دانشگاه‌های بدون کنکور رشته طراحی لباس

4 11,504
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

دانشگاه‌های بدون کنکور رشته طراحی لباس را بسیاری از علاقه مندان به پذیرش در این رشته پرطرفدار گروه آزمایشی هنر جویا هستند. در این مطلب قرار است برای شما رشته طراحی لباس را به طور کامل معرفی کنیم. در قسمت بعدی معرفی این رشته هم به سراغ دانشگاه هایی خواهیم رفت که بدون کنکور در آن ها می توانید در این رشته تحصیل کنید. اگر شما هم از افرادی باشید که در گروه آزمایشی هنر قصد شرکت داشته باشید و از قوه خلاقیت بالایی برخوردار باشید احتمالا به دنبال پذیرش در این رشته پرطرفدار هستید. پس با ما باشید تا در این باره کامل ترین توضیحات را ارائه کنیم.

رشته طراحی لباس

این رشته را می توان از رشته های بسیار کابردی دانست. به کمک این رشته افرادی تربیت می شوند که به فراخور نیاز های پوشاک جامعه و با استفاده از وسایل و ماشین آلات مناسب بهترین پوشاک را طراحی و عرضه کنند. برای این کار داشتن مهارت های طراحی الگو و نیز دوختن و برش دادن دارای اهمیت بسیار می باشد.

اگر از ما بپرسید این رشته دارای چند حوزه اصلی می باشد پاسخ ما به شما دو مورد زیر می باشند:

  • حوزه صنعتی
  • حوزه تک دوزی که به مزون نیز شهرت دارد.
اهداف حوزه تک دورزی به دیزاین و دوخت البسه برای اشخاص مرتبط است. اما در حوزه صنعتی اوضاع متفاوت است. این حوزه کاربردی تر بوده و خود دارای زیرشاخه های مختلف می باشد. در این حوزه تولید و دوخت البسه پارچه ای و جین و نیز پیراهن زنانه و مردانه و …. بررسی و انجام می شود. شما عزیزان برای اطلاع از آخرین اخبار درباره دانشگاه های بدون کنکور رشته طراحی لباس و یا هر اطلاعات دیگری در حوزه کنکور می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم خدمت شما ارائه شوند.

پذیرش بدون کنکور رشته طراحی لباس

چند سالی می شود که امکان تحصیل در این رشته صرفا باتوجه به سوابق تحصیلی و نه کنکور فراهم شده است. برای همین تصمیم گرفته ایم تا چند دانشگاه مطرح را در این باره برای شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد شناخت دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته طراحی لباس را دارید ادامه مطلب برای شماست.

پذیرش دانشگاه الزهرا در رشته طراحی لباس

طیفی از دانشگاه ها پذیرنده دانشجو براساس سوابق تحصیلی در رشته طراحی لباس می باشند. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه الزهرا می باشد. غیر از دانشگاه الزهرا نیز طیفی دیگر از انواع مختلف دانشگاه پذیرنده دانشجو در این رشته پرطرفدار می باشند. منظور از انواع دانشگاه سراسری و یا آزاد و یا غیر انتفاعی بودن آن می باشد. برای نمونه می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه علم و فرهنگ تهران (غیر انتفاعی)
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه های دختران دکتر شریعتی (فنی و حرفه ای)

رشته طراحی لباس چه دروسی دارد؟

درباره برخی از دروس پایه رشته طراحی لباس قرار است در این بخش برای شما توضیحاتی ارائه کنیم. از طرف دیگر می خواهیم بعد از این بخش به سراغ بررسی دروس تخصصی این رشته پرطرفدار در گروه آزمایشی هنر بپردازیم. گرایش های مختلف طراحی پارچه و لباس دروس زیر را به صورت مشترک دارا می باشند:

  • کارگاه طراحی پایه
  • کارگاه عکاسی پایه
  • هنر و تمدن اسلام
  • آشنایی با هنر در تاریخ
  • آشنایی با هنر های سنتی در ایران
  • خوشنویسی و طراحی حروف
  • کارگاه طراحی بافت مقدماتی
  • کارگاه طراحی چاپ مقدماتی
  • کارگاه طراحی لباس مقدماتی
  • آشنایی با رشته های معاصر

گرایش طراحی لباس دارای کدام واحد های تخصصی می باشد؟

مهم ترین دروس تخصصی این گرایش به شرح زیر می باشند:

  • تاریخ لباس در ایران و جهان
  • کارگاه طراحی تخصصی
  • کارگاه دوخت
  • کارگاه طرح ریزی الگو
  • کارگاه طراحی لباس
  • تحقیق درباره طراحی لباس
  • ارائه رساله نهایی

رشته طراحی لباس چه تعداد واحد درسی را دارا می باشد؟

در لیست زیر پاسخ این سوال شما را داده ایم:

  • دروس عمومی : مشتمل بر 21 واحد درسی
  • دروس اصلی : مشتمل بر 35 واحد درسی
  • دروس پایه : مشتمل بر 25 واحد درسی
  • دروس انتخابی : مشتمل بر 6 واحد درسی
  • دروس تخصصی : مشتمل بر 46 واحد درسی

برای پذیرش در این رشته چه شرایطی را باید داشته باشم؟

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم چون در این پذیرش بحث کنکور مطرح نیست پس بحث شرط معدل اهمیت بسیار پیدا می کند. در صورتی که از نظر معدل مشکلی نداشته باشید می توانید پس از پرداخت مبلغ تعیین شده به عنوان شهریه به تحصیل در دانشگاه مربوطه بپردازید. زمان ثبت نام این رشته مانند بسیاری از رشته های بدون کنکور دیگر یکی دی ماه و دیگری در نوبت شهریور ماه می باشد. طوری که فرد برای ترم مهر ماه و یا ترم بهمن ماه وارد دانشگاه شده باشد. اگر درباره زمان دقیق ثبت نام در این رشته در این دو نوبت نیاز به دقیق ترین اطلاعات دارید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید تا به خوبی همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

تحصیل در رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه آزاد

علاوه بر دانشگاه علم و فرهنگ و نیز الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی نیز این درس را به صورت بدون کنکور ارائه می کند. اینکه شهریه تحصیل در این دانشگاه چقدر است درحقیقت در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. اما این را بدانید که هرچند هم محبوبیت این رشته در حال افزایش باشد هنوز هم بازار این رشته اشباع نشده است. برای همین می توانید با تحصیل در این رشته و داشتن کمی خلاقیت به درآمد خوبی در این رشته برسید.

آیا دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش بدون کنکور دارد؟

در حقیقت این امر فعلا برای دانشگاه آزاد میسر نیست.

تنها افرادی می توانند به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد این رشته را ادامه تحصیل دهند که دارای شرایط استعداد های درخشان باشند.

این افراد باید در دوره کارشناسی معدل بالای 17 در رشته های علوم انسانی و معدل بالای 16 در سایر رشته ها بدست آورند.

اما شرط معدل تنها پیش نیاز این امر نیست. بلکه شما باید دوران کارشناسی پیوسته را حداکثر در 8 ترم و ناپیوسته را در 4 ترم به پایان رسانده باشید. از طرف دیگر در دوران کارشناسی خود نباید هیچ یک از دروس شما معادل سازی شده باشند. به علاوه اینکه شما نمی توانید برای رشته ای غیر همنام با رشته کارشناسی خود درخواست دهید.

کدام یک از دانشگاه های کشور برای مقطع فوق لیسانس رشته طراحی لباس دانشجو می پذیرند؟

مهم ترین این دانشگاه ها به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه هنر تهران
  • دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ
  • دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر در شهر یزد
  • دانشگاه غیر انتفاعی اما جواد در شهر یزد
  • دانشگاه آزاد واحد جنوب در شهر تهران
  • و …

سخن آخر

در این مطلب تمامی آنچه را که برای دانستن درباره رشته طراحی لباس بدون کنکور و تحصیل در آن لازم داشتید را شرح دادیم.

رشته طراحی لباس رشته ای محبوب و دارای بازار کاری قابل توجه می باشد. به طوری که فرد اگر به خوبی و با علم و مهارت کافی فارق التحصیل شود می توانید درآمد قابل توجهی برای خود دست و پا کند.

درباره دانشگاه های ارائه کننده این رشته تحصیلی به صورت بدون کنکور نیز برای شما توضیحات لازم را ارائه کردیم. دانستید که امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی جز برای دانشجویان دارای شرایط استعداد های درخشان مقدور نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. خزان می گوید

    سلام روز بخیر
    من شنیده بودم دانشگاه الزهرا رشته طراحی لباس رو با کنکور قبول میکنند
    از کجا مطمعن شم که میتونم بدون کنکور واردشم؟

    1. آکادمی آرته می گوید

      بر اساس دفترچه انتخاب رشته که توسط سازمان سنجش ارائه میشود در این رشته و در این دانشگاه بدون کنکور امکان پذیرش نمی باشد.

  2. Zahra می گوید

    سلام من رشته خیاطی لباس شب و عروس کاردانش میخونم امسال میرم دوازدهم معدلم 19.29 هست میخواستم بپرسم میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه الزهرا بشم؟؟
    چند تا از نظرات را خواندم و شما گفتین که بدون کنکور نمیتوان در رشته طراحی دوخت شرکت نمود میخواستم بپرسم من که کاردانش میخونم چه کنکوری باید بدم تا دانشگاه سراسری قبول شوم؟؟

    1. آکادمی آرته می گوید

      وقت بخیر. در کنکور هنر رشته ی طراحی دوخت وجود نداره. این رشته در کنکور فنی حرفه ای هستش و در دانشکده های فنی تدریس میشه. در کنکور هنر شما میتونین در رشته های طراحی پارچه و طراحی لباس مشغول به تحصیل بشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.