آخرین رتبه قبولی رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی مشهد

0 108
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

رشته پولساز فرش ، یکی از رشته های اصیل هنری می باشد که در زیر مجموعه کنکور سراسری هنر قرار می گیرد.رشته فرش در دانشگاه های مختلف ایران نطیر دانشگاه های سراسری ، غیر انتفاعی ،آزاد و علمی کاربردی ارائه می گردد. راه های تحصیل در این رشته پر درآمد توسط مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آرته در ادامه مقاله برایتان شفاف سازی می شود.

راه های تحصیل در رشته فرش

 

یکی از راه های ورود به رشته فرش شرکت در کنکور سراسری هنر می باشد. برای ورود به رشته فرش از طریق کنکور سراسری می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری نمایید. و سپس با داشتن برنامه درسی اصولی شروع به درس خواندن کنید تا رتبه لازم جهت قبولی را کسب نمایید.

از آنجا که ورود به رشته فرش و تحصیل در دانشگاه های هنری نیاز به تلاش پیوسته و مداومی دارد شما نیاز به یک برنامه اصولی در جهت پیشرفت و قبولی دانشگاه نیازمند هستید که می توانید از مرکز آرته در راستای دریافت برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره کمک بگیرید. راه ارتباطی با مرکز مشاوره کنکور هنر آرته در تلگرام می باشد 09195520320

 

رشته فرش بدون کنکور

 

کنکور عملی رشته فرش

کنکور هنر ، در برخی از رشته ها دو مرحله ای می باشد اما در رشته فرش ، فقط با شرکت در کنکور کتبی می توانید وارد دانشگاه شوید و نیاز به شرکت در کنکور عملی هنر نمی باشد.

 

رتبه لازم جهت قبولی در رشته فرش دانشگاه دولتی

 

هدف اصلی شرکت کنندگان کنکور سراسری ، قبولی در دانشگاه های دولتی باشد. و در صورت عدم امکان قبولی در دانشگاه های دولتی ، داوطلبان اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه های غیر دولتی نیز می نمایند. اینک مرکز مشاوره کنکور هنر آرته نمونه ای از قبولی داوطلبان سالهای گذشته را برای شما به اشتراک می گذارد.

شایان ذکر است که تخمین رتبه قبولی به طور حدودی می باشد و پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات دقیق از مشاوران متخصص مرکز مشاوره کنکور هنر آرته راهنمایی بگیرید. ارتباط با آرته در بستر تلگرام 09195520320

 

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه هنر تهران شبانه 331 223
دانشگاه هنراصفهان روزانه 643 1043
دانشگاه کاشان روزانه 2564
دانشگاه کاشان شبانه 6447
دانشگاه هنراسلامي تبريز روزانه 8875 10728
دانشگاه شهرکرد روزانه 7569 10868 1536
دانشگاه سمنان روزانه 2914
دانشگاه هنر شیراز روزانه 3528
دانشگاه شیراز روزانه 8396
دانشگاه اراک روزانه 3794 4483
دانشگاه بیرجند روزانه 8761
دانشگاه سیستان و بلوچستانزاهدان روزانه 6556
دانشگاه سیستان و بلوچستانزاهدان شبانه 9616
دانشگاه شهید باهنرکرمان روزانه 5165
دانشگاه شهید باهنرکرمان(محل تحصیل راور) روزانه 2411 3592
دانشگاه شهید باهنرکرمان(محل تحصیل راور) شبانه 16665

 

 

رتبه قبولی رشته فرش دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی

 

قبولی رشته فرش در دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی از طریق شرط معدل صورت می پذیرد و رتبه کنکور ملاک انتخاب رشته دانشجو نمی باشد. شایان ذکر است که تحصیل در رشته فرش دانشگاه های آزاد ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی رایگان نبوده و شهریه پرداز می باشد.

ملاک پذیرش دانشجویانی که رشته دبیرستان آنها انسانی ، ریاضی و تجربی بوده است معدل کتبی دیپلم می باشد و ملاک پذیرش دانش آموزانی که در شاخه های فنی و کار و دانش تحصیل نموده اند معدل کل دیپلم می باشد.

رشته فرش دانشگاه غیر دولتی

 

قبولی در دانشگاه های علمی کاربردی

 

یکی دیگر از راه های ورود به رشته فرش اقدام از طریق دانشگاه علمی کاربردی بر اساس شرط معدل و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری هنر می باشد. اقدام اولیه جهت ورود به این دانشگاه علمی کاربردی ، انتخاب رشته مستقیم از طریق سایت دانشگاه علمی کاربردی می باشد. دانشگاه های علمی کاربردی شهریه پرداز بوده و امکان تحصیل رایگان در آنها وجود ندارد.

 

 

بازار کار رشته فرش

همانطور که می دانید از دیرباز تاکنون ایران ، پرچم دار رشته فرش در کل جهان است . فرش یکی از هنر های اصیل و ماندگار ایران می باشد که هر ساله تولیداتش به مناطق زیادی از خاور میانه و اروپا صادر می شود. اگر شما بتوانید یک کارشناس درجه یک و موفق باشید آکادمی آرته این تضمین را به شما می دهد که درآمد بسیار بالایی را در این رشته کسب خواهید کرد.

رشته فرش چهار گرایش اصلی دارد که دانشجویان می توانند گرایش تخصصی خود را انتخاب نموده و فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.در ادامه مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آرته گرایش های مختلف رشته فرش را به شما داوطلبان عزیز معرفی می نماید.

 

 

گرایش های رشته فرش و دروس تخصصی آنها

 

  • گرایش بافت
  • گرایش رنگرزی
  • گرایش مرمت
  • گرایش طراحی
  • سایر زیر انداز ها

 

<yoastmark class=

گرایش بافت فرش 

در این گرایش تمرکز دانشجویان بر روی انواع بافت فرش، قالی ، الیاف مورد استفاده ، گره ها و اجرای کار می باشد.

دروس تخصصی گرایش بافت  حفاظت و مرمت گلیم، بافت فرش 3و4، حفاظت و مرمت فرش 3و4، رنگرزی سنتی است.

 

 گرایش رنگرزی فرش

در گرایش رنگرزی دانشجویان با انواع مواد رنگرزی آشنا می شوند . تکنولوژی های نوین را یاد می گیرند و شیمی مواد را هم به طور سنتی و هم به طور شیمیایی تجربه می کنند.

دروس تخصصی گرایش رنگرزی کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمایی، شیمی تجزیه و آزمایشگاه، شیمی و تکنولوژی مواد رنگرزی و آزمایشگاه تکنولوژی رنگ، فیزیک الیاف و آزمایشگاه می باشد.

 

گرایش طراحی فرش

در این گرایش تمرکز دانشجو بر روی طراحی و خلاقیت نقش و نگار های فرش می باشد. این گرایش یکی از مهم ترین مراحل تولید فرش می باشد زیرا زیبایی و جذابیت فرش را تعیین می کند. اگر شما به عنوان تولید کننده بهترین الیاف  هم استفاده کنید ولی در زمینه طراحی ضعیف عمل کنید احتمال فروش شما کاهش می یابد زیرا فرش عامل زیبایی هر منزلی می باشد. شما در این رشته انواع نقش و نگار های قالی های ایرانی را مطالعه و بررسی می کنید. دروس تخصصی گرایش طراحی کارگاه طراحی گلیم و سایر زیر اندازها، کارگاه طراحی قالی، کارگاه رنگ و نقطه، کارگاه نگارگری، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، شناخت انواع مختلف نقوش قالی‌های ایرانی می باشد.

 

 

گرایش مرمت و تکمیل

در این گرایش شما با فرش های سن و سال  دار ، پا خورده و خصوصا فرش های قدیمی و ارزشمند سرو کار دارید . کار اصلی شما جان بخشیدن دوباره و ترمیم و مرمت آثار می باشد. با یاد گرفتن انواع گره ها ، دار کشی فرش ، رنگرزی و انواع بافت آشنا می شوید. دروس تخصصی گرایش مرمت و تکمیل  آشنایی با اصول غبار گیری و شستشوی فرش، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، کارگاه بافت گلیم، کارگاه بافت قالی، کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمیایی، مرمت و نگهداری گلیم و سایر زیر اندازها، مرمت قالی، شناخت مواد ویژه مرمت قالی می باشد.

تحصیل در مقطع ارشد و دکترا

امکان تحصیل در رشته فرش ، در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم می باشد. در حال حاضر امکان تحصیل  در مقطع دکترا وجود ندارد و شما می توانید جهت ادامه تحصیل در این مقطع رشته پژوهش هنر را انتخاب کرده و در رشته پژوهش هنر بر روی گرایش فرش تمرکز نمایید. اما این نوید را به شما می دهیم که آینده نزدیک امکان تحصیل مستقیم در مقطع دکترا رشته فرش در ایران اتفاق بی افتد.

 

 

بازار کار رشته فرش در ایران

 

با توجه به اینکه ایران مرکز فرش جهان محسوب می شود ، کارشناسان و متخصصان این رشته می توانند بدون نگرانی و با خیال راحت اقدام به تحصیل نمایند و بدانند که در حوزه ای پولساز و درآمدزا مشغول فعالیت خواهند بود که در صورت تلاش و کوشش درست و ورود به دانشگاه های مطرح کشور می توانند آینده شغلی و مالی خود را تضمین کنند.

شما می توانید به عنوان کارشناس رشته فرش در مراکز خصوصی و همچنین مراکز دولتی اقدام به فعالیت کنید.

تجارت فرش در اروپا و خاور میانه می تواند درآمد کلانی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما با داشتن مهارت و دانش کافی می توانید به یک بازرگان و مشاور خوب تبدیل شوید. بر اساس تجربه چندین ساله ، پیشنهاد می کنیم که تحصیلات خود را در دانشگاهی معتبر و مطرح انجام دهید تا بتوانید آینده مالی خوبی را لمس کنید. مرکز مشاوره کنکور هنر آرته هر ساله فارغ التحصیلان زیادی را راهی دانشگاه های مطرح کشور می کند .اگر نیاز به مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی دارید تا قبولی خود را تضمین کنید ، از خدمات و مشاورین مجرب ما کمک بگیرید. راه ارتباطی با مرکز کشوری آرته در تلگرام 09195520320

 

نتیجه

با تحصیل در رشته فرش و تبدیل شدن به یک مشاور و کارشناس می توانید آینده خود را تضمین نمایید. رشته فرش در ایران و همچنین در کل جهان دارای آوازه بلندی می باشد که این آوازه از کشور خودمان می رسد. زیرا ایران مهد هنر فرش می باشد و هر ساله بسیاری از آثار هنرمندان ایرانی را در اروپا نیز به فروش می رسانیم. شما می توانید با ورود به این عرصه پیشرفت چشم گیری را لمس کنید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آرته نیز در این مسیر تا موفقیت همراه شما خواهد بود.

ارتباط با آرته در تلگرام 09195520320

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.