درس خلاقیت تصویری و تجسمی

0 458
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس خلاقیت تصویری و تجسمی به ارائه مطالب تصویری می پردازد، و منجر به تقویت درک شما داوطلبان کنکور هنر از مفاهیم تصویری شده و از سوی دیگر کسب درصد قابل قبول از این درس در کنکور هنر به شما داوطلبان کمک می کند تا به موفقیت حتمی در کنکور دست پیدا کرده و در رشته دلخواه خود قبول شوید. در این مطلب به بررسی این درس می پردازیم. با آرته همراه باشید.

اهمیت درس خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور هنر

درس خلاقیت تصویری دارای تاثیر بسیار مهمی در کنکور هنر بوده و از بیشترین ضریب درسی برخوردار می باشد؛ یعنی اگر در این درس، موفق به کسب درصد قابل قبول شوید، می توانید امید بالایی به قبولی در کنکور هنر داشته باشید. در واقع این درس در همه زیرگروه های کنکور هنر دارای ضریب بالایی بوده و نقش موثری را در قبولی شما ایفا می کند؛ پس سعی کنید بیشترین تمرکز و توجه خود را روی این درس گذاشته تا با نتیجه ای که مورد انتظارتان است روبرو شوید.

در ادامه می خواهیم تا ضریب درس خلاقیت تصویری و تجسمی را در هر یک از زیر گروه های هنر مورد بررسی قرار دهیم.

خرید کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی سبز قلمچی از دیجی کالا

کتاب آموزش و تست سبز خلاقیت تصویری و تجسمی رشته هنر اثر جمعی از نویسندگان انتشارات قلم چی (عکس از دیجیکالا)

خرید کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی تست قلمچی از دیجی کالا

کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده خلاقیت تصویری و تجسمی آبی اثر جمعی از نویسندگان انتشارات قلم چی (عکس از دیجیکالا)

خرید کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی تست کارنامه کتاب از دیجی کالا

کتاب خلاقیت تصویری اثر آتوسا خلج امیرحسینی و آناهیتا صفی خانی انتشارات کارنامه کتاب (عکس از دیجیکالا)

 

در این خصوص باید بگوییم درس خلاقیت تصویری و تجسمی که از مهمترین درس های رشته هنر محسوب می شود:

  • در زیر گروه 1 دارای ضریب 4 است؛
  • در زیر گروه 2 هم دارای همین ضریب می باشد؛
  • در زیر گروه سه و چهار با ضریب 2 همراه بوده؛
  • و در زیر گروه 5 هم ضریب 1 را به خود اختصاص داده است؛

با توجه به اطلاعات ارائه شده در می یابیم که درس خلاقیت تصویری و تجسمی در زیر گروه های 1 و 2 با بیشترین ضریب همراه بوده و بیشترین تاثیر را در قبولی خواهد داشت.

درس خلاقیت تصویری و تجسمی یکی از مهمترین درس های رشته هنر
درس خلاقیت تصویری و تجسمی یکی از مهمترین درس های رشته هنر

تعداد سوالات مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی در دفترچه کنکور هنر

در دفترچه کنکور هنر، 20 تست مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی است؛ این درس، دومین رتبه اهمیت پس از درس درک عمومی هنر را به خود اختصاص داده و برای داوطلبانی که در رشته تجسمی تحصیل کرده و حالا می خواهند کنکور این رشته را پشت سر بگذارند، از اهمیت و تاثیر بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

اما سوال اینجاست که سوالات مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی از کدام منبع می باشند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم منبع اصلی برای سوالات مربوط به این درس، منبع آزاد کنکور هنر است و سوالات هم با توجه به ماهیت درس، از نوع سوالات مفهومی و تصویری می باشند؛ به عنوان مثال یکی از سوالات ممکن است راجع به مشخصات بصری تصویری خاص باشد که داوطلبان باید با توجه به درک خود به آن پاسخ داده و البته پاسخ درست را ارائه دهند؛ با توجه به همین موضوع، بیشترین تنوع را از سوالات مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی شاهد هستیم.

در ادامه باید بگوییم طی نتایجی که از کنکور سالهای اخیر مانند کنکور سراسری 98 به دست آمده و مشخص شده که بیشترین درصد مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی در این کنکور، 3.7 درصد بوده است، در می یابیم که این درس، دارای سطح نسبتاٌ دشواری بوده و اکثر داوطلبان موفق به کسب درصد خوب در این درس نمی شوند؛ البته این موضوع اختصاص به اکثریت داوطلبان دارد، وگرنه داوطلبان موفقی هم هستند که در سال گذشته در کنکور هنر و در درس خلاقیت تصویری و تجسمی، بیشترین درصد یعنی 61.3 درصد را کسب نموده اند که این درصد عالی است و احتمال قبولی در کنکور هنر را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

آکادمی آرته به عنوان مشاور ویژه و اختصاصی به افرادی که قصد دارند تا مطالعات کنکوری مربوط به کنکور هنر را استارت بزنند و تا به حال در آزمون ها نمره خوبی کسب نکرده اند، کمک می کنند تا به نتیجه دلخواه خود دست یابند؛ برای تحقق این امر هم به ارائه برنامه ریزی هفتگی به دانش آموزان پرداخته و دانش آموزان را یاری می کنند تا به وضعیت بهتری در این زمینه دست یابند.

[adguru adid=”1084″]

نکاتی در خصوص مطالعه درس خلاقیت تصویری و تجسمی

هر درسی، روش های مطالعه خاص خود را دارد و درس خلاقیت تصویری و تجسمی نیز همینطور است؛ ابتدا برای شروع به مطالعه این درس، باید از مطالب حفظیاتی شروع کنید؛ یعنی مباحث و تعاریفی که در منابع اصلی آزاد هنر وجود دارند را پیدا کرده و به مطالعه آنها بپردازید. سپس به بررسی تصاویری که در کتاب خلاقیت تصویری وجود دارند پرداخته و سعی کنید درک خود را از این تصاویر بالا ببرید.

به عنوان مثال تصویر مربوط به بخش مفهوم جنبش بصری که در کتاب آمده است، در کنکور هنر نیز ارائه خواهد شد، اما به نحوی دیگر، یعنی ممکن است همین تصویر در بخش مفهوم تنوع ارائه گردد؛ پس بررسی و مطالعه تصاویر که هم در کتاب درسی آمده و هم در منابع آزاد هنر وجود دارند، تا حد زیادی اهمیت خواهد داشت.

این موضوع را هم لازم است بگوییم که بخشی از سوالات مربوط به کنکور هنر در سالهای گذشته، از بخشی که دانش آموزان، تصورش را نمی کردند، مطرح شده بود؛ مانند بخش زیرنویس که کمتر کسی به آنها توجه دارد.

درس خلاقیت تصویری و تجسمی دارای اهمیتی بالا در کنکور هنر
درس خلاقیت تصویری و تجسمی دارای اهمیتی بالا در کنکور هنر

 

از اهمیت تست زنی و برنامه ریزی غافل نشوید

اگر خواهان این هستید که بر درس خلاقیت تصویری و تجسمی مهارت و تسلط پیدا کرده و توانایی خود را در این درس افزایش دهید، پس باید تست زنی انجام دهید، البته اهمیت برنامه ریزی جامع و هدفمند هم در این زمینه بر هیچکس پوشیده نیست، سعی کنید نگاهی به همه تست ها، چه تست های تالیفی و چه تست کنکور بیندازید تا به آشنایی بیشتری با سوالات دست پیدا کنید.

در مورد سوالات مربوط به درس خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور هم باید بگوییم، تنها در صورتی سوالات را پاسخ دهید که از صحیح بودن پاسخ، اطمینان صددرصدی داشته باشید، برای وصول به این نتیجه، تمرین و تکرار، بسیار مهم است؛ چرا که سوالات ساده نبوده و از نوع سوالات مفهومی هستند، پس اگر اطمینان ندارید، پاسخ ندهید تا نمره منفی برای شما لحاظ نشود که این امر منجر به کاهش شدید رتبه شما خواهد شد؛ باز هم تاکید می کنیم اگر از مفاهیم سواد بصری به طور کامل مطلع هستید و با آنها آشنایی دارید، سوالات را پاسخ دهید.
درس خلاقیت تصویری و تجسمی شامل مفاهیم تصویری
درس خلاقیت تصویری و تجسمی شامل مفاهیم تصویری

 

پیش نیازهای اساسی برای درس خلاقیت تصویری و تجسمی

هر درسی، پیش نیازهای خاص خود را دارد، یعنی اگر قرار به مطالعه درس خلاقیت تصویری و تجسمی باشد، باید ابتدا مباحث مربوط به درک عمومی هنر که مربوط به نقاشی هستند را مطالعه کرده و سپس مطالعه بعدی را آغاز نمایید؛ تا این کار را انجام ندهید، موفقیتی حاصل نخواهید کرد.

مباحث درک عمومی هنر به شما کمک می کنند تا بهتر با مفاهیم درس خلاقیت تصویری و تجسمی آشنا شده و آنها را درک کنید؛ با توجه به اینکه این درس ها دارای منابع مشترک می باشند، لذا با مطالعه مباحث درک عمومی هنر می توانید از عهده پاسخ دادن به سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی هم به خوبی برآیید.

تسلط بر مفاهیم تصویری با درس خلاقیت تصویری و تجسمی
تسلط بر مفاهیم تصویری با درس خلاقیت تصویری و تجسمی

چند توصیه مهم

اگر خواهان کسب درصد مناسب در درس خلاقیت تصویری و تجسمی هستید، باید تمرکز خود را روی تصاویر بالا برده و تصاویر زیادی را مورد بررسی قرار دهید؛ چه تصویرهایی که در کتاب های درسی ارائه شده اند و چه آنها که در کتاب های غیر درسی درج شده اند؛ حتماٌ به عنوان تصویر هم دقت داشته باشید و فقط به بررسی تصاویر نپردازید.

1. از کلاس های جمع بندی غافل نشوید

مباحث پرتکرار که نقش مهمی در کسب تراز ایفا می کنند را از قلم نیندازید، حتماٌ مروری بر آنها داشته باشید، مطالبی که اساتید بر آنها تاکید داشته و احتمال می دهند در کنکور ارائه شوند را هم مد نظر قرار دهید.

2. حتما در کلاس های تست زنی و نکته برداری شرکت کنید

در این صورت با تکنیک های تست زنی آشنا شده و نکات را بهتر متوجه می شوید؛ ضمناٌ سرعت عمل شما هم در کنکور هنر، بالاتر رفته و در نتیجه می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.