آخرین رتبه قبولی رشته طراحی فرش دانشگاه تبریز

0 73
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره
طراحی نقش و نگار فرش

 

ی کنکور هنر آرته قصد دارد در این مقاله شما را با دانشگاه تبریز و رشته جذاب و پولساز فرش آشنا نماید.با آرته همراه باشید. راه ارتباطی با مرکز کشوری در تلگرام از طریق شماره 09195520320 می باشد.

 

 

قبولی در رشته فرش

 

برای قبولی در رشته دانشگاهی فرش نیاز است در کنکور سراسری هنر شرکت نمایید. کنکور هنر از دسته کنکور های شناور می باشد به این معنا که داوطلب با داشتن مدرک دیپلم در شاخه های نظری ، کار و دانش و فنی مجاز به شرکت در کنکور هنر خواهد شد.

جهت قبولی در رشته فرش نیاز به شرکت در کنکور عملی هنر نمی باشد. داوطلب صرفا با شرکت در کنکور کتبی و پاسخ به سوالات دروس درک عمومی هنر ، خلاقیت تصویری و درک عمومی ریاضی و فیزیک می تواند شانس خود را در قبولی امتحان کند.

 

رشته فرش در دانشگاه تبریز

 

دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از ارائه کنندگان رشته فرش در ایران می باشد . هر ساله داوطلبان زیادی جهت قبولی در این دانشگاه در کنکور سراسری هنر شرکت می نمایند. این دانشگاه واقع در خیابان آزادی ، میدان حکیم نظامی می باشد. رشته فرش یکی از رشته های پر طرفداری است که این دانشگاه به داوطلبان هنری ارائه می نمایند.

قبولی در این دانشگاه نیز از رقابت خوبی برخوردار می باشد. لذا مرکز مشاوره کشوری کنکور هنر آرته با توجه به سابقه درخشان خود در زمینه کنکور هنر ، تاکید می کند جهت قبولی در این دانشگاه با برنامه تحصیلی درست و اصولی پیش بروید تا بتوانید نتیجه بگیرید . جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان می توانید در تلگرام مرکز مشاوره آرته ثبت درخواست کنید. راه ارتباطی در تلگرام 09195520320

 

دانشگاه هنر اسلامی تبریز

 

 بازار کار رشته فرش

همه می دانند ! که رشته فرش یکی از مهم ترین رشته های هنری در ایران است. قدمت این هنر به صد ها سال گذشته بر می گردد و خوشبختانه ایران مفتخر است که از صادر کنندگان بسیار قوی فرش در جهان می باشد. هرساله زحمات بی همتای دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته به ثمر نشسته و تولیداتشان نه تنها به خاور میانه بلکه به کل اروپا صادر می شود و می توان روی آن نام صنعت نهاد.

از آنجا که ایران در این عرصه قوی حاضر شده است ، شما دیگر نمی توانید در این رشته نگرانی به ذهن خود راه دهید. راه موفقیت در رشته فرش تحصیلات آکادمیک دانشگاهی است. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آرته این تضمین را به شما می دهد که اگر بتوانید در یکی از دانشگاه های درجه یک ایران تحصیلان کنید ، علم و فنون لازم را درست و  حرفه ای یاد بگیرید آینده فوق العاده درخشانی را به دست خواهید آورد. این را تجربه چندین ساله ما به شما می گوید. جهت کسب اطلاعات تخصصی در زمینه کنکور هنر با مرکز آرته در ارتباط باشید. راه ارتباطی با آرته در تلگرام 09195520320

مشاغل رشته فرش

 

خوشبختانه باید این وعده را به شما بدهیم که رشته فرش تنوع شغلی بسیار زیادی دارد که مرکز آرته تعدادی از آنها را برای شما به طور موردی بیان می کند:

 

  • کارشناس فرش در کارخانه ها
  • مرمت فرش های قدیمی
  • مرمت فرش های قیمتی
  • طراحی نقوش فرش
  • بافت فرش
  • رنگرزی شیمیایی فرش
  • رنگرزی سنتی فرش
  • پژوهشگر رشته فرش
  • تاجر فرش
  • صادرات فرش
  • تولیدات شخصی
  • نظارت در کارخانه ها
  • آموزش طراحی فرش
  • آموزش بافت فرش
  • آموزش مرمت فرش
  • آموزش رنگرزی فرش

شایان ذکر است که فعالیت در رشته فرش می تواند به دو صورت استخدامی و همچنین خود اشتغال باشد.

در حالت استخدامی ، شما به عنوان کارشناس این رشته در کارخانه های بزرگ ایران مشغول به فعالیت می شوید. درجه علمی شما ، مدرک دانشگاهی ، سابقه کاری و همچنین ذوق  و خلاقیتتان می تواند در میزان حقوق دریافتی شما بسیار تاثیر گذار باشد.

 

همچنین می توانید به صورت فریلنس به طور قراردادی پروژه های کوتاه را تجربه نمایید.

در صورتی که کارشناس خوبی باشید حتی می توانید در کشور های دیگر نیز مشغول به کار شوید و درآمد بالایی را در این حرفه تجربه نمایید.

 

 

معرفی گرایش های رشته فرش و دروس تخصصی

 

  • گرایش بافت
  • گرایش رنگرزی
  • گرایش مرمت
  • گرایش طراحی
  • سایر زیر انداز ها

 

<yoastmark class=

گرایش بافت فرش 

در این گرایش تمرکز دانشجویان بر روی انواع بافت فرش، قالی ، الیاف مورد استفاده ، گره ها و اجرای کار می باشد.

دروس تخصصی گرایش بافت  حفاظت و مرمت گلیم، بافت فرش 3و4، حفاظت و مرمت فرش 3و4، رنگرزی سنتی است.

 

 گرایش رنگرزی فرش

در گرایش رنگرزی دانشجویان با انواع مواد رنگرزی آشنا می شوند . تکنولوژی های نوین را یاد می گیرند و شیمی مواد را هم به طور سنتی و هم به طور شیمیایی تجربه می کنند.

دروس تخصصی گرایش رنگرزی کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمایی، شیمی تجزیه و آزمایشگاه، شیمی و تکنولوژی مواد رنگرزی و آزمایشگاه تکنولوژی رنگ، فیزیک الیاف و آزمایشگاه می باشد.

 

گرایش طراحی فرش

در این گرایش تمرکز دانشجو بر روی طراحی و خلاقیت نقش و نگار های فرش می باشد. این گرایش یکی از مهم ترین مراحل تولید فرش می باشد زیرا زیبایی و جذابیت فرش را تعیین می کند. اگر شما به عنوان تولید کننده بهترین الیاف  هم استفاده کنید ولی در زمینه طراحی ضعیف عمل کنید احتمال فروش شما کاهش می یابد زیرا فرش عامل زیبایی هر منزلی می باشد. شما در این رشته انواع نقش و نگار های قالی های ایرانی را مطالعه و بررسی می کنید. دروس تخصصی گرایش طراحی کارگاه طراحی گلیم و سایر زیر اندازها، کارگاه طراحی قالی، کارگاه رنگ و نقطه، کارگاه نگارگری، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، شناخت انواع مختلف نقوش قالی‌های ایرانی می باشد.

 

 

گرایش مرمت و تکمیل

در این گرایش شما با فرش های سن و سال  دار ، پا خورده و خصوصا فرش های قدیمی و ارزشمند سرو کار دارید . کار اصلی شما جان بخشیدن دوباره و ترمیم و مرمت آثار می باشد. با یاد گرفتن انواع گره ها ، دار کشی فرش ، رنگرزی و انواع بافت آشنا می شوید. دروس تخصصی گرایش مرمت و تکمیل  آشنایی با اصول غبار گیری و شستشوی فرش، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، کارگاه بافت گلیم، کارگاه بافت قالی، کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمیایی، مرمت و نگهداری گلیم و سایر زیر اندازها، مرمت قالی، شناخت مواد ویژه مرمت قالی می باشد.

 

مرمت و احیای فرش های قدیمی

 

رتبه لازم جهت قبولی در رشته فرش دانشگاه دولتی

 

هدف اصلی شرکت کنندگان کنکور سراسری ، قبولی در دانشگاه های دولتی باشد. و در صورت عدم امکان قبولی در دانشگاه های دولتی ، داوطلبان اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه های غیر دولتی نیز می نمایند. اینک مرکز مشاوره کنکور هنر آرته نمونه ای از قبولی داوطلبان سالهای گذشته را برای شما به اشتراک می گذارد.

شایان ذکر است که تخمین رتبه قبولی به طور حدودی می باشد و پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات دقیق از مشاوران متخصص مرکز مشاوره کنکور هنر آرته راهنمایی بگیرید. ارتباط با آرته در بستر تلگرام 09195520320

 

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه هنر تهران شبانه 331 223
دانشگاه هنراصفهان روزانه 643 1043
دانشگاه کاشان روزانه 2564
دانشگاه کاشان شبانه 6447
دانشگاه هنراسلامي تبريز روزانه 8875 10728
دانشگاه شهرکرد روزانه 7569 10868 1536
دانشگاه سمنان روزانه 2914
دانشگاه هنر شیراز روزانه 3528
دانشگاه شیراز روزانه 8396
دانشگاه اراک روزانه 3794 4483
دانشگاه بیرجند روزانه 8761
دانشگاه سیستان و بلوچستانزاهدان روزانه 6556
دانشگاه سیستان و بلوچستانزاهدان شبانه 9616
دانشگاه شهید باهنرکرمان روزانه 5165
دانشگاه شهید باهنرکرمان(محل تحصیل راور) روزانه 2411 3592
دانشگاه شهید باهنرکرمان(محل تحصیل راور) شبانه 16665

 

 

نتیجه گیری با آرته

با تحصیل در رشته فرش و تبدیل شدن به یک مشاور و کارشناس می توانید آینده خود را تضمین نمایید. رشته فرش در ایران و همچنین در کل جهان دارای آوازه بلندی می باشد که این آوازه از کشور خودمان می رسد. زیرا ایران مهد هنر فرش می باشد و هر ساله بسیاری از آثار هنرمندان ایرانی را در اروپا نیز به فروش می رسانیم. شما می توانید با ورود به این عرصه پیشرفت چشم گیری را لمس کنید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آرته نیز در این مسیر تا موفقیت همراه شما خواهد بود.

ارتباط با آرته در تلگرام 09195520320

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.