برنامه ریزی کنکور هنر

0 135
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

کنکور سراسری در کشور عزیزمان ایران در هر سال برگزار می شود، کنکور هنر در واقع گروه آزمایشی شناور محسوب می شود، اصطلاح شناور به این معناست که دیگر گروه های آزمایشی می توانند همزمان با کنکور در رشته ی خود، در آزمون کنکور هنر نیز شرکت کنند.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود، آیا صرفا خرید منابع کنکور هنر کافیست؟

همواره داشتن یک برنامه ی منسجم و اصولی برای رسیدن به موفقیت در همه ی مراحل زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
همانطور که یک درخت میوه اگر بدون مراقبت در یک زمین رها شود، مسلما نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت، اما درختی که مراقبت شود و به موقع به آن رسیدگی شود مسلما به بهترین بازدهی خود خواهد رسید.

بنابراین برای رسیدن به موفقیت در امر کنکور مواردی همچون اصول اولیه مطالعه و یادگیری و داشتن برنامه ی تحصیلی اصولی و منسجم یک امر حیاتی به حساب می آید.

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته آماده ارایه مشاوره در زمینه برنامه ریزی تحصیلی برای شما می باشد.

هیچ وقت نمی توان یک قدم بسیار بزرگ به سمت موفقیت برداشت یا در واقع موفقیت را با یک قدم به دست آورد، بلکه موفقیت متشکل از قدم های بسیار کوچک و با صبر و حوصله و دقت به دست می آید.
هیچ موفقیتی در یک شب حاصل نمی شود.

ما در این مقاله سعی بر این داریم اصول کلی برنامه ریزی کنکور هنر ۱۴۰۱ را برای شما شرح دهیم :

یک برنامه ی حرفه ای مشخص می کند که در چه وضعیتی آغاز می شود، رشد می کند و به انتهای مسیر می رسد.
زیرا هر قدمی که بر می داریم باید بدانیم قدم بعدی چه احتمالاتی برای ما به وجود می آورد.
بر همین اساس برنامه ریزی صحیح دارای یک اصول مشخص می باشد، و یکی از خصوصیات برنامه ی صحیح، قابل اجرا بودن آن است.

آکادمی کنکور هنر آرته متناسب با ظرفیت هر داوطلب، ساعت مطالعه، پتانسیل یاد گیری و نقاط قوت و ضعف هر هنر جو برنامه ای کاملا شخصی سازی شده طراحی می کند.

اصل اول

اراده، هدف، انگیزه

همه چیز از خواست ما آغاز می شود، هنرجو باید بداند تا زمانی که اراده ی کافی و تصمیم جدی نگرفته باشد هیچ مشاوری نمی تواند کمک چندانی کند.
هر مسیر موفقیتی سختی ها و چالش های خود را دارد، اگر سرگذشت هر انسان موفق را بخوانید متوجه سختی ها و فداکاری هایی که در راه خود انجام داده خواهید شد.
لذا سعدی، شاعر بزرگ ایران زمین در همین باب می فرمایند :
نابرده رنج ، گنج میسر نمی شود.

شما می توانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را بنویسید و هر روز آن را نگاه کنید و این کار برای شما یاد آوری می کند که هر روز باید به تلاش خود ادامه دهید.

حتی می توانید یک دیوار از اتاق خود را برای کنکور هنر اختصاص دهید و ما اسم آن را دیوار کنکوری نام گذاشته ایم.

می توانید کار های هر روز خود را یاد داشت کرده و خود را با دیروز خودتان مقایسه کنید و زمان هایی که احساس نا امیدی و بی انگیزگی کردید کافیست با دیدن به این آمار و ارقام به یاد بیاورید که چقدر از مسیر موفقیت را پشت سر گذاشته اید.
نباید هرگز دچار روزمرگی شوید، ما برای حل این مشکل راه حل های بسیار متنوع و نوینی برای شما تهیه کرده ایم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مشاوره کنکور هنر و برنامه ریزی تحصیلی با تلفن گویای آکادمی آرته تماس حاصل بفرمایید.

برنامه ریزی صحیح و انجام پذیر

یکی از خصوصیات مهم برنامه ی مناسب، مشخص کردن هدف برای داوطلب کنکور هنر سراسری و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت در هر درس تخصصی و عمومی، می باشد.
هرچقدر این اطلاعات دقیق تر باشد برنامه ی مورد نظر اصطلاحا شخصی سازه می شود و فقط برای همان فرد کاربرد خواهد داشت.

آکادمی کنکور هنر آرته به هیچ عنوان از برنامه های از قبل آماده استفاده نمی کند و تمامی برنامه های متناسب با ظرفیت های فرد نوشته می شود.

 

 

 

اصل دوم

شناسایی عوامل بازدارنده در انجام برنامه و اولویت بندی

مشاورین ما به شما کمک می کنند تا عوامل متعددی که می تواند در مسیر موفقیت شما سنگ اندازی کند را شناسایی کرده و آنها را کنترل و در بعضی مواقع حذف کنید.
هرچقدر در گذر زمان اهمیت برنامه ی درسی برای شما پر رنگ تر بشود، شما هم انگیزه ی بیشتری برای تمرکز بر روی هدف و حذف عوامل بازدارنده خواهید داشت.

هرچقدر که در طول روز تمرکز شما بیشتر و بیشتر به سمت مسیر مشخص شده هدایت شود مسلما اولویت های شما هم تغییر کرده و تمامی کار های زندگی خود را بر اساس برنامه ای که دارید تنظیم می کنید، در واقع هیچ کاری نباید جلوی انجام شدن برنامه ی مورد نظر را بگیرد.

اصل سوم

بودجه بندی و مشخص شدن منابع

یکی دیگر از مشکلات عمده در زمینه کنکور سراسری هنر وجود ابهامات بسیار در منابع کنکوری می باشد، همچنین کتاب های کمک درسی به راحتی در دسترس قرار ندارند و بسیاری از منابع فقط مستقیما از انتشارات قابل تهیه هستند.

آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته در صفحه ی اینستاگرامی خود، هنرجویانی که کنکور خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند را تحت یک پست اینستاگرامی گرد هم آورده است تا بتوانند کتاب های دست دوم خود را در اختیار دیگر دانش آموزان پشت کنکوری قرار دهند.
در اینصورت شما می توانید کتاب را با قیمت ارزان تر تهیه کنید، توجه داشته باشید سال انتشار کتاب مورد نظر خیلی قدیمی نباشد.

از دیگر منابع کنکوری کتاب های وزارتی می باشند اما نمی توان انتظار داشت که صرفا مطالعه ی کتاب های وزارتی برای شما رتبه ی خوبی به ارمغان بیاورد، به این علت که نوع نگارش کتاب های وزارتی برای امتحانات تشریحی می باشد، اما کنکور یک امر کاملا تستی است.
در نتیجه نوع نگرش ما به مطالب نیز متفاوت خواهد بود.

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور هنر هر ساله اعلام می شود اما الزاما اینطور نیست که سوالات کنکور دقیقا بر اساس بودجه بندی تعیین شوند، ما فقط برای هنرجویانی که می خواهند در دو ماه مانده به کنکور اقدام به مطالعه کنند و شانس خود را امتحان نمایند توصیه می کنیم که بر اساس بودجه بندی دروس تخصصی خود را مطالعه بفرمایند.

معرفی ۷ درس اختصاصی و ۴ درس عمومی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱

دروس عمومی مشترک در همه رشته ها شامل :

دینی ضریب ۳
زبان انگلیسی ضریب ۲
ادبیات ضریب ۴
عربی ضریب ۲

دروس تخصصی شامل :

درک عمومی هنر
خلاقیت تصویری و تجسمی
ترسیم فنی
درک عمومی ریاضی و فیزیک
خلاقیت نمایشی
خلاقیت موسیقی
خواص مواد

لازم به ذکر می باشد که ضرایب دروس تخصصی بستگی به رشته ی مورد نظر دارد .

ما در مقاله ی انتخاب رشته کنکور هنر به طور واضح برای شما این مهم را توضیح داده ایم .

اصل چهارم

انواع مطالعه و جمع بندی

مطالعه می تواند به روش های نوینی انجام بگیرد که مشاورین ما می توانند در این زمینه اطلاعات بسیار مناسبی در اختیار شما قرار بدهند.
یکی روش برای مطالعه بصورت روزنامه خوانی  می باشد، در واقع با اینکار کل مفهوم یک بار در ذهن شما شکل گرفته می شود و در ادامه می توانید روی جزییات بیشتری تمرکز کنید.

علت اینکار این است که کنکور ۴ جوابی می باشد و همیشه یک جواب جلوی چشم شماست!

پس در بسیاری از مواقع کلی خوانی و روزنامه خوانی می تواند کمک بسیاری به شما کند.

برای آموزش و یادگیری انواع تکنیک های نوین تست زنی و کنکوری می توانید در کلاس های مشاوره کنکور آکادمی آرته شرکت بفرمایید.

بعضی درس ها حفظی می باشند و بعضی دروس بصورت محاسباتی، در نتیجه برای درک بهتر دروس حفظی می توانید از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید یا کلمات و رمز های مخصوص خود را برای یاد آوری و یاد گیری مطالب سخت استفاده کنید.
برای یاد گیری بهتر دروس محاسباتی اول بایستی بتوانید مسایل محاسباتی را اثبات کنید، هرچقدر تمرین و تکرار داشته باشید در واقع تسلط خود را افزایش داده اید.
بعد از اتمام هر درس بایستی تست های درس را همان لحظه انجام دهید، اما می توان تست های تکمیلی را برای روز بعد هم قرار داد.
هرچقدر تست بیشتری کار کنید، احتمال موفقیت خود را افزایش داده اید.

همواره یادتان باشد هرچقدر تلاش کنید به همان نسبت موفق خواهید شد.

در سه ماهه ی مانده به کنکور بحث جمع بندی بسیار داغ می شود، جمع بندی راه ها و روش های بسیاری دارد اما برای کنکور هنر ما بصورت اختصاصی روش های جدیدی را به شما ارایه می دهیم.

یک مشاور حرفه ای برنامه ی شما را به نحوی تدوین می نماید که در زمان ۳ ماهه مانده به کنکور شما به اصل جمع بندی رسیده باشید، پس دیگر نگران نباشید.

همواره برای شما سوال پیش می آید چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

در این مرحله دیگر نمی توان دروس را به طور کلی و جامع مطالعه کرد، و با استفاده از تکنیک هایی که در آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته در اختیار شما قرار می دهیم شما می توانید مطالب مهم و نکات طلایی و ستاره دار را در ذهن خود طبقه بندی کنید و به یاد بیاورید.
در طول زمان یک سال که برای کنکور مطالعه می کنید و نکاتی که در کنار دفتر و کتاب خود یاد داشت کرده اید تحت عنوان نکات ستاره دار ، می تواند در جمع بندی مطالب بسیار کار ساز باشد و سعی کنید خلاصه نویسی هایی که انجام می دهید با دقت و خوش خط باشد زیرا در ۳ ماهه مانده به کنکور مجدد به آن ها نیاز پیدا خواهیم کرد.
پس هر قدمی که شما در گذشته بر داشته اید در آینده ی شما تاثیر بسیار مهمی می گذارد و بنابراین نقش مشاور و برنامه ریزی تحصیلی هر روز پر رنگ تر می گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.