درس ترسیم فنی

0 209
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

درس ترسیم فنی که بیشترین تعداد سوال را در دفترچه کنکور هنر به خود اختصاص داده است، یکی از مهمترین درس هایی است که باید به آن توجه داشته باشید. با مهارت یافتن روی این درس، مانند یک داوطلب مسلط می توانید هر نوع سوالی را به خوبی پاسخ داده و احتمال شکست را کاهش دهید. در این مطلب از سلسله مطالب معرفی منابع تخصصی رشته هنر، به بررسی تخصصی درس ترسیم فنی می پردازیم. با آرته همراه باشید.

درس ترسیم فنی یکی از درس های تخصصی و مهم در کنکور هنر

برای شرکت در کنکور هنر و کسب موفقیت در آن، باید مطالعات جامعی را از دروس مختلف داشته باشید، یکی از این دروس که در دفترچه اختصاصی کنکور هنر، 20 سوال را شامل می گردد، درس ترسیم فنی است. در این درس، مباحثی تحت عنوان هندسه و ترسیمات مطرح شده که شما داوطلبان عزیز ملزم به مطالعه کامل آنها هستید.

اگر واقعاً وقت کافی را برای مطالعه درس ترسیم فنی اختصاص دهید و مباحث ذکر شده را مطالعه نمایید، می توانید به کسب درصد عالی در این درس امید داشته باشید. اما در رابطه با درصد کسب شده از درس ترسیم فنی در کنکور سال 98 باید بگوییم میانگین درصد این درس، 2.5 درصد و بالاترین درصد هم 82.1 درصد گزارش شده است.

ضریب درس ترسیم فنی در هر یک از زیر گروه های کنکور هنر چقدر است؟

در بررسی ضریب درس ترسیم فنی در هر یک از زیر گروه های کنکور هنر باید بگوییم ضریب آن در زیر گروه های یک و دو برابر با 1 است، در زیر گروه های سه و چهار با ضریب 2 همراه بوده و در زیر گروه پنج هم ضریب 1 دارد.

کدام یک از مباحث در طرح سوالات مربوط به این درس نقش دارند؟

سوالات مربوط به درس ترسیم فنی هم از هر یک از مباحث ترسیمات هندسی، هندسه، تصاویر دو بعدی، تصاویر سه بعدی، هندسه احجام، شناخت احجام، مقیاس، برش و تداخل، نقشه کشی، ابزار و تجهیزات و نسبت طلایی مطرح می گردند.

مطالعه درس ترسیم فنی
مطالعه درس ترسیم فنی

با حضور در این کلاس ها، حتما موفق به کسب درصد بالایی از درس ترسیم فنی خواهید شد

  • در کلاس های جمع بندی شرکت کنید

در این کلاس، مباحث مهم و پر تکرار مرور شده و جمع بندی آنها نیز صورت می گیرد. همچنین استادان در کلاس های جمع بندی، مطالب مهم را بارها و بارها یادآوری می کنند تا این مطالب از ذهن شما خارج نشوند؛ ضمن اینکه مطالبی که در کسب تراز خوب نقش داشته و از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند، بسته به تشخیص استاد، در کلاس جمع بندی تکرار می گردند.

  • کلاس های نکته و تست زنی را فراموش نکنید

حضور شما در کلاس های نکته و تست باعث می شود تا هم با تکنیک های خوب تست زنی آشنا شوید و هم در کنکور هنر و در پاسخ دادن به سوالات، با سرعت بیشتری عمل کنید؛ اگر سرعت خود را در این زمینه افزایش دهید، حریف رقبای خود شده و خواهید توانست از آنها جلو بزنید.

لازم است این نکته بسیار مهم را خدمت شما داوطلبان عزیز بگوییم سوالاتی که از درس ترسیم فنی طرح می شوند، شامل سوال های تصویری و مفهومی گردیده و بنابراین باید تاکید بیشتری روی اینگونه سوالات داشته باشید و آنها را مداوم تمرین و تکرار کنید. علاوه بر این باید مفاهیم و تعاریف ابتدایی این درس را هم مطالعه کرده و در صدد یادگیری آنها برآیید، با این کار می توانید صورت سوال را خیلی راحت حل کنید، بدون اینکه احساس نابلدی در ترسیم فنی داشته باشید.
اهمیت درس ترسیم فنی
اهمیت درس ترسیم فنی

درس ترسیم فنی به هیچ وجه سخت و مشکل نیست

خیلی از داوطلبان تصور می کنند درس ترسیم فنی دشوار است، در حالی که این درس اصلا سخت نیست. شاید یکی از دلیل هایی که باعث شده داوطلبان اینطور فکر کنند، تدریس نادرست آن در هنرستان باشد.

اگر جزو داوطلبانی هستید که همین تصور را درباره درس ترسیم فنی دارید، باید آن را کنار گذاشته و در عوض با روش های صحیح مطالعه این درس آشنا شوید؛ در صورتی که این کار را انجام دهید و برنامه ریزی صحیح داشته باشید؛ متوجه این حقیقت خواهید شد که درس ترسیم فنی، نه تنها دشواری خاصی ندارد، بلکه از درس های بسیار آسان محسوب می شود که با یادگیری آن و کسب درصد قابل قبول از این درس، موفقیتتان در کنکور هنر، حتمی و قطعی خواهد بود.

شرط کسب درصد بالا در درس ترسیم فنی، استفاده از این روش های مطالعاتی خواهد بود

درس ترسیم فنی شامل سه سطح کلی از سوالات می شود که این سوالات به ترتیب دارای مباحث مفهومی یا تجسمی، مباحث محاسباتی و مباحث حفظی و تعریفی می گردند. حال برای اینکه اشراف کلی روی این سوالات پیدا کرده و بر آنها به طور کامل تسلط یابید، باید این روش های مطالعاتی که روش های کاملا درست و اثبات شده ای هستند را اجرا نمایید:

1. روی تست های آموزشی مربوط به سوالات مفهومی کار کنید

اگر روی این تست ها تمرکز بیشتری داشته باشید، می توانید از عهده پاسخ دادن به سوالات مفهومی و تجسمی به خوبی برآیید.

یادگیری درس ترسیم فنی
یادگیری درس ترسیم فنی

2. تست های زمان دار را هم به لیست اضافه کنید

اگر به سراغ تست های زمان دار مربوط به مباحث تجسمی و مفهومی رفته و مدیریت زمان را در دست بگیرید، حتما موفقیت بیشتری را در تست زنی پیدا خواهید کرد.

آکادمی آرته؛ مشاوره ویژه و برنامه ریزی هفتگی را خدمت افرادی که در آزمون های قبلی موفق نشده و قصد شروع دوباره دارند، ارائه می کند و آنها را در رسیدن به نتیجه مورد انتظار یاری خواهند کرد. همچنین اگر برای اولین بار است که قصد شرکت در کنکور هنر را دارید، میتوانید از خدمات ویژه مشاوره آرته استفاه کنید.

منبع سوالات محاسباتی مربوط به درس ترسیم فنی کدام است؟

سوالات محاسباتی این درس از مبحث هندسه طرح گردیده و برای اینکه این سوالات را به درستی پاسخ دهید، باید فرمول های مخصوص آن را یاد گرفته و تست های مربوط به آن را حل کنید، تمرین و تکرار هم اهمیت زیادی داشته و نباید تمرین و تکرار را حذف کرده و نسبت به آن بی اهمیت باشید.

شما با مطالعه این سوالات، خواهید توانست سوالات مربوط به درس درک عمومی ریاضی و فیزیک را هم پاسخ دهید، چرا که سوالات مربوط به این دو درس مشابه هم بوده و با یک مطالعه کلی از یک درس می توانید بر سوالات درس دیگر به خوبی فائق شوید.

پیشنهاد موثر برای یادگیری بهتر مطالب

اگر شما داوطلبان عزیز سعی کنید مطالب حفظی را شناسایی و حفظ کنید، قطعا موفقیت بیشتری را در امر یادگیری کسب خواهید کرد، البته این روش فقط برای مطالب حفظی، موثر بوده و با استفاده از این روش ضرر نخواهید کرد. همچنین اگر مطالبی که به نظرتان مهم می رسند را هایلایت کرده و به مرور آنها بپردازید، باز هم از این طریق به یادگیری بهتر کمک خواهید کرد و در این صورت محال است مطالب از ذهنتان پاک شوند.

بودجه بندی مطالب، بهترین روشی است که می توانید به کار بگیرید

اگر چه پیروی از یک برنامه اصولی می تواند شما را در مطالعه بهتر مطالب یاری نماید، اما باید در کنار این کار، زمان بیشتری را هم برای مطالعه اختصاص دهید، به خصوص برای درس هایی که پر تکرار بوده و مهم تر به نظر می آیند.

اگر مایل به دریافت مباحث بودجه بندی درس ترسیم فنی هستید و یا به دنبال منابعی جامع که حل سوالات تستی را ارائه نموده اند می گردید می توانید در کانال تلگرام آکادمی آرته عضو شده و از راه حل استادان و روش های درستی که برای مطالعه بهتر مباحث پیشنهاد می کنند، بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.