درس خلاقیت موسیقی

0 283
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس خلاقیت موسیقی از آن دسته درس های بسیار مهم می باشد که برای علاقه مندان به قبولی در زیرگروه 5 حیاتی و نمره آور است. البته اگر به آهنگسازی و نوازندگی نیز علاقه مند باشید لازم است تا با مفاهیم بیان شده در این درس آشنا گردید. از همین رو در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار داده می شود.

روش مطالعه درس خلاقیت موسیقی

درس خلاقیت موسیقی از آن دسته درس های بسیار مهم می باشد که برای علاقه مندان به قبولی در زیرگروه 5 حیاتی و نمره آور است. البته اگر به آهنگسازی و نوازندگی نیز علاقه مند باشید لازم است تا با مفاهیم بیان شده در این درس آشنا گردید. چنانچه بتوانید در گروه هنر از درس خلاقیت موسیقی درصد بالایی را به دست آورید با اطمینان بیشتری می توانید قبولی خود را در زیر گروه هنر تضمین نمایید.

 

 

 

خرید کتاب مبانی موسیقی کارنامه کتاب از دیجی کالا

کتاب مبانی موسیقی اثر کیوان جعفری نژاد و سروین حزین انتشارات کارنامه کتاب (عکس از دیجیکالا)

خرید کتاب خلاقیت موسیقی تست کارنامه کتاب از دیجی کالا

کتاب خلاقیت موسیقی اثر کیوان جعفری نژاد نشر کارنامه کتاب (عکس از دیجیکالا)

خرید کتاب تئوری موسیقی دامیز از دیجی کالا

کتاب تئوری موسیقی دامیز اثر مایکل پیلوفر هالی دی (عکس از دیجیکالا)

 

در کنکور هنر از درس خلاقیت موسیقی دقیقا 20 سوال را می توانید داخل دفترچه خود مشاهده نمایید. جالب است که بدانید آمار کنکور سال 98 نشان می دهد که کمترین درصد ثبت شده برای این درس نیم و بیشترین درصد نیز 95 بوده است. از همین رو در ادامه بیشتر در خصوص درس فوق توضیح ارائه می شود.

سوالاتی که از سرفصل های درس خلاقیت موسیقی ارائه می شوند در سه دسته زیر تقسیم بندی می گردند:

  • مواد تئوری مربوط به موسیقی
  • موارد مربوط به شناخت انواع سازها
  • موارد مربوط به تاریخ موسیقی

درس خلاقیت موسیقی در کنکور دارای چه ضریبی است؟

درس خلاقیت موسیقی در کنکور دارای چه ضریبی است؟

زیر گروه
1 2 3 4 5
درس خلاقیت موسیقی 1 1 1 1 4

بررسی موارد تئوری در درس خلاقیت موسیقی کنکور هنر

همواره باید در نظر داشته باشید، سوالات و تست هایی که از این بخش ارائه می شوند دارای سطح تخصصی تری هستند. اگر شما با سازها آشنا باشید یا شخصا سازی می زنید، به راحتی می توانید از پس سوالات مفهومی و تئوری بر آیید. زیرا شما درک بهتر و عمیق تری با ساز زدن به دست می آورید و راحت تر خواهید توانست سوالات را تجزیه و تحلیل نمایید. البته نباید اینگونه برداشت شود که افراد ناآشنا به مبحث ساز نمی توانند پاسخ سوالات فوق را بدهند.

در این بخش سوالات به صورت تعریف، نت شناسی، صوت شناسی، آشنایی با خطوط حامل، آشنایی با انواع پرده ها، بررسی کلیدها، هارمونی ها، گام ها، آکوردها و مواردی از این قبیل می باشند. به صورت کلی اگر که شما با مفاهیم اولیه و توضیحات آنان آشنا باشید راحت تر خواهید توانست به سوالات پاسخ دهید.

بررسی موارد تئوری در درس خلاقیت موسیقی کنکور هنر

آشنایی با روش یادگیری درس خلاقیت موسیقی و بودجه بندی سوالات مربوط به آن

زمانی که شما تعداد سوالات و ضریب درس خلاقیت موسیقی را در کنکور بدانید، راحت تر می توانید وقت خود را برای یادگیری برنامه ریزی نمایید. از سوی دیگر شما با بررسی سوالات و یادگیری انواع آن می توانید تمرکز خود را بر روی بخش های اساسی قرار دهید. گاها یادگیری این مفاهیم برای افرادی که هیچ تجربه قبلی در خصوص موسیقی نداشته اند، دشوار بوده و فرار به نظر می رسد. اما باید دقت داشت که با برنامه ریزی و یادگیری روش مطالعه صحیح می توانید به این درس و نحوه تست زدن آن مسلط شوید.

یکی از سرفصل های مهم در درس خلاقیت موسیقی، بخش سازشناسی ایرانی و کلاسیک است. جالب است که بدانید هر ساله از این بخش در حدود 3 الی 4 سوال مطرح می گردد.در مورد سرفصل “تاریخ موسیقی ایران و جهان” نیز عموما هیچ مرجع خوبی مخصوصی بیان نمی آیند اما می توانید با تسلط بر روی کتاب های آموزشی از پس این بخش نیز بر آیید.
یکی از راه های افزایش درصد در درس خلاقیت موسیقی، شرکت در کلاس های جمع بندی، نکته و تست می باشد که در آنها تلاش می شود کل مطالب پوشش داده شوند و تکنیک های تست زنی بیان گردد. مفاد هر کدام از این کلاس ها به قرار زیر است:
  • کلاس جمع بندی: تمرکز اصلی در این کلاس بر روی مرور نمودن مطالب، تکرار موارد رایج، باز یادآوری نکات و بیان نمودن مباحثی است که در کنکور احتمال سوال آمدن از آن بخش ها بیشتر است.
  • کلاس های تست زنی: اگر قصد دارید با روش های تست زنی آشنا شده و سرعت عمل خود را بالا ببرید لازم است تا در کلاس های مذکور شرکت نمایید. این بخش می تواند فاصله شما و رقبا را افزایش داده و باعث برد شما گردد.

آیا شما به زیرگروه 5 و رشته های آن فکر نمی کنید؟

ممکن است که به عنوان داوطلب کنکور هنر، هدف شما زیر گروه 5 نباشد و خواهان رشته های دیگر باشید، در این صورت توصیه می شود تا بر روی مفاهیم تمرکز نکنید و به سراغ سازشناسی بروید. بسیاری از افراد درس خلاقیت موسیقی را نادیده می گیرند و همین مورد موجب می شود تا طی کنکور درصد منفی به دست آورند و رتبه خود را خراب نمایند. تاثیرگذاری این درس در کنکور بالا است لذا درصد منفی یا کم موجب می شود تا داوطلب از رشته مد نظر خود جای بماند.

برای درس خلاقیت موسیقی سازمان سنجش کتاب های خوبی را به عنوان منبع اصلی معرفی می نماید اما باید در نظر داشت که در اغلب این مراجع به بخش تئوری توجه آنچنانی نشده است. از همین رو توصیه می گردد تا در کنار مطالعه این کتاب ها حتما منابع دیگر را نیز در نظر داشته باشند.
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد اگر که شما نیز از منابع کنکور هنر به خوبی استفاده نموده اید اما نتوانسته اید در سال های گذشته به رتبه خوبی دست بیاورید، توصیه می کنیم حتما در جلسات مشاوره کنکور هنر آرته که شامل برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح می باشد شرکت نمایید تا بتوانید به رتبه به مراتب بهترین دست پیدا کنید.
برای درس خلاقیت موسیقی از چه منابعی استفاده کنیم؟
منابع درس خلاقیت موسیقی

برای درس خلاقیت موسیقی از چه منابعی استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید در این درس در کنکور هنر موفق باشید توصیه می شود تا در گام اول یک کتاب تئوری خوب مثل کتاب‌ تئوری جامع موسیقی تالیف پرویز منصوری یا مصطفی کمال پورتراب را خریداری نموده و در کنار کتاب های دبیرستانی خود مطالعه کنید. اگر بتوانید با نحوه ساز زدن نیز آشنا شوید، تاثیر مفاهیم بر شما بیشتر است. اما چون یادگیری موسیقی زمان بر است می توانید به گوش دادن بسنده نموده و ساختار آهنگ را بررسی کنید. برخی از کتاب های این درس به قرار زیر می باشند:

  • كتاب خلاقيت موسيقی (سازمان سنجش نیز این کتاب را تایید نموده است)، سال چهارم هنر (چاپ 1393)
  • مبانی نظری و ساختار موسيقی ایرانی، رشته‌ی موسيقی
  • شناخت سازهای اركستر سمفونيک 1 و 2، رشته‌ی موسيقی
  • سازشناسی ايرانی، رشته‌ی موسيقی

با توجه به اینکه درک مطالب گفته شده در کتاب های فوق زمانبر بوده و اغلب دانشجویان نیز این زمان را در اختیار ندارند از همین رو توصیه می شود تا در کلاس های مربوطه با عنوان جمع بندی شرکت نمایید. شما میتوانید از جلسات مشاوره کنکور هنر راهنمایی های لازم را کسب کنید. شما می توانید از تجربه مشاوران و اساتید موسسه ما استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.