بهترین دانشگاه برای رشته طراحی لباس

بهترین دانشگاه برای رشته طراحی لباس
0 3,457
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

انتخاب دانشگاه خوب یکی از دغدغه های مهم هنرجویان علاقه مند به رشته طراحی لباس است. به احتمال زیاد شما که دارید این مقاله را می خوانید، هدفتان ورود به دانشگاه و گرفتن مدرک معتبر این رشته می باشد و شاید قصد ورود به آموزشگاه های آزاد را نداشته باشید.  پس به شما پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخوانید. انتخاب دانشگاه، قدم اول هدفگذاری شما است. قطعا بعد از مرحله انتخاب بحث تلاش و کوشش مطرح می شود. دانشگاه های رنک یک ایران برای رشته طراحی لباس خواهان بسیار زیادی دارد پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که این قصد نشستن روی این صندلی ها رابا حضور بهترین اساتید طراحی لباس را دارید، باید سخت تلاش کنید تا در کنکور سراسری هنر رتبه بسیار خوبی کسب کنید. در ادامه آکادمی تخصصی کنکور  هنر آرته بهترین دانشگاه های فعال ایران در رشته طراحی لباس را به شما معرفی می کند.

رشته طراحی لباس به علت درآمد بالای آن در سالهای اخیر بیش از پیش محبوب بسیاری از هنرجویان شده است و رقابت تنگاتنگی در رسیدن به این عرصه وجود دارد. قطعا اگر شما هم علاقه مند به رشته طراحی لباس هستید، در اینترنت به دنبال بهترین دانشگاه ها و بهترین آموزشگاه های تهران یا شهرستان گشته اید. از آنجا که انتخاب دانشگاه در میزان پیشرفت و موفقیت شما در زمینه اطلاعات، کسب درآمد و حتی اپلای و خروج از کشور تاثیر بسزایی دارد، ما در این مقاله سعی می کنیم بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

رشته طراحی لباس بر اساس کنکور سراسری هنر

اگر جزو دانش آموزانی هستید که می خواهید از طرق کنکور سراسری هنر وارد رشته طراحی لباس شوید، پس از شرکت در کنکور کتبی و عملی هنر مرحله انتخاب فرا می رسد. اگر که شما درآزمون کتبی و عملی رتبه مورد نیاز را کسب کرده باشید مجاز می شوید تا بهترین دانشگاه های طراحی لباس را در لیست انتخابی خود قرار دهید. حال اگر داوطلب کنکور هنر هستید آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته می تواند به شما در راه رسیدن به بهترین دانشگاه های طراحی لباس یاری کند. کافی است با ما تماس بگرید.

رشته طراحی لباس بر اساس کنکور سراسری هنر
رشته طراحی لباس بر اساس کنکور سراسری هنر

رشته طراحی لباس بر اساس سوابق تحصیلی بدون کنکور

یکی دیگر از راه های ورود به رشته طراحی لباس از طریق سوابق تحصیلی دیپلم یا همان شرط معدل است که دیگر نیازی به شرکت در کنکور سراسری هنر نمی باشد. اما دقت کنید که شما تاز طریق سوابق تحصیلی فقط  می توانید در مقطع کاردانی ( فوق دیپلم) و در دانشکده های غیر انتفاعی علمی کاربردی شرکت نمایید. در صورت انتخاب این سری از دانشگاه ها ملزم به پرداخت شهریه می باشید. از شروط ورود به دانشکده های طراحی لباس بر اساس سوابق تحصیلی داشتن معدل کتبی دیپلم بالای 16 می باشد.

 دانشکده طراحی لباس یا دانشگاه ؟

در رشته طراحی لباس فقط دو دانشگاه وجود دارد. و مابقی دانشکده های فنی حرفه ای هستند که این رشته را ارائه می کنند. خیلی از دانش آموزان فکر می کنند که دانشکده های فنی حرفه ای سطح پایین تری دارند اما اینطور نیست. فرق اساسی دانشگاه با دانشکده در مستقل بودن آنهاست. دانشکده ها از دانشگاه ها جدا شده و به صورت مستقل عمل می کنند از این جهت دانشکده نام گرفته اند و این به معنی پایین بودن سطح کیفی آنها نمی باشد.

شرایط قبولی در دانشگاه های دولتی

اگر جزو افرادی هستید که تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت کاملا رایگان مد نظر شماست باید در کنکور سراسری هنر شرکت نمایید و البته رتبه بسیار خوبی کسب کنید که این کار نیازمند تلاش فوق العاده و پیوسته ای می باشد.

عناوین دروس تخصصی کنکور کتبی هنر عبارتند از :

  • درک عمومی هنر با ضریب12
  • درک عمومی ریاضی و فزیک با ضریب 5
  • خلاقیت تصویری با ضریب 3

پس از  شرکت در کنکور کتبی باید در مرحله دوم یعنی کنکور عملی هنر نیز شرکت کنید که ضریب آن 12 می باشد و شرکت در این مرحله نیز مانند مرحله اول اجباری است.

شرایط قبولی در دانشگاه های دولتی رشته طراحی لباس
شرایط قبولی در دانشگاه های دولتی رشته طراحی لباس

معرفی دانشگاه ها و دانشکده ها در رشته طراحی لباس بر اساس کنکور سراسری هنر

دانشگاه ها و دانشکده هایی که در رشته طراحی لباس پذیرش دانشجو دارند ( بر اساس دفترچه اتخاب رشته سال 1401)

  • استان تهران _ دانشگاه الزهرا ( ویژه خواهران )
  • استان تهران _ دانشکده دکتر شریعتی
  • استان تهران _ دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ
  • استان اصفهان _ دانشکده غیر انتفاعی دختران نجف آباد
  • استان البرز _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران کرج
  • استان خراسان رضوی_ آموزشکده فنی حرفه ای دختران سبزوار
  • استان فارس _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران شیراز
  • استان قم _ دانشگاه حضرت معصومه ( ویژه خواهران)
  • استان قم _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران قم
  • استان کردستان _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران سنندج
  • استان کرمانشاه _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران کرمانشاه
  • استان گلستان _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران گرگان
  • استان گیلان _ اموزشکده فنی حرفه ای دختران رشت
  • استان لرستان _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران خرم آباد
  • استان مازندران _ آموزشکده فنی حرفه ای دختران ساری
دانشگاه های طراحی لباس

موسسات غیر انتفاعی پذیرنده دانشجو در رشته طراحی لباس

  • موسسه غيرانتفاعي آپادانا – شيراز
  • موسسه غيرانتفاعي هنر شيراز
  • موسسه غيرانتفاعي رسالت – كرمان
  • موسسه غيرانتفاعي وحدت – تربت جام
  • موسسه غيرانتفاعي روزبه – زنجان
  • موسسه غيرانتفاعي فيض الاسلام – خميني شهر اصفهان
  • موسسه غيرانتفاعي معماري و هنر پارس – تهران
  • موسسه غيرانتفاعي مهر آستان – آستانه اشرفيه
  • موسسه غيرانتفاعي كمال الملك – نوشهر
  • موسسه غيرانتفاعي مارليك – نوشهر
  • موسسه غيرانتفاعي حكيم ناصرخسرو – ساوه
  • دانشگاه غيرانتفاعي علم و هنر – يزد
  • موسسه غيرانتفاعي امام جواد(ع) – يزد

 

پس از موفقیت در مقطع کارشناسی و کسب مدرک خود، شانس قبولی در مقاطع بالاتر بر اساس معدل دانشگاهی را از دست ندهید شما می توانید در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سطح بالا مشغول به تحصیل شوید.

سخن پایانی

با توجه به ظرفیت پایین و پذیرش محدود دانشگاه های دولتی برای رشته طراحی لباس سالانه افراد زیادی در حال تلاش برای رسیدن به صندلی دانشگاه این رشته می باشند. پس اگر شما نیز خواهان این رشته پر درآمد و فوق العاده می باشید، باید برای کسب رتبه عالی در کنکور عملی و کتبی هنر تلاش نمایید. یادتان نرود که کنکور نیازمند برنامه ریزی و تلاش پیوسته است. آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته از بهترین مراکز حاضر جهت ارائه برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی در امر هنر می باشد، کافی است با ما تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.