درس خلاقیت نمایشی

0 620
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس خلاقیت نمایشی یکی از درس های اختصاصی و پر اهمیت در رشته هنر است که داوطلبان را یاری می کند تا در رشته محبوب خود یعنی سینما و هنرهای نمایشی قبول شوند؛ البته مطالعه مستمر و جدی این درس و دنبال کردن روش های مختلف مطالعه منجر به بروز چنین نتیجه ای برای داوطلبان خواهد شد. در این مطلب از آکادمی آرته به بررسی درس خلاقیت نمایشی، منابع و روش های صحیح مطالعه این درس می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی درس خلاقیت نمایشی

رشته سینما و هنرهای نمایشی یکی از رشته های پرطرفدار است که افراد برای ورود به این رشته، نیاز به شرکت در کنکور هنر دارند؛ البته موضوع به همینجا ختم نمی گردد؛ داوطلبین باید درس خلاقیت نمایشی که یکی از درس های مهم رشته هنر محسوب می شود را به خوبی مطالعه نموده تا بتوانند در کنکور هنر، درصد قابل قبول را لحاظ کرده و بعد در رشته دانشگاهی مورد علاقه و محبوب خود یعنی رشته سینما و هنرهای نمایشی پذیرفته شوند؛ گفتنی است رشته سینما و هنرهای نمایشی در زیر گروه چهار قرار دارد.

در مجموع خلاقیت نمایشی را می توان از دروس بسیار مهم و موثر در گروه هنر معرفی کرد. البته درس خلاقیت نمایشی برای قبولی در سایر رشته های دانشگاهی مربوط به گروه هنر هم نقش اساسی داشته و به طور کلی از سومین درس های اختصاصی محسوب می شود که رقابت بر سر آن زیاد است و داوطلبان سعی دارند تا بهترین درصد را در این درس کسب نمایند.

ضریب درس خلاقیت نمایشی در هر یک از زیر گروه های هنر

در این بخش می خواهیم به بررسی ضریب های درس خلاقیت نمایشی در زیر گروه های مختلف کنکور هنر بپردازیم که در این خصوص باید بگوییم این درس در زیر گروه های یک الی سه دارای ضریب 1 بوده و در زیر گروه چهار دارای ضریب 4 است؛ همچنین ضریب آن در زیر گروه پنج هم 1 است.

زیر گروه کنکور هنر ضریب درس در زیر گروه
زیر گروه 1 1
زیر گروه 2 1
زیر گروه 3 1
زیر گروه 4 4
زیر گروه 5 1

آیا درس خلاقیت نمایشی کنکور هنر نیاز به روش های خاصی از مطالعه دارد؟

جواب این سوال، قطعاٌ مثبت است؛ نه تنها این درس، بلکه همه دروس نیازمند روش های صحیح مطالعه بوده و در این صورت داوطلبان می توانند به نتیجه مورد انتظار خود به شکلی بهتر و سریع تر دست پیدا کنند. در ادامه پر بازده ترین روش های مطالعه این درس که نیازمند زمان کمتری هستند را خدمتتان ارائه خواهیم کرد:

1. نُت برداری و خلاصه نویسی

درس خلاقیت نمایشی دارای مفاهیم و سرفصل های زیادی است و برای اینکه بهترین نتیجه مطالعه را از این درس کسب نمایید؛ می توانید نت برداری انجام داده و نکات مهم را به طور خلاصه در دفترچه یادداشت کنید؛ یا حتی می توانید مطالبی که احساس می کنید درک آنها برایتان دشوار است را به زبان ساده تر خلاصه برداری کرده تا بهتر این مطالب را فرا بگیرید. شما می توانید به نکاتی که یادداشت کرده اید، بارها نگاه کرده تا ملکه ذهنتان شوند و آنها را فراموش نکنید.

آکادمی آرته؛ مشاوره ویژه و برنامه ریزی هفتگی را خدمت افرادی که در آزمون های قبلی موفق نشده و قصد شروع دوباره دارند، ارائه می کند و آنها را در رسیدن به نتیجه مورد انتظار یاری خواهند کرد. همچنین اگر برای اولین بار است که قصد شرکت در کنکور هنر را دارید، میتوانید از خدمات ویژه مشاوره آرته استفاه کنید.

2. نگاهی به تست های تصویری

با استفاده از این تست ها که حاوی تصویر خاص هستند؛ می توانید مهارت خود را در آنها هم بالا برده و در نتیجه در کنکور هنر، موفق تر ظاهر شوید. حتما این کار را انجام دهید و از آن غافل نشوید، چرا که بخشی از سوالات مربوط به این درس، تصویری اند.

3. مطالعه و تاکید روی مباحث مهم

شما نه تنها باید یک برنامه پیوسته و منظم را برای مطالعه داشته باشید، بلکه باید مباحثی که دارای اهمیت بیشتری هستند و از آنها سوالات بیشتری در کنکور طرح می شود را هم مد نظر قرار داده و روی آنها تمرکز بیشتری نمایید؛ در این صورت، احتمال موفقیت شما هم بیشتر خواهد بود.

4. بهره گیری از تجارب داوطلبان پیشین کنکور هنر

خیلی از داوطلبانی که در سالهای گذشته در کنکور هنر شرکت کرده و موفق به کسب رتبه برتر شده اند، بر این نکته تاکید دارند که فیلم های سینمایی معروف را تماشا کرده و از این طریق با کارگردان این فیلم ها و سبک فیلم سازی آنها آشنا شوید. مرور متون نمایشی و مباحث تصویری را هم در کنار این کار ادامه دهید.

 

5. مطالعه کتاب سبز خلاقیت نمایشی

یکی از کتاب هایی که مورد تایید داوطلبان پیشین بوده و به نظر آنها بیشترین تاثیر را در قبولی کنکور ایفا می کند، کتاب سبز خلاقیت نمایشی است که تمامی مباحث آن دارای اهمیت می باشند. همچنین لازم است تا کتاب های مرجع تاریخ سینمای بوردول را هم مطالعه نمایید.

6. آشنایی با متن های نمایشی و نمایشنامه نویسان معروف

در قسمت نمایش هم با مطالعه هر یک از متن های نمایشی مربوط به نمایشنامه نویسان و آشنایی با شخصیت های نمایشنامه، شناخت بهتر نویسندگان و طریقه نگارش نویسندگان نمایشنامه، می توانید به آشنایی جامع تری با سوالات دست یابید. البته نباید از مطالعه سایر کتاب های مرجع مانند کتاب مربوط به تاریخ تئاتر براکت و تصاویری که در آن درج شده اند، غافل شوید که همه آنها دارای تاثیراتی زیاد بر روی موفقیت در کنکور هنر هستند.

این روش ها را هم برای قبولی خود در کنکور هنر به کار ببندید

  • حضور مستمر در کلاس های جمع بندی

در این کلاس ها مباحث مهم و پر تکرار و مطالب دیگری که استاد پیشنهاد می دهد، مرور شده و هر یک از آنها در کسب تراز خوب، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

  • حضور جدی در کلاس های تست زنی و نکته برداری

با حضور در این کلاس ها می توانید از تکنیک ها و روش های تست زنی مطلع گردیده و سرعت عمل خود را در این زمینه افزایش دهید.

  • نکته مهم

فراموش نکنید که همه داوطلبان موفق کنکور هنر، تمامی این مسیرها را رفته تا به این مرحله رسیده اند، پس با دنبال کردن همه روش ها، سعی کنید از رقبای خود سبقت بگیرید.

از اهمیت درس خلاقیت نمایشی غافل نشوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.