مشاوره کنکور هنر 1402

0 1,064
تا دیر نشده مشکلتو بگو به مشاورت بگم:
منابع کنکور هنر چی هستن ؟

میدونی که اگه منابع اشتباهی بخونی کل زحماتت هدر میره ، در نهایت سر جلسه کتکورت تو هستی و کلی سوال که نمیدونی از کجا اومدن چون منابع درستی رو نخونده بودی ! آکادمی آرته ارائه کننده دقیق ترین منابع کنکو هنر با توجه به سطح درسی ، هدف و علاقته . لیست معتبر ترین منابع درسی رو از ما بگیر

دریافت مشاوره
چطوری باید برنامه ریزی انجام بدم؟

دانش آموزایی هستن که روزی 12 ساعت تلاش میکنن ولی با سرعت 200 کیلومتر توی مسیر اشتباهی درس میخونن! چون برنامه ریزی خوبی ندارن . اگه دنبال یه رتبه خفن توی سال کنکورت هستی و میخوای رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه ها بشینی باید بدونی که برنامه ریزی اصولی با متد های روز جهان حرف اول رو برای موفقیتت میزنه . آکادمی آرته ارائه کننده جدید ترین متد های آموزشی و مطالعه هست که هر سال کلی رتبه برتر داره . چرا تو رتبه امسال نباشی ؟

دریافت مشاوره
عدم تمرکز وسط درس خوندن

تمرکز بالا مثل یه جت سرعتی عمل میکنه ! اگه میخوای جت ببندی درس بخونی باید مهارت تمرکز رو یاد بگیری یادت باشه که تمرکز قابل پرورشه پس اگه خیلی بی تمرکزی و حسابی از دستش کلافه شدی وقتشه که این مهارت مهم و آموزش ببینی تا توی یه هفته از تموم کنکوریا جلو بزنی بهت قول میدم که نتیجه میده کافیه از تکنیکای جادویی تمرکز استفاده کنی

دریافت مشاوره
شیوه مطالعه درس هارو بلد نیستم

اگه امروز درس میخونی فردا یادت میره ، اگه با زور و فشار و اعصاب خوردی درسارو یاد میگیری ، اگه همش استرس داری که مطالبو تا روز کنکو فراموش کنی و سر جلسه هیچی یادت نمونده باشه ! جای نگرانی نداره کافیه یاد بگیری که شیوه درست و اصولی درس خوندن چطوریه اون موقع هست که از سال کنکورت کلی تجربه خوب برات میمونه ، دیگه دوران استرس و اعصاب خوردی تموم شده وقتشه که با متد های روز مطالعه آشنا بشی تا شاهد قبولی خودت توی دانشگاه مورد علاقه ات باشی ، آکادمی آرته ارائه کننده جدیدی ترین متد های روز دنیاست و کمکت میکنه به بهترین نحو درس بخونی کافیه مشکلتو به من بگی​

دریافت مشاوره
انتخاب رشته کنکور هنر

سالانه دانش آموزای زیادی هستن که بعد یه سال تلاش و زحمت فراوان با یه انتخاب رشته اشتباه همه تلاشاشون رو نابود میکنن ! انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکورته که باید توسط یه فرد متخصص انجام بشه . میدونیم که خیلیا با رتبه های فوق العاده دانشگاه های بدی قبول شدن ، چون انتخاب رشته رو دست کم گرفتن حواست باشه که زحمتای یه سالتو به باد ندی . آکادمی آرته کمکت میکنه بهترین دانشگاه رو با رتبه ای که کسب کردی قبول بشی

دریافت مشاوره
مشکل کند خوانی شدید دارم

خیلی از دانش آموزا درگیر مطالعه لاکپشتی شدن ! به جای اینکه توی 24 ساعت کلی درس و کتاب بخونن همه وقتشون سر چندتا دونه درس گرفته میشه . دقیقا توی همون ثانیه هایی که داره میگذره کلی کنکوری با یاد گرفتن شیوه های تند خوانی و مطالعه سرعتی دارن مثل جت میرن جلو . وقتشه که تو هم این مهارت و یاد بگیری و بتونی بدون فشار و با سرعت و کیفیت خیلی بالایی از رقیبات جلو بزنی . تا کی میخوای اون عقب وایستی و با سرعت لاکپشتی حرکت کنی ؟​

دریافت مشاوره

هنر همواره نقش بسیار مهمی در سیر تکاملی جامعه دارد، بسیاری از متفکرین و فلاسفه ی بزرگ جهان همواره بر اهمیت فرهنگ و هنر تاکید داشته اند.
اما متاسفانه در شرایط فعلی تمرکز خانواده ها بر علوم تجربی و مهندسی می باشد در صورتی که همانطور رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فرموده اند : فرهنگ مثل هوا می ماند و ما ناچار آن را تنفس می کنیم.
در نتیجه نباید از علوم انسانی و علوم فرهنگی هنری چشم پوشید.
شناخت اولیه نسبت به هر جامعه ای بر اساس تحلیل فاکتورهایی مربوط به فرهنگ و هنر اتفاق می افتد لذا در این مقاله ما در مورد اهمیت نقش مشاوره کنکور هنر نکات مهمی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

یک مشاور کنکور هنر علاوه بر آگاه سازی داوطلبان کنکور نسبت به آینده ی درسی و شغلی در امر هنر، همچنین رسالت های یک هنرمند و وظایف وی نسبت به جامعه را میتواند مشخص کند و همچنین می تواند هنر را از ابتذال تفکیک کرده و مسیر پاک هنر و رسالت هنر را برای یک هنرجو مشخص نماید.

مراحل هدف گذاری کنکور هنر

به طور معمول یک مشاور می تواند شش مرحله هدف گذاری را برای داوطلب کنکور سراسری هنر مشخص نماید :

  1. هدف گذاری
  2. بودجه بندی
  3. برنامه ریزی
  4. جمع بندی و مرور
  5. آمادگی برای کنکور
  6. انتخاب رشته کنکور هنر

با وجود ۷ درس تخصصی و ۴ درس عمومی و همچنین تعدد منابع در بعضی دروس، و دو مرحله ای بودن کنکور هنر، بحث هدف گذاری و مدیریت برنامه ریزی تحصیلی بسیار پر رنگ جلوه می دهد.

شما همواره می توانید با یک تماس از تخصص مشاورین ما در امر کنکور سراسری هنر بهره مند شوید.
آکادمی آرته متشکل از مشاورین تخصصی کنکور هنر آماده ی پاسخگویی به تمامی مشکلات شما می باشند.

در زمان قبل از شیوع پاندمی ویروس کوبید 19، دانش آموزان می توانستند به صورت گروهی درس بخوانند که این کار به نوبه ی خود یک تکنیک و مهارت در یادگیری درس به حساب می آید.
یکی از نکات مثبت این تکنیک این است که دانش آموزان می توانند مباحث مهم را برای هم توضیح دهند، و این خود یک متد مدرن برای یادگیری به حساب می آید.
توضیح دادن یک مطلب درسی برای یک گروه تاثیر بسزایی در پیشرفت تحصیلی فرد دارد، و همچنین فضای گروهی می تواند لذت بخش بوده و از خستگی ذهنی دانش آموزان بکاهد.
یکی دیگر از ویژگی های درس خواندن به صورت گروهی، کشف و حل مشکلات نهفته در درس های سخت می باشد، هر فرد بنا بر استعداد و ظرفیت خود می تواند بخشی از درس را برای دیگری توضیح دهد و این کار موجب رشد گروهی می شود، همچنین دانش آموزان با این کار متوجه می شوند زندگی در جامعه با کمک به یکدیگر می تواند رشد بهتری داشته باشد.
اما در حال حاضر به علت پاندمی ویروس کووید و عدم امکان درس خواندن به صورت گروهی ما یک تکنیک جالب و نوین را برای شما توضیح خواهیم داد.

دانش آموز می تواند بطور مثال یک عروسک در دست داشته باشد و برای او درس را کاملا توضیح دهد.

شما می تواند این کار را حتی با مداد و خودکار خود نیز انجام دهید، همچنین می توانید از خانواده ی خود در منزل کمک بگیرید.

روان شناسان در آزمایشات خود به نکته ی بسیار مهمی پی برده اند که درس خواندن به صورت گروهی می تواند حافظه ی اپیزودیک شما را تا حد زیادی فعال و تقویت کند.
حافظه ی اپیزودیک یا حافظه ی رویدادی در واقع باعث می شود نکاتی که بصورت گروهی یاد گرفته ایم در ذهن ما بهتر ماندگار شود.
هم چنین سرنخ ها و نشانه های مربوط به مکان و زمان یادگیری را در لحظه ی نیاز برای ما باز یابی میکند و در نتیجه عملکرد ذهن ما بهتر خواهد شد.

1. هدف گذاری

‘’ هدف گذاری ‘’ گام اول مشاوره کنکور سراسری هنر می باشد.

یک هدف گذاری استاندارد زمانی اتفاق می افتد که مشاور کنکور سراسری هنر برای داوطلب بطور کامل و واضح رشته های احتمالی برای قبولی، ظرفیت های قبولی و سطح بندی علایق درسی را مشخص نماید.
در نتیجه همیشه قدم اول در هر کاری، مهم ترین بخش موفقیت در کار به حساب می آید.
در مرحله ی بعد، مشخص کردن دروس مهم هر رشته، و ضرایب هر درس، تهیه کتاب و منابع کنکوری و در نهایت اولویت بندی دروس برای داوطلب مورد نظر می باشد، که تحت عنوان ‘’  بودجه بندی ‘’ نام برده می شود.

البته ناگفته نماند که الزاما کنکور سراسری بر اساس بودجه بندی پیش نمی رود و در سال های اخیر همیشه سوالات تفاوت های زیادی با بودجه بندی های گفته شده داشته اند.

از تکنیک های نوینی که در مشاوره کنکور هنر استفاده می شود استفاده از برنامه های درسی حجمی به جای برنامه های زمان دار است.
با این روش دانش آموز خودش مشخص می کند که ظرفیت وی در چه استانداردی قرار دارد و به مرور زمان برنامه ی درسی او با ظرفیت ذهنی او به تکامل می رسد.
کنکور همواره رقابت به حساب می آید و باید بدانید در زمان هایی که اکثر داوطلبان در حال استراحت هستند شما می توانید با مطالعه و تست های بیشتر از بسیاری از داوطلبان پیشی بگیرید.
بطور مثال در زمان عید نوروز بسیاری از افراد به فکر تعطیلات می باشند اما شما می توانید از همین زمان طلایی استفاده کرده و جایگاه خود را قوی تر کنید.

برای یادگیری انواع روش های نوین مطالعه و یادگیری دروس کنکور هنر با مشاورین آکادمی آرته در تماس باشید.

کنکور یک آزمون زمان دار می باشد و باید در نظر داشته باشید انجام تست های زمان دار کمک بسزایی در کنترل زمان به شما می کند.
همچنین تمرکز بر روی دروسی که می توانید درصد بالایی داشته باشید در اولویت زمانی می باشد.

2. بودجه بندی کنکور هنر

زمانی که صحبت از کنکور می شود با ما منابع بسیار زیادی از درسنامه ها و کتاب های وزارتی و کمک درسی مواجه می شویم که در قدم اول می تواند ذهن داوطلب را به گمراهی هدایت کند و حتی انگیزه ی وی را کاهش دهد، اما باید بدانید یک مشاوری که تخصص کافی داشته باشد می تواند بهترین منابعی که بتوانید تهیه کنید در اختیار شما قرار دهد، این منابع همواره بهترین منابعی هستند که دانش آموزان سال های قبل توانسته اند درصد قابل توجهی را بعد از مطالعه این کتاب ها به دست آورند.
کتابی که درسنامه باشد همواره می تواند با یک کتاب تست پشتیبانی شود، توجه داشته باشد کنکور کاملا یعنی تست !!! پس مطالعه به صورت تشریحی چندان کارساز نمی باشد.

در نظر داشته باشد شخصی که در کنکور رتبه یک را به دست می آورد اینطور نیست که تمامی سوالات را صحیح زده باشد، در واقع کمترین درصد غلط را داشته است.

همواره بدانید که نصف کتاب ها را صد در صد بلد باشید بهتر از این می باشد که تمام کتاب ها را پنجاه درصد یاد گرفته باشید.
در مرحله ی آخر نکاتی در مورد زیر گروه ها و تفاوت ضریب هر زیر گروه برای شما توضیح خواهیم داد.

کنکور سراسری هنر ۷ درس تخصصی و ۴ درس عمومی مشترک در همه رشته ها را دارا می باشد،
در نظر داشته باشید بر ضرایب دروس تخصصی بر اساس رشته ای که انتخاب می کنید متفاوت می باشد، به طور مثال درس خلاقیت موسیقی برای داوطلبان رشته ی موسیقی ضریب بالاتری دارد به نسبت داوطلبی که می خواهد بازیگری بخواند این درس ضریب یک دارد.
همچنین خلاقیت نمایشی برای داوطلبان رشته ی بازیگری درس ضریب بالایی به حساب می آید اما برای داوطلبان رشته ی موسیقی این درس اهمیت پایین تری دارد.

در ادامه ی مطلب برای شما زیر گروه ها و ضرایب درس ها را مشخص کرده ایم:

دروس زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4 زیر گروه 5
زبان و ادبیات فارسی 4 4 4 4 4
زبان عربی 2 2 2 2 2
دین و زندگی 3 3 3 3 3
زبان خارجی عمومی 2 2 2 2 2
درک عمومی هنر 4 3 3 3 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1 3 1 1 1
ترسیم فنی 1 2 2 1 1
خلاقیت تصویری و تجسمی 4 4 2 2 1
خلاقیت نمایشی 1 1 1 4 1
خلاقیت موسیقی 1 1 1 1 4
خواص مواد 1 1 1 1 1

رشته‌های زیرگروه ۱ کنکور هنر 1402

  • آموزش ارتباط تصویری
  •  ارتباط تصویری
  •  تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
  •  چاپ، صنایع دستی
  •  طراحی پارچه
  •  طراحی صحنه
  •  طراحی لباس
  •  عکاسی
  •  فرش
  •  کتابت و نگارگری
  •  مجسمه سازی
  • نقاشی
  •  هنرهای تجسمی
  •  هنرهای صناعی
  •  کاردانی عکاسی خبری
  •  کاردانی فرش دستباف
  •  کاردانی گرافیک
  •  کاردانی گرافیک رایانه
  •  کاردانی هنر سفالگری
  •  کاردانی هنرهای تجسمی

رشته‌های زیرگروه 2 کنکور هنر 1402

رشته‌های زیرگروه 3 کنکور هنر 1402

  • باستان شناسی
  • طراحی صنعتی
  •  مرمت بناهای تاریخی
  •  مرمت و احیای بناهای تاریخی
  •  هنر اسلامی
  •  کاردانی باستان شناسی
  •  کاردانی طراحی صنعتی
  • مرمت آثار تاریخی
  •  موزه
  •  کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
  •  کاردانی موزه

رشته‌های زیرگروه 4 کنکور هنر 1402

رشته‌های زیرگروه 5 کنکور هنر 1402

  •  ادبیات نمایشی
  •  بازیگری
  •  سینما
  •  کارگردانی تلویزیون
  •  نمایش عروسکی.
  • کاردانی انیمیشن
  •  کاردانی هنرهای نمایشی
  •  آهنگسازی
  •  موسیقی نظامی
  •  نوازندگی موسیقی ایرانی
  • نوازندگی موسیقی جهانی
بیشتر بخوانید : لیست رشته های کنکور هنر

3. مرحله ی برنامه ریزی درسی

این مرحله که توسط مشاورین تحصیل کرده و متخصص هنر انجام می شود بر اساس چند فاکتور مهم صورت می گیرد :

  • ساعت مطالعه دانش آموز
  • پتانسیل دانش آموز در دروس تخصصی و عمومی
  • نقاط قوت و نقاط ضعف در هر درس
  • روز خوان یا شب خوان بودن دانش آموز
همچنین مشاورین ما هر داوطلب را به طور مستقل آنالیز کرده و برنامه ی متناسب با همان فرد را طرح ریزی می کنند، همواره باید بدانیم برنامه ای بهترین می باشد که در مرحله ی اول، انجام پذیر باشد.

4. مرحله جمع بندی و مرور

مرحله ی جمع بندی درس ها و تکنیک های تست زنی همچنین در آکادمی آرته بصورت کاملا تخصصی و زیر نظر برترین مشاور کنکور هنر انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای آکادمی کنکور هنر آرته تماس حاصل فرمایید.

بعد از یادگیری و اتمام هر درس، تست های همان درس بایستی همان روز انجام شوند تا مطالب در ذهن دانش آموز ثبات بگیرد.
و فردای آن روز می توان از بانک تست و کتاب های تست، برای تسلط مطالب نزدیک به ۵۰ تا ۱۰۰ تست را انجام داد.
همچنین هفته ای یک روز را برای مرور مشکلات هفتگی و یک روز را برای تست های کنکور تخصیص داد.

بیشتر بخوانید : تاریخ کنکور هنر 1402

توجه داشتن به ریکاوری بعد از یک مدت طولانی درس خواندن از اهمیت بالایی برخوردار است، ما نمی توانیم بدون وقفه و بدون استراحت کار کنیم و بدن و ذهن ما نیازمند استراحت و تفریح نیز می باشد.

توصیه مشاوران آکادمی هنر آرته برای دانش آموزان کنکوری این است که می توانند از ورزش های صبح گاهی استفاده کنند و بطور مثال ساعت ۵ یا ۶ بیدار شوند و سحر خیز باشند، نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ورزش کنند و سپس به درس خود بپردازند و با اینکار شادابی و روحیه خود را حفظ می کنند.
هدف گذاری ای صحیح می باشد که شما را از ادامه ی تلاش دلسرد نکند و همواره تعادل بین استراحت و تلاش ایجاد کند.
در کنار تحصیل، دانش آموز همچنین می تواند بصورت تشویقی از روز های استراحت استفاده کند، داشتن تعادل بین تحصیل و تفریح می تواند از سختی های درس و کنکور کاهش دهد.

در نتیجه به طور کلی می توان سطوح برنامه ریزی را اینطور بیان کرد :

  • برنامه ریزی سر فصل ها
  • برنامه ریزی و تست تسلط سر فصل ها
  • مرور هفتگی و آزمون های هفتگی
  • برنامه ریزی برای استراحت و ایجاد انگیزه و شروع مجدد
در نظر داشته باشید زمان کنکور هر چقدر جلو تر می آید نوع برنامه ریزی درسی نیز متفاوت می گردد، و باید حواسمان جمع باشد که با گذر زمان درس های اولیه از ذهن ما پاک نشود، برای جلوگیری از این اتفاق آکادمی آرته مرور های متنوعی با روش های جدید به کار گرفته است.
نتیجه می گیریم یاد گیری و تسلط، الزاما همزمان ایجاد نمی شوند، گاهی یک مطلب را یاد می گیریم اما ممکن از تسلط بر آن مطلب در هفته های دیگر در ما از بین برود.

در این مرحله ما چند نکته را برای افزایش تسلط برای شما توضیح خواهیم داد :

  • برای تسلط بر هر مطلبی، ابتدا بایستی آن را یاد بگیرید.
  • تست ها و تمرینات مربوط به آن مبحث را با دقت حل و تحلیل کنید.
  • تست های غلط خود را ستاره دار کنید و تست های صحیح خود را مجدد آنالیز کنید.

بررسی پیشرفت تحصیلی شما

ما به طور هفتگی آزمون های سال های گذشته از کنکور سراسری هنر را در اختیار شما قرار داده و درصد های شما توسط کارشناسان ما بصورت هفتگی تحلیل می شوند، در نتیجه نمودار پیشرفت درسی شما نیز به دست می آید. آزمون های هفتگی و جامع در مشخص کردن سطح تسلط شما بر مباحث نقش مهمی دارند.

همچنین استفاده از کتاب هایی نظیر ۱۵ سال کنکور هنر و ۱۵ سال کنکور سوالات عمومی نیز پیشنهاد می شود.

با یک جمع بندی مناسب شما دانش و آگاهی هر یک از دروس را در ذهن خود به ثبات رسانده و از اشتباهات خود کاهش می دهید، در نظر داشته باشید تعطیلات عید نوروز و ۳ ماه مانده به کنکور برای شما روز های طلایی می باشد و یک جمع بندی مناسب می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

بیشتر بخوانید : سوالات کنکور هنر 1400

اهمیت خلاصه نویسی و نکته برداری

وقتی که در طول زمان یک سال شما سر فصل های حجیم درس هایی مثل درک عمومی هنر را خوانده اید، بعد از آن بایستی مطالب مهم و ستاره دار را خلاصه کرده و نکته برداری کنید، با این کار در واقع شما مستقیما روی مطلب اصلی تمرکز کرده اید و از شاخ و بال مطالب اضافی کاسته اید. مهم ترین نکات در خصوص نحوه خلاصه نویسی صحیح هر درس توسط مشاور در اختیار شما قرار میگیرد.

5. مرحله آمادگی برای کنکور

کنکور را ساده بگیرید!!!
دانش آموز حتی بعد از یک سال تلاش و داشتن درصد های بسیار بالا، اما وقتی زمان کنکور فرا می رسد دستپاچه می شود، آرامش خود را از دست داده و بی قراری می کند، طبق تحقیقات انجام شده اگر شما استرس بالایی داشته باشید احتمال اینکه مطالب و جزییات مهم درسی را به یاد نیاورید بسیار  بالاست.

هیچ وقت راز و نیاز به خدای خود را فراموش نکنید و خداوند دعای هیچ بنده ای را بی پاسخ نمی گذارد.

در این مرحله مشاورین آکادمی آرته مراحلی را برای شما تدارک دیده اند تا بر روی عوامل مهمی همچون :

  • اعتماد به نفس
  • خود باوری
  • اقتدار نفس
  • حذف کردن عوامل استرس زا
  • انکار افکار منفی و..

با متد های جدید و کاربردی همواره خیال خود را در زمان کنکور راحت کنید!

به طور کلی انجام ورزش های صبحگاهی، گوش که به موسیقی های بی کلام و انرژی بخش، دور شدن از انسان هایی که فقط انرژی منفی برای شما می آورند، راز و نیاز با پروردگار و تمرکز روی هدفی که دارید از عوامل بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت می باشند، نه تنها در بحث کنکور بلکه در همه ی مراحل زندگی خود.

ثبت نام مشاوره و کلاس ها

با توجه به کمبود دانش و اطلاعات صحیح در زمینه ی کنکور رشته ی هنر، آکادمی تخصصی کنکور هنر آرته کوشیده است اطلاعات جامع و کاملی را در دوره های مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی در اختیار دانش آموزان و هنرجویان قرار دهد. و در متد آموزشی و مشاور تحصیلی کاملا نوین خود، ارتباط روزانه و دائمی با دانش آموزان برقرار کند تا بدین وسیله دانش آموزان بتوانند با دریافت برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره ی روزانه، بهترین کارایی و نتیجه را در کنار مشاورین معتبر و با مجرب تیم آرته کسب نمایند.

✔ شرح حال مختصری از نحوه ی مشاوره تحصیلی آکادمی آرته

➊ برنامه ریزی درسی بصورت روزانه، و پشتیبانی ۲۴ ساعته
➋ برگزاری وبینار های آموزشی و انگیزشی با حضور مشاورین و روان شناسان متخصص
➌ برگزاری آزمون های هفتگی
➍ آنالیز آزمون ها و کارکرد های دانش آموزان بصورت هفتگی و روزانه
➎ تدریس دروس تخصصی و عمومی در صورت نیاز، توسط تیم مدرسان آرته
➏ عضویت دانش آموز در کانال اختصصای آموزشی مشاورین برتر و رتبه های برتر آکادمی آرته
➐ ایجاد گروه های دانش آموزشی برای افزایش انگیزه و روحیه ی دانش آموزان
➑ ایجاد جلسات و تماس های ماهیانه به خانواده های کنکوری و ارائه ی توضیحات تخصصی به ایشان

❤️️ همواره در کنار شما تا روز کنکور خواهیم ماند ❤️️
? موفقیت تو، حس خوبش رو به من هم منتقل میکنه ?

با ما در تماس باشید
۰۲۱۹۱۰۱۵۴۲۴

 

[adguru adid=”1084″]

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.