آخرین تغییرات کنکور هنر ۱۴۰۲ + بروزرسانی

4 118
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۴۰۲ـ۱۴۰۳ بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور هنر ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳ـ۳ـ۶ و یا نظام ترمی ـ واحدی چگونه در کنکور هنر ۱۴۰۲ چگونه است ؟
با توجه به تغییرات کنکور هنر ۱۴۰۲ برنامه ریزی تحصیلی و درسی دانش آموزان باید چگونه باشد تا نتیجه حاصل شود؟
ضریب کنکور عملی هنر ۱۲ شد !

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو  در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۳ بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور هنر در ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ به شرح زیل است :

تغییرات بسیار مهم و حساس در کنکور هنر ۱۴۰۲ :

تاثیر معدل در کنکور هنر ۱۴۰۲ به صورت قطعی و به میزان ۲۶ درصد است.
تاثیر معدل در سال های گذشته به صورت مثبت بوده است اما در حال حاضر تاثیر به صورت قطعی است.
این تاثیر هم برای دانش آموزانی که در هنرستان و هم برای دانش آموزانی که در رشته های نظری دبیرستان نظیر ، ریاضی ، تجربی و انسانی تحصیل به میزان ۲۶ درصد تاثیر قطعی است .
توجه : فقط معدل پنج درس عمومی در سابقه تحصیلی شما تاثیر خواهد داشت و تاثیر معدل در کنکور هنر شامل دروس تخصصی نمی شود . و همچنین این تاثیر فقط مربوط به سال دوازدهم است .
این پنج درس عمومی شامل :

فارسی ۳ ـ با ضریب ۲۱/۶۳
عربی۳ ـ با ضریب ۹/۰۵؛
تعلیمات دینی ۳ـ با ضریب ۱۶/۵۳
زبان خارجی ۳ـ با ضریب ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت ـ با ضریب ۳/۴۴

همه این دروس به صورت امتحان نهایی در خردادماه برگزار می شوند . معدل آنها با محاسبه ضریبی که دارند ، نمره کل سابقه تحصیلی شما را می سازند و ۲۶ درصد در کنکور شما تاثیر دارد.

نکته در مورد امتحانات خرداد ماه
دانش آموزان باید سعی کنند در امتحانات خردادماه شرکت کنند و موفقیت لازم را کسب کنند . اگر در امتحانات خرداد ماه قبول نشوید نمره شما در معدلتان تاثیر نخواهد گذاشت دقت کنید به جز پنج درسی که نام بردیم هیچ درس دیگری شامل تاثیر معدل نمی شود و همچنین دروس عمومی پایه سال دهم و سال یازدهم نیز فاقد تاثیر هستند .

برگزاری دو کنکور در یک سال !!
کنکور هنر از امسال دو بار در یک سال برگزار می شود . اولین کنکور در دی ماه و کنکور دوم در تیر ماه و ۷۶ درصد از رتبه نهایی کنکور شما را شامل می شود . یعنی به میزان ۷۶ درصد تاثیر می کند .

 

دروس تخصصی کنکور هنر حذف شدند !
در گذشته کنکور هنر شامل ۷ درس تخصصی بود .
با نام های درک عمومی هنر ، خلاقیت تصویری ، خلاقیت نمایشی ، درک عمومی ریاضی و فیزیک ، خلاقیت موسیقی ، خواص و مواد و ترسیم فنی
اما در حال حاضر فقط سه درس در کنکور هنر باقی مانده و مابقی حذف شدند .
 سه درس باقی مانده شامل دروس درک عمومی هنر ، خلاقیت تصویری و درک عمومی ریاضی و فیزیک می باشد .
درک عمومی هنر  با ضریب  ۱۲
خلاقیت تصویری با ضریب ۳
 درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۵

تاثیر کنکور عملی هنر سه برابر گذشته شده !!
ضریب آزمون عملی تمامی رشته های دارای مصاحبه و یا ازمون عملی برابر با ۱۲ است !
این ضریب در سال های گذشته ۴ بود است اما از امسال کنکور عملی با ضریب ۱۲ ظهور می کند .

آزمون عملی فقط یک بار در سال برگزار می شه !
پذیرش و ورودی دانشگاه ها هم فقط سالی یک بار اتفاق می افتد . یعنی مانند سال های گذشته ورودی دانشگاه ها از مهر ماه می باشد .

راهنمایی مشاورین و متخصصین آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته به شما هنرجویان

۱. با توجه به حذف شدن چهار تا از درس های تخصصی کنکور هنر حواست باشه که دیگه نمی شه با متدها و روش های قدیمی درس خوندو موفق شد !با کم شدن تعداد سوالات کنکور رقابت شدید تر می شه و هر یک سوال درست و غلط می تونه سرنوشت تو رو رقم بزنه !
پس درست و اصولی و با برنامه درس بخون. اگر بلد نیستی که کنکوری خوندن چطوریه و نیاز به آزموش داری ، می تونی از کارشناسان متخصص ما در زمینه برنامه ریزی درسی کمک بگیری تا بدون آزمون و خطا تلف کردن وقت رتبه برتر کنکور هنر بشی .

۲ . آزمون عملی رو جدی بگیر ! با توجه به افزایش ضریب ازمون عملی هنر دیگه با دو سه ماه تمرین نمیتونی داور های آزمون عملی رو از خودت راضی کنی و باید به اندازه درس خوندنت رو مهارت عملیت هم کار کنی تا تو کنکور عملی نمره صد از صد رو بگیری
اگر دسترسی به کلاس های کنکور عملی نداری می تونی از آموزش مجازی با کیفیت ما که با کلاس های حضوری برابری می کنن استفاده کنی ، در هر جایی از ایران که هستی می تونی اینجا با مجرب ترین و بهترین اساتید کنکور عملی ایران  کلاس آنلاین داشته باشی و نمره صد رو بگیری .

۳.برای دروس عمومیت نزدیک امتحانای نهایی تشریحی خوندن رو شروع کن و دیگه سر این  امتحانات  نمی تونیم شب امتحانی نتیجه بگیری بهتره دو الی سه ماه مونده به امتحان حسابی تلاش کنی .

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. Ali می گوید

    سلام وقتتون بخیر ممنون از اطلاعات خوبتون 💕
    الان وقتی که دروس کلا شدن این سه مورد یعنی بقیه کاملا حذف میشن یا اینکه در قالب بقیه دروس گنجانده میشه؟

    1. آکادمی آرته می گوید

      وقت بخیر به آرته خوش اومدید… درواقع باید صبر کرد تا اولین کنکور بعد از تغییرات اجرا بشه و ببینیم در واقعیت چه سوالاتی حذف شدن..

  2. ستایش می گوید

    سلام وقت بخیر درسته که میگن برای رشته سینما از امسال کنکور عملی برگزار میشه؟؟

    1. آکادمی آرته می گوید

      وقت بخیر بله صحیح هستش.. همچنین میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید :
      https://www.artehacademy.com/%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.