی با انواع روغن ها، شوینده ها، حلال ها، اسیدها، قلیاها، خاک ها، سنگ ها، فرآیند استخراج و … تنها بخشی از مواردی است که در این بخش به آنها پرداخته می شود.

3. آشنایی با مواد فلزی

نحوه استخراج فلز، بررسی انواع فلزات همانند آهن، تولید فولاد، انواع فولاد، آشنایی با چدن، آشنایی با فلزات غیر آهنی همانند آلومینیوم، مس، روی، سرب، قلع، فلزات گرانبها و مواردی از این قبیل در این بخش بررسی می شوند.البته آشنایی با ویژگی سنگ های گرانبها و نحوه شکل دادن به آنها نیز جزء مواردی مهمی می باشد که دانشجو باید با آنها آشنا باشد.

4. آشنایی با سرامیک ها

در این قسمت مواردی چون مواد اولیه ساخت سرامیک همانند گیاه آشتو، فلدسپات، بوراکس، لعاب کاری و… بیان شده و توضیح داده می شوند.

5. بحث شیشه

مواد اولیه شیشه همانند سیلیس، گداز آور و تثبیت کننده ها بیان می شوند. همچنین مراحل تولید، نحوه شکل دادن به شیشه، سفالگری و … بررسی می گردند.

6. آشنایی با پلاستیک ها

این سرفصل دارای مباحث پیشرفته همانند آشنایی با ترموپلاستیک ها، نایلون ها، پلی اتیلن ها، ترموست ها، فرمالدئید ها، کربوهیدرات ها، نشاسته ها و سلولز ها می باشد.

7. مبحث چوب

در این بخش ویژگی و خواص انواع چوب ها، کاربرد آنها، صنایع دستی مرتبط با چوب همانند خاتم، نستعلیق، منبت و …، ابزار های کار با چوب و مواردی در همین راستا یاد داده می شود.

8. مبحث الیاف

در بخش الیاف از درس خواص مواد انواع الیاف ها همانند گیاهی یا سلولزی، خواص شیمیایی و فیزیکی، آشنایی با انواع آنها ها همانند ساقه ای، حیوانی، پشم، برگی یا سیسال، معدنی همانند آزبست، ویسکوز، شیشه ای و … بیان می شوند.

9. انواع مواد ساختمانی

در این بخش انواع چسبنده ها چون گچ، سیمان، قطعات مورد نیاز ساخت همانند آجر، بتن و … معرفی می شوند.

10. انواع رنگ ها

در این مبحث رنگ های روغن، ماده حامل، اجزای رنگ، نحوه رنگرزی پارچه، رنگ های مخصوص چوب، انواع خشک کننده ها، انواع روغن ها، واکس ها و مواردی از این قبیل معرفی می شوند.

11. آشنایی با مبحث عکاسی

در این قسمت نیز ابتدا تاریخچه عکاسی بررسی شده و سپس عوامل تاثیر گذار در بخش عکاسی، نوع نور، نحوه چاپ عکس، عوامل موثر بر ظهور عکس و … بررسی می گردند.

12. آشنایی با مبحث چاپ

نحوه چاپ بر روی انواع پارچه ها همانند چاپ دستی، هنری، ماشینی، چاپ سیلک، چاپ روتاری، غلتکی، قلمکار، حلقه ای، کلیشه، حکاکی مستقیم و غیرمستقیم و … یاد داده می شود.

اشتباه اغلب داوطلبان این مورد است که به دلیل ضریب پایین این درس در کنکور، آن را کاملا نادیده می گیرند. همین مورد نیز موجب می شود تا نتوانند در مدت زمان کم و مانده به تایم کنکور این حجم اطلاعات را به خاطر بسپارند. البته نامشخص بودن منابع، یکی دیگر از دلایلی است که رغبت دانشجویان را برای مطالعه از بین می برد.

اگر شما تا 1 ماه مانده به کنکور، درس خواص مواد را مطالعه ننمایید، باعث می شود تا در زمان کنکور مطالب حفظی را به صورت کامل از خاطر ببرید. گاها همین مورد نیز باعث ایجاد رتبه منفی می شود. از همین رو توصیه می شود تا برای درس خواص مواد مطالعه دوره ای داشته باشید تا مفاهیم در ذهن شما بارها تکرار شوند. برای این مورد می توانید در دوره های برنامه ریزی نیز شرکت نمایید.

آشنایی با ضریب درس خواص مواد در کنکور هن

با توجه به اینکه ضریب درس خواص مواد در کنکور کم است اما اگر بتوانید از پس سوالات آن برآیید، می توانید مطمئن باشید که رتبه شما جهش بسیار خوبی خواهد داشت.

5 4 3 2 1 زیرگروه
 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

 

ضریب درس خواص مواد

چگونه درس خواص مواد را مطالعه نماییم؟

اگر مایلید تا در درس خواص مواد موفق شوید، توصیه می کنیم ابتدا کار خود را با فصل های مهم آغاز نمایید. از آنجا که حجم مطالب حفظی زیاد است لذا اگر شما کار خود را با فصل های مهم و نکات پر تکرار شروع نمایید، راحت تر بر این درس مسلط خواهید شد.البته اگر نتوانستید بر روی تمام فصل ها وقت بگذارید، دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

یکی از روش های عالی برای یادگیری درس خواص مواد، خلاصه نویسی می باشد. این مورد کمک می نماید تا بتوانید مفاهیم را راحت تر و سریع تر به خاطر بسپارید. توصیه می شود از روش های رمزگذاری استفاده نمایید و خلاصه های خود را تا روز کنکور مرور نمایید.

آشنایی با منابع کنکور درس خواص مواد

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که هیچ کتابی با نام خواص مواد توسط سازمان سنجش چاپ نشده است. البته کتاب هایی در این راستا معرفی شده اند اما نمی توان آنها را به عنوان منبع در نظر گرفت. البته در مجموع مواد مورد بررسی در کنکور را می توان در کتاب های زیر مطالعه نمود:

  • شناخت مواد و مصالح، رشته‌ نقشه‌كشی معماری (چاپ سال 91)
  • تكنولوژی مواد، رشته‌ صنايع چوب و كاغذ (چاپ سال 91)
  • تكنولوژی چاپ، رشته‌ چاپ (چاپ سال 91)
  • متالورژی عمومی شناخت و مواد صنعتی، رشته‌ صنايع فلزی (چاپ سال 91)
  • فيزيك نساجی و آزمايشگاه، رشته‌ صنايع نساجی (چاپ سال 91)
  • مصالح ساختمانی، رشته‌ ساختمان (چاپ سال 91)
  • آشنايی با صنايع دستی ايران 1، رشته‌ صنايع دستی (چاپ سال 91)
  • الياف نساجی و آزمايشگاه، رشته‌ صنايع نساجی (چاپ سال 91)
  • عكاسی (1)، رشته‌ گرافيک (چاپ سال 91)
  • عكاسی (2)، رشته‌ گرافيک (چاپ سال 91)
  • و…
همواره باید در نظر داشته باشید که درس خواص مواد بسیار گسترده است از همین رو نمی توان بدون کمک آن را در طول سال یاد گرفت.لازم است تا برای بخاطر سپردن آنها شما از روش های خاص استفاده نمایید که عموم این روش ها نیز در کلاس های کنکور و برنامه ریزی بیان می شوند. اگر شما بتوانید با درصد خوب از پس این درس گذر نمایید، بی شک رتبه خوبی نیز در کنکور به دست خواهید آورد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.